La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kanssa virallinen äippäloma päivä 16.12 mut la mulla 25.1 :)

Mä ajattelin ostaa vauvalle uutena pienen vauvan toppahaalarin, kun sellaista ei ole noissa käytettynä saaduissa/ostetuissa vaatteissa. Se on varmaan sitten toistaiseksi kallein vauvanvaateostos. Pari uutta vaattettakin ollaan vauvalle ostettu. Kaikki vaatteet vielä pesemättä ja vauvanvaatekaappi kokoamatta. Eiköhän mies ensi viikoksi kokoa kaapin, niin pääsee äitiyslomalla järjestelemään vaatteita.

Itse oon ostanut uutena vain ja ainoastaan tulevat kotiutumisvaatteet :hilarious: täällä ilmottautuu siis yksi pihi lisää joukkoon!:p

Yhteensä taitaa olla vauvaostoksiin nyt mennyt noin 350-400€? Sisältää yhdistelmävaunut, pinniksen, vaatteet, pulloja, pumppu, turvakaukalon, sitteri, mammavaatteet ja pikku sälät. :) että tosi paljon oon tehny löytöjä. Meillä kun ei ole lähipiirissä tätä avustamisen tahtoa... Joskus kyllä tuntuu että jotkut saa enemmän lahjaksi kun joutuu ostamaan ja pistää harmittamaan, mutta ei voi mitään:cat:

Selviää tästä näinkin!

Tammivauva, Joo "virallinen" la on 24.1. Toki oma tieto ovulaatiosta ja ultrat on ollut mun kanssa samaa mieltä, että todellinen la olisi 27.1., mut tuolla nyt ei ole mitään merkitystä kun ei ne vauvat yleensä silloin laskettuna aikana synny kuitenkaan :)

Mies lähti lääkäriin, mä näprään puhelinta vaikka mun piti jatkaa unia.

Mullakin la ois oikeesti 23.1 kun tiedän millon oon raskaaksi tullut. Mutta ultran mukaan mennään ja la 26.1. :p

Ja siis menkoista laskettuna tuo 23.1 ois oikea ja ovulaatio, oireet ym tukee tätä. Mut ei kai se niin päivän päälle oo. Toivottavasti ei kuitenkaan 23 pvä synny, kun on tytön syntymäpäivä :D

Aile, Täällä ei parin päivän takia siirretty laskettua vaikka kaikki muu viittasi siihen. Neuvola kun tuijottaa sitä 28 päivän kiertoa jota mullakaan ei ole niin siitä vääristymä. Mut tosiaan eipä noilla niin väliä. Lähinnä hauska nähdä kumpaa päivää lähempänä vauva syntyy :)

Mä käytin rautana pitkään retaferiä, mutta se ei muutakun vaikuttanut vatsantoimintaan ja rauta maistui suussa, vaihdoin sitten ihan ruokakaupassa myytävään lady mamaan ja on sopinut hyvin. Tänään neuvolassa oli vihdoin noussut hemppa 117. (Vrt. 10.11. Lukema oli 105) vauveli oli pysynyt pää alaspäin, mutta majailee melko korkealla. Paino on nyt 100g päässä siitä että on +20kg.
Sain mukaani vauvanhoito dvd:n :) pitää joku ilta vilkaista mitä se pitää sisällään :)

Täällä maha sen ku kasvaa.. Semmosta kyytiä että sokerirasitukseen määrättiin. Yök. En halua. :(

Kaikki muuten hyvin. :) vauva vilkastuu koko ajan. Ainoa että mulla vaivaa jatkuva päänsärky jonka takia ens viikolla lääkäri. Toivottavasti ei oo vakavaa.

Mää kävin tänään neuvolassa ja painoa oli tullut eniten koko raskausaikaan nähden :O
Pe-ma aikana tosin tuli melkein 1000 km istuttua autossa joten illalla ainakin turvotti jalkoja ja lisää selityksiä, että heti aamupalan jälkeen menin neuvolan vaa'alle ;) Toivottavasti viimeisinä viikoina ei ihan tähän tahtiin painoa tule lisää :)
Hassua ku ei niinkään vaatteissa ole huomannut painon nousua. Liikkuminen tietty on jäänyt paljon vähemmälle ku töissä sai niin paljon hyötyliikuntaa ja nyt ei lähellekään samaan pääse kotona ollessa.

Enni mun muistin mukaan pikkunen rupee kerryttää viimesten kuukausien aikaan n. 200g viikko :)

Tiita_: Ei selitä mun 800 g nousua per viikko kuukauden aikana :D
Mulla tuli tänään rv 35+0 täyteen ja just tänään luin et loppuajan vauvan paino voi nousta tosiaan sen 200g per viikko.
Kohdunsuu oli myös pehmentynyt lääkärin mukaan.
Sf mitan on tähän asti ottanut aina terveydenhoitaja ja kokoajan on mennyt keskikäyrän alapuolella. Nyt mittasi lääkäri ja mitta oli pompsahtanut keskikäyrän yläpuolelle :O
Mutta lääkäri ja terkka sanoi että mitta riippuu myös aina mittaajasta. Kuka mittaa mistäkin kohtaa :) lääkäri myös sanoi että saattoi tulla sentti liikaa mitattua nyt.
Positiivista oli et hb oli noussut takaisin päälle 120:n!

Enni juuh no mullakin välillä pomppii toi ja eniten naurattaa ku äitiyskortissa lukee 3 käynti listan kohalla se viikoittainen painon nousu on +1400g naureskelin vaan et onneks ei sentään et ois noin puolessatoista kuukaudessa aikapaljon noussu paino mulla

Aphrael,mullakin lääkäri ihmetteli miks on muutettu kun ei ollut yli 5pvä eroa, mutta sen mukaan nyt mennään. Se vaan et mun viikot muuttu 4pvä mut la vaan kolme..että vähän on sekaisin kaikki tässä. Mut ihan sama, pääasia että syntyy joskus :D

Mulla sf-mitta sahaa kahden käyrän väliä edes takaisin. Joka toisen on mitannut lääkäri ja lääkärikäynneistäkin joka toisella ollut eri lääkäri :D

Mutta keskimäärin käyrä menee samaa linjaa mitä edellisessä raskaudessa ja se tieto riittää mulle.

Hei mäpä törmäsin tämmöseen mielenkiintoseen infoon täälä netin ihmeellisessä maailmassa, että vatsan yhtäkkinen löysälle meno voisi ennakoida synnytystä?? Mitä ihmettä ja miksi? :D

Eilen vaan googlailin kun yhtäkkiä sai yöllä nousta istumaan/ juoksemaan vessassa muutaman tunnin ajan.

Hetken jo luulin että iskee vatsatauti kun oli semmonen olo mutta onneksi meni ohi ja edelleen olo hyvä

Naps93 mahan sekasin mänö ei minusta ennusta synnytystä tai sit mulla pitäs olla jo käärö kainalossa :D mut joillain ihmisillä se vatsan toiminta voi muuttua loppu raskaudesta löysemmäks ja joutuu useemin käymään :) jotkut epäilee et suolisto tyhjenee ja valmistuu synnytykseen.

Aphrael: joo oli aikamoinen hyppy kuukaudessa kun on siihen asti tosi tasaiseen mennyt keskikäyrän alapuolella. Nyt yhtäkkiä hyppäsi aikamoisen loikan kun oli eri mittaaja :)

Takaisin