La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja olikohan se juuri Taysin ohje missä kehotettiin makaamaan mieluiten vielä kovalla alustalla, että liikkeet tuntuvat paremmin. Jossain oli ainakin ohjattu noin. Ja tietysti laskentaa tehdessä keskitytään vain laskemiseen ettei mene vahingossa osa liikkeistä ns ohi.

Joo, tuo vasemmalla kyljellä makaaminen meidänkin ohjeissa on. Ja siis jokainen liike lasketaan (paitsi se hikka). Eihän niitä liikkeitä välttämättä edes huomaa jos itse touhuaa samalla jotain tai liikkuu tms. joten laskentaan pitää tosiaan keskittyä ihan kunnolla ja uskon että silloin se kymmenen kyllä tulee täyteen, jos kaikki on ok.

Mä olen ainakin huomannut että välil maatessa ei jokaista liikettä edes tunne mut huomaa katseella mahasta et liikettä tapahtuu.. Ja melkein aina ku rupeaa kuulostelemaan liikkeitä, niitä kyllä tuntee.. Joskus on vaan niin keskittynyt kaikkeen muuhun ja liikkeet saattaneet olla hennompia jolloin saattaa miettiä että ei ole tuntenut vähään aikaan liikkeitä..

Mulla oli joku aika sitten (pari kolme vkoa sitten) jolloin oli hiljaisempia päiviä, ehkä ne liikkeet silloin suurin osa tuli selkää kohti mut kuitenki ku niitä rupesi kuulostelemaan, alkoi niitä tuntemaan..

Mut kannattaa tosiaan laskemisen aikaan keskittyä niihin liikkeisiin ja toimia niinkuin aphrael ohjeisti tuossa ^^.. Ja soittoa synnärille jos millään tavalla epäilyttää, kyllä ne siel ohjeistaa jatkot..

Samat ohjeet kuin Aphraelilla. Tosin mun ei oo tarvinnut tehdä liikelaskentaa kun vauva liikkuu niin paljon pitkin päivää ja tiettynä rytminä.

Olin tänään kolme tuntia kaupoilla. Mut sain kaikki joululahjat ostettua!! Wuhuuu!! Kauppakeskuksessa pyörähdin nopeasti, tiesin mitä ostan ja mistä, silti kaks kertaa vessaan ja kolmannen kaupan kohdalla alkoi päästä heittämään. Näin jopa näköharhoja ja oli vaikea kohdistaa katsetta. Katoin kelloa, se oli yksi, ja tajusin etten ollut syönyt mitään kello kuuden aamupalan jälkeen :/ onneks ei taju lähtenyt!
No onneks nopea hese auttoi :) huomenna saa alkaa paketoimaan lahjoja :D

Mulla oli juuri ylimääräinen ultra mm siksi kun liikkeet on niin vaisut niin katsottiin ultralla että tosi hyvin liikkuu mutta maha on jo niin kireä etten vain tunne niitä niin hyvin enää. Yksi keino mikä neuvottiin on sievästi painaa kädellä mahaa ja siten laskea liikkeet. Riippuu varmaan monesta asiasta miten kukakin tuntee, kropasta, istukan paikasta ja vauvan asennosta :)

Minusta liikkeet ovat päinvastoin vaan voimistuneet ja potkut koventuneet. Peiton altakin (ei nyt mikään paksuin untuvamalli ;)) näkee liikkeet jos jää seuraamaan.

Olo välillä kuin hierovalla siahatsu-tuolilla, jossa vauva toimii moottorina, maha muljuu jatkuvasti ihan miten sattuu. Ihmiset voisivat myös munia ja aamulla peitellä ne johonkin hautomokaappiin minun puolestani ihan hyvin :D.

Minä oon nyt viikon heännyt siihen klo. 3.00 yöllä että vauva liikkuu tosi paljon ja en saa nukuttua. Pitää rampata wc ja uni hävinnyt vaikka toisaalta väsyttää tosi paljon. Viikkoja nyt 34. Illalla myös klo.21 jälkeen vauva alkaa liikkuu tosi vilkkaasti. Yökyöpeli vissiin tulossa:singing::dummy1:

Tammikuinen, täällä myös sellainen yökukkuja masussa, että tiedän kyllä katsomatta milloin klo on 22 :D sit alkaa jytä ja loppua ei näy... Kyljen vaihdosta tulee kunnolla myös monoa joka yö! Ajatus jo hirvittää kun oon itse sellainen illan torkku :o mies kyllä tykkää valvoa myöhään ja katella telkkaria. Jos hän sitten vaikka valvois pikku-ukon kanssa... Innolla odotan mitä tuleva tuo :)

Meillä ei todella oo synnytystapa-arvioo eikä tehdä sen kummempaa painoarviotakaan muuta ku että terkka mittojen perusteella sanoo että vois olla sen kokonen..

Mä täällä sokerirasituksessa oon ja yritän olla oksentamatta tota litkua ulos..... :o hyi visto että oli pahaa.

Mulle ei myöskään tehty synnytystapa-arviota, vaikka ensisynnyttäjä olenkin. Vkon 36 lääkärintarkastuksen yhteydessä lääkäri vain totesi sivulauseessa että ihan hyvän kokoinen lantio, pitäisi mahtua tulemaan. Eikä ammoin murtuneesta häntäluustakaan tunnu tulleen vääriä asentoja.

En varmaan koskaan ole tuntenut kymmentä liikettä tunnissa, eli eiköhän sekin ole yksilöllistä kuten kaikki muukin raskaudessa. Tyyppi liikkuu paljon ultrissa, mutten vain tunne. Istukka edessä vaimentaa ja ilmeisesti en muutenkaan ole kovin herkkä tuntemaan liikkeitä. Tänään 36+6. Jos aiemmin on tuntenut liikkeet ja yhtäkkiä ei tunnekaan mitään, lienee syytä kiinnittää huomiota. Mutta tilan vähentyessä liikkeetkin tuntuvat vähenevän (siis ne harvat joita tunnen. Edelleen se siellä ultrakuvissa pyörii...).

Täällä on vkolla 36 synnytystapa-arvio aina automaattisesti. Katsotaan mahtuuko vauva tulemaan alateitse ja samalla arvioidaan koko. Kaikille ensisynnyttäjille siis automaattisesti. :)

Itsellä vauva on vilkastunut loppua kohden, päivärytmi ollutjo pitkään, ja hereillä ollessa kyllä sellanen möyrintä ja riekkuminen tuolla. :)

Nyt 35+4 :)

Liikelaskenta on ainut kutakuinkin luotettava keino tarkkailla vauvan vointia. Doppleriin ei kannata sokeasti luottaa. Vauvalla voi olla ahdinko vaikka sykkeet kuuluisikin.
Ja ainakin omalla masuvaavilla on ollut pitkään jo tietty rytmi. Aamut ja aamupäivät on hiljaisempaa, muutamia potkuja/kääntyilyjä ja iltaa kohden kiihtyy. Siitä sitte helppo tarkkailla päivittäin liikkuuko vauva hänelle tuttuun tapaan.

Mulla oli eilen rv36 lääkärikäynti ja ultra. Poika painaa nyt 2,9kg ja laskettuna aikana syntypainoarvio olis 3,5-3,6kg luokkaa. Paikat on mulla lähtenyt jo pehmenemään ja kohdunsuu sormelle auki. Tästä huolimattahan toki voi mennä vaikka yliajalle. Mutta eipä siinä mitään, tulee kun on valmis :) pääasia että poika on jo noin hyvän kokoinen että saa syntyä milloin vain. Mulla vointi on tosi hyvä, että sen puoleen ei oo kiirettä eikä tuskaisuutta :)

Hienosti teillä vauva kasvanut Sokerihuurre! Mulla oli viime viikolla (35+4) synnytystapa-arvio ja paikat oli vielä visusti kiinni, vaikka vauvan pää olikin jo aika alhaalla. Mitoiltaan vauva tosin oli aika pieni, ihan alakäyrälle asettui ja painoarvio vain pikkuisen yli 2kg. Pieni olen kyllä itsekin, joten ei siitä sen kummempaa huolta noussut (mutta kontrolliin mennään kuitenkin kuun lopulla). Mun puolesta vauva saisikin vielä pysytellä ihan rauhassa tuolla mahassa, mielellään suosiolla sinne ensi vuoden puolelle. :)

Jes, sokerirasituksesta selvitty ja arvot oli erinomaiset. :) ei siis syytä huoleen sen suhteen, mutta nyt jatkuu tutkimukset päänsäryn selvittämiseksi. Huomenna siis lääkäri. Mää pelkään ite ihan sikana että mulla on raskausmyrkytys ja veikkaanpa että terkka ei vaan halua ottaa mun epäilyksiä tosissaan. :(

Terkku, juu on oikein sopivan kokoinen poika :) Epäilin kyllä että voisi olla isompikin kun minä ja kaikki mun perheestä on ollut aika isoja syntyessään. Mutta onneksi vauveli näyttäis perivän kokonsa puolesta enempi isäänsä, jos tuohon kokoarvioon on luottaminen.

Voi teilläpä on siro vauveli ♡ Onneksi kuitenkin pysyi käyrällä, ja tosiaan todennäköisesti selittyy sillä jos sinä olet pienikokoinen. Jospa se sielä vielä malttais kasvaa, vaikka ensi vuoteen, toivoa ainakin on jos ei ollut sulla lähtenyt paikat kypsymään :)

Onko nää supistuksia kun tunnin välein tulee menkkamaista kipuilua? Kestää hetken. Vatsa ollut kova koko illan et en tiedä kovettuuko se noissa.

Huh, kämppää siivottu tänään ja olohuone nyt jäi vielä siivoamatta mut sen voi hoitaa vaikka huomenna. Sit jos wc/kylppärinki jaksais joku päivä pestä.. :) on tää siivoaminen raskasta puuhaa! Huhhuh, hikeä puski niin helkutisti.. Ja paikkoja kolotti..

Takaisin