La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää aloin miettiin että olikohan se kolmosia odottava ihan oikea henkilö kun ei siitä tosiaan kuulunut enää mitään niiden muutaman viestin jälkeen.

Tai jos on vaan sit käynyt jotain ettei oo halunnut enää kirjoitella? :o mä miettisin itseasiassa yks päivä myös et mihinköhän hän on hävinnyt. Mut toivottavasti ei ollut feikki ja toivottavasti kaikki hänellä ok.

Joo, toivottavasti kaikki on Ok. En kyllä haluu uskoo et ois mikään feikki.

Tuskin mikään feikki ku se profilikin oli muistaakseni luotu ku rupes kirjottelee :o Jotkut eivät vain omaksu näitä foorumeita tai sit se on liittyny johonkin muuhun palstaan missä kirjottelee :)

Niin voihan toki olla että tuossa tilanteessa on jossain esim monikkoraskaus ryhmässä. Mut toivottavasti vauvat on pysyny matkassa, harvoin kuulee kenenkään kolmea odottavan :)

No on se jo aika harvinaista, ei tosin mahdotonta. Mutta musta täällä oli pari muutakin, jotka ei oo juuri kirjoitellut. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Ja olihan täällä joku kaksostenkin odottaja, mutta ei siitäkään oo kuulunu ikiaikoihin mitään. Nuorempaa odottaessa oli sillosessa la-ryhmässä yksi kolmosten odottaja, niiden kolmosten matka vaan päättyi surullisesti viikoilla 22+ vai 23+ jotain :sad001 Sittemmin olen pari kertaa katsellut miten tällä äidillä on mennyt niin on ainakin sen yhden terveen lapsen saanut maailmaan, mutta se kolmosten menetys on varmasti ollu jotain aivan hirveää ku yhdenkin menetys on.

Täällä käyty tänään äitiyspolilla. Vauvelilla kaikki hyvin, painoarvio 2580g ja viikkoja on siis 34+2.
Itsellä meinaa verenpaine vähän nousta, joten lääkitystä vähän muutettiin.
Kahden viikon päästä on sitten uusi kontrolliaika. Niin ja kaveri näytti sitten viimeinkin, että kolmas poika meidän perheeseen olisi tulossa.

Pautu: en ole rautalääkitystä vaihtanut, koska tuo Obsidan auttoi viime raskaudessa hyvin. Ja kuulemma piti olla 100 mg rautaa annoksessa, eikä niissä nestemäisissä ollut sellaista vaihtoehtoa. Mutta maanantaina on neuvola ja jos ei nyt ole auttanut, täytynee sitten miettiä tuota merkin vaihtoa. Olen raudan ottanut appelsiinimehun kanssa, että tulisi sitä c-vitamiinia ja pari tuntia ennen/jälkeen ei kalsium tuotteita. Tällä viikolla on kyllä ollut paljon reippaampi olo välillä, voi tietysti johtua hetkittäin näyttäytyneestä auringostakin:)

Ai niin, äippäloma alkoi tänään...

Maiju ootko välttäny myös kofeiini-pitoisia tuotteita raudan yhteydessä, niillä on sama vaikutus kuin kalsiumilla.

Bettie: tuota en ollutkaan edes tiennyt, että kofeiinipitoiset tuotteet voivat estää raudan imeytymisen. En toki niitä ole käyttänyt, koska juon ehkä kupillisen kahvia/teetä päivässä ja senkin illalla. Kuulin myös diabeteskätilöltä, että flunssan aikana ei pitäisi edes rautavalmisteita käyttää.

Sekin kävi mielessä, että jotain on voinut sattuakin tälle kolmosten odottajalle. Ehkä olen vain pessimisti kun netti on täynnä kaikenlaisia feikkijuttuja. Mutta toivottavasti ei sellainen ollut ja kaikki on hyvin!

Täällä pikkuinen on jo jokusen viikon potkinut oikean puolen kylkiluihin. Välillä itsekin hypähtää kun osuma tulee sopivan ilkeään paikkaan. Toinen on kans et yleensä alkulenkistä asettautuu mun rakon päälle ja vaikka juuri olisi käynyt vessassa niin tuntuu, että rakko räjähtää :) Onneksi ei kovin pitkään yleensä siinä kohtaa majaile!
Aloin pakkaan sairaalalaukkua mut eipä sinne kauheesti mitään osannut pakata ku kaikkea tarvii vielä muutenkin :)
Täytyy varmaan pakata toinen laukku myös jonka jättää sairaalaan mennessä autoon. Jos pääsee sinne potilashotelliin niin täytyy olla enemmän vaatetta mukana mulle ja pikkuiselle mitä jos joutuu osastolla olemaan..

Enni, Mulla on suunnitelmissa kans kahden laukun systeemi juurikin potilashotellia ajatellen. Tosin taidan jättää hotellia varten tavarat vaan yhteen läjään kotiin niin saa mies sit tuoda kun kuitenkin täytyy lasten ja töiden takia kotona käydä mahd pian synnytyksen jälkeen. Meillä kun on tästä nykyisestä kodista alle 5km sairaalalle.

Mäkin saan painoarvion vasta 3 viikon sisällä, kun ensi viikolla on neuvola ja sen jälkeen saan lähetteen äitiyspolille. Ei vielä aavistukaan minkäkokoinen vauva mahtaa olla. Huomenna 34 viikkoa täynnä.

Pesin nyt sit vihdoinkin myös noita äitiyspakkauksen vaatteita ja laitoin siis sieltä sellaset värilliset muiden värillisten vauvan vaatteiden kanssa samaan pesuun. Sekaan vielä 2kpl värinkerääjäliinoja... Keltaiset pöllöpotkarit ja vihreä pöllöbody muuttui ihan harmaan värisiksi. Muistelen, että jollain muulla oli tää sama juttu? Ja 40 asteessa pesin kun niin moni vaate oli 40c. Värinkerääjäliinat oli aivan mustat koneesta tullessa, mutta jännä kun muut vaatteet joissa valkoista ovat säästyneet. Laitoin ne nyt uudestaan koneeseen ja sekaan taas värinkerääjän :D

Mullakin värjääntyi jokunen noista äp vaatteista :( Ei ole juurikaan ennen mitkään vaatteista värjääntynyt niin ihmettelin kuinka noista värjääntyi useampi.
Mulla tummeni värit ja tuli jotain tummia laikkuja lisäksi..

Täällä seuraillaan kovasti keskusteluita, mutta oon kovin huono itse mitään kuulumisia foorumille kirjoittelemaan. Jännäilen kovin milloin synnytys saattaa käynnistyä, kun puolitoista vkoa sitten lääkäri mainitsi että kohdunkaulaa jäljellä 0,5-1cm ja kohdunsuu pehmentynyt. Tänään rv 35+6.

En kyllä itse onnistunut värjäämään noita äippäpakkauksen vaatteita, tai saamaan niistä värejä pois. Mutta muutamasta vaatteesta huomasin ikävästi saumojen rupsahtaneen, pieniltä matkoilta, mutta kuitenkin :( en kyllä jaksa takaisin niitä laittaa, olkoot.

Onko kellään kipeytynyt häntäluu? Mulla tuntuu jomotusta tuolla esim. kylkeä kääntäessä ja jossain istuma-asennoissa :( en tiiä, onko normaalia, vai onko sinne joku hiton paise kehittymässä.

Mä pesin äp vaatteet myös aivan vasta, laitoin kaikki samaan koneeseen, siis vaaleat ja värilliset, mutta ne yhet ainoat turkoosit pesin muun tumman pyykin seassa kun siinä äp mukana tuli ohje että ne sinertävät housut pestä erikseen koska päästävät väriä. Mulla pysy kaikki vaatteet hyvänä :)

Joo ei muakaan nyt niin suuresti haittaa jos meni noi pari pilalle.. muistelin vaan, et jollain muulla oli just noiden pöllövaatteiden kans samaa probleemaa. Harvemmin onnistun kanssa mitään vaatteita pesemällä ainakaan pilaamaan. Oon niin tarkka lajittelussa ja käytän melkein aina värinkerääjiä.

Takaisin