La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ajattelin noilta S-etukorttipäiviltä hakee pari vaippapaketttia ja muuta pientä vauvalle valmiiksi. Mietin että tarviiko niitä 1 vaippoja enempää kuin sen yhden paketin? jonka jälkeen 2 olis jo sopivia. vai tarviiko sitä 1 kokoa välttämättä ollenkaan?

Riippuu varmaan vauvan koosta aika paljon. Jos on ihan pieni niin sit niitä pieniäkin enemmän, jos syntyy jo isona niin sit niitä 2 koon vaippoja?

Olipa muuten ihana huomata että liberolla olin keskosvaippojakin :) mä kyll nyt ostin heti 2kokoa kun vauvan pitäisi olla +3kg jos syntyy tammikuussa!

tännekki on veikattu 3,5kg vauvaa niin taidan 2kokoa ostaa, kun tuon babyboxin mukana tuli niitä ykkösiäkin muutama, jos niillä sitten pärjäis :)

Ff mulla käynistettiin yliaikasena esikoinen paino syntyissään tasa 3000g ja kaverilla käynistivät la: na paino 2080g et ei se siihen painoon kato jos syntyy lasketun ajan lähellä :) mie ostin varmuudeks 1 koon vaippoja paketin et saa nähdä minkä kokonen tälläkertaa :)

Meillä on molemmilla lapsilla ollut alkuun ykkösiä vaikka ovatkin painaneet lähemmäs 4kg syntyessään. Ostan tätäkin varten kyllä ja jos jää käyttämättömiä niin tyttö saa lisää vaippoja nukelle. Noi ykköset on hyviä Babybornille ja paaaaljon halvempia kuin nuken omat ;)

Joo oli mullakin esikoinen 41rv synty 2850g.. mutta silloin ei tainnu olla kuin noita 3-5kg vaippoja ja hyvin meni :)

Mäkin oo esikoiselle ostanu noita nukkeja varten vaippoja... harmi vaan että se on jo niin iso ettei enää leiki nukeilla!

Joo eikös noissa vaipoissa mee sen takia kilot vähän päällekkäin, että jokainen löytää sopivan. Kun riippuu niin paljon vauvan ruumiin rakenteesta että mikä istuu ja mikä ei.

Mä sain liberokerholta ykkösiä ja kakkosia ja sitten äiti oli ostanu mulle jostain poistuvana kakkosen vaippoja ku halvalla sai.. Eiköhän näillä alkuun päästä. :)

Jaa a.. jos ihan oikeen muistan nii esikoisella käytettiin liberon 1 alkuun. Paino syntyessään 3,5kg, makkaraa kyllä joka puolella ;) Vaippojahan menee päivässä yleensä melko monta. Ku kakkaavatki hitsiläiset yleensä useempaan kertaan ;)

Mä en oo saanut mitään painoarvioo rakenneultran jälkeen, todennäköisesti tuun saamaan tässä 3 viikon sisällä painoarvion jos mulle varataan ensi viikolla aika tonne äippäpolille. :)

Meil esikoisel käytettiin paketin verran liberon 1. Toisella otettiin suoraan liberon 2. Oli vähän yli neljä kiloa syntyessään nii aattelin et se kakkonen pitää paremmin.

Viikolla 32+2 oli meitin painoarvio 2175g eli aika normilta kuulostaa... 200g taitaa tulla tästälähtien viikossa, esikoinen paino syntyessään 3520g, joten aika saman kokoinen tulossa, mikäli täysaikasena syntyy...

Tammivauva, mulla nyt 32+1 ja sain tänään ultrassa arvioksi 1457g, eli meillä kasvetaan alakäyrällä :) syntymäarvio la:na 2.8kg. Mutta aikasemmat lapset olleet 3660 (40+4) ja 3190 (38+0), eli tää on nyt paljon pienempi kuin sisaruksensa :)

Mä oon myös ostanut ekaksi aina noita 1 vaippoja ja niitä on mennyt pari pakettia, vaikka esokoinenkin oli reilun 3.5kg. Nyt varmaan pitää käyttää vielä kolmaskin paketti kun vauva on pieni :) mutta sen aika äkkiä näkee miten vauva pissaa/kakkaa että pitääkö 1 vaipat vai ei :)

onpas ihanan pieni vauva teille tulossa Aile :) meille on ennustettu 3,5kg vauvaa.

puhuinkin tänään neuvolassa tuosta vaippa koosta, ne ykkösvaipat tais olla 2-5kg (?) vauvoille, eli pitäis mennä hyvin alkuajasta sellainen :) tosin riippuu tietenki vauvan vartalosta, siskon vauva oli niin pullukka poika ettei mennyt sitten alkuunkaan :D

Täällä oli tänään 31+4 painoarvio 1780g. Keskikäyrällä mennyt koko ajan kun kuukauden välein on ultrattu :) Melkeinpä kaveri kasvanut juuri niinkuin vaun sovelluksessa sanotaan :joyful: Kai tästä sitten semmonen 3500-3600g tulee..

voi miten mukava lukee noita aivan ensimmäisiä tekstejä täällä, kun ollaan just tehty positiiviset raskaustestit ja ihmetellään niitä ensioireita ym :D miten aika meneeki nopeeta! Välillä toivoo että sais jo vauvan syliin ja toisaalta taas miettii että ihana ku on vielä tovi aikaa valmistautua kaikkeen!

näköjään tammikuisissa on ollu myös kolmosia odottava, mitenköhän tuo raskaus on menny? jäi vaivaamaan, kun ei kyllä ole tässä matkassa enää kommentoinu aikoihin

Takaisin