La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienosti oot Tansku jaksanut. Mua juuri eilen nauratti, että niinkin vähäinen hoitajan homma sai aikaan tuskaiset liitoskivut kun käytiin (autolla) eilen illalla sitomassa siskon tytön nilkka ja viemässä kylmäpakkauksia. Oli täällä suunnalla tanssikisoissa satuttanut itsensä ja kävin hoitamassa pikaisesti siihen kuntoon, että pääsivät tilausbussilla parin tunnin kotimatkalle. Ja mistä ne kivut tuli niin jätettiin auto n. 500m:n päähän ja käveltiin reippaasti :D Voi vaan miettiä millaiset olot olisi jos olisin vielä töissä. Äitiyslomahan mullakin alkaa vasta 16.12.

Tänään ensimmäinen vapaa, keskiviikkona alkaa virallinen äippäloma mut nyt kaks sairaslomapäivää esimiehen suosituksesta! Jee!

Noista hormoneista.. Perjantaina viimeisen työpäivän jälkeen kävin "pikaisesti" lähikaupassa, sain siellä kauhean itkukohtauksen :( ei ollut mitään syytä, tajusin vaan ettei tarvi mennä enää töihin ja en saanut itkua loppumaan. Piti soittaa miehelle et täällä mä parun meiän lähikaupassa, voitko tulla auttamaan! Kun lopulta saatiin maidot ja leivät ostettua, ja pääsin autoon niin olihan siinä mennyt 45 min kun olin itkenyt kaupassa.. :) jälkeenpäin huvittavaa!

Täällä alkoi tänään ensimmäinen äitiyslomapäivä. Hurrrjaaa miten tämä aika menee kuin siivillä :)
Viimeisen vkon aikana olen huomannut että maha on ottanut ison kasvupyrähdyksen. Nyt se tuntuu jo aika valtavalta :)

Pesin eilen osan vauvan vaatteista, apua miten niitä onkaan tullut ostettua. :) hintalappuja leikatessa päätin että parempi olla laskematta yhteissummaa :) toisaalta kaikki tarpeellisia ja pakkohan niitä on ollut ostaa kun mitään ei olw ollut entuudestaan. :)

Tänään 34+3

Mulla vielä viikko töitä... Yritän vielä jaksaa viikon . AnnikaH, etkö ole saanut keneltäkään käytettyjä vaatteita ? Me ollaan saatu/ostettu enimmäkseen käyettyjä vaatteita. Tässä lähipiirissä on ilmeisesti paljon pieniä poikalapsia.

Mun pitäis myös aloittaa toi hintalappujen irrottamiset ja laittaa pikkupyykkiä koneeseen. Yhden toppahaalarin kokoa 68 oon saanut käytettynä lainaan, mutta muuten kyllä kaiken ostanut.. lähipiirissä tyttöjä tullut enemmän, niin kaikilla taitaa olla liian vaaleanpunaisia ja hörsöisiä vaatteita meidän äijälle :D Suurimman osan siis ostanut kyllä alennuksesta.

Mä olen ostellut kirppareilta ja alennusmyynneistä tulevalle tytölle vaatteita, kun kaikki lähipiirin lapset on poikia. Vaatteita siis on läjäpäin, mutta vain vähän tytölle!

Tsemppiä laurajm!

Määki oon joutunu ostaa neutraaleja vaatteita kun ei tosiaan ole tietoa kumpi tulee. Miehen tädiltä oon saanu kolme säkkiä tyttöjen vaatteita, niitä kyllä piisaa. Pojalle sitte vähä vähemmän on mitään. :D

Nonni. Suunnitellusta sektiosta selvisin ilman omia kyyneleitä. :)
Nyt sitten taisi alkaa se saikkuputki ennen mammalomaa. Nimittäin lähdin kesken työpäivän kotiin ja huomenna neuvolalääkäri. Eiköhän työt ollu nyt sitten toistaiseksi tässä. Semmoset liitoskivut pelkästä seisomisesta ja hitaasta kävelystä, että huh huh... :inpain:
Nyt sitten kotona kaksi saikkulaista - minä sekä mies (sen polvensa kanssa).

Meille ei olla ostettu kuin yhdet puolipotkarit uutena - kaikki muu on kirpparilta. Työkaverini on käynyt melkein joka viikko kirpparilla, joten aina jotain mukaansa napannut. :Heartpink Hän löysi myös toppapuvun kokoa 50/56. Todella siisti ja ihanan söpöinen. Tuodaan sitten meidän Ötökkä siinä kotiin sairaalasta. Neutraaleja vaatteita olemme haalineet, kun emme mekään tiedä kumpi sieltä on tulossa.

Ihan itseäni saan "syyttää" kun olen halunut ostaa kaiken uutena vauvalle. :) sitten jos/kun/toivottavasti meille tulee myös tulevaisuudessa toinen, saa se sitten isosiskon vaatteita. :) untuvahaalarit ja untuvapussit ym. olen ostanut väreissä (t.sininen) jotka käyvät sitten myös pojalle. :)

AnnikaH eihän siinä mitään, että uutena ostaa, kaikki tyylillään. Itse en raaski näin pieniä uutena, sillä niiden käyttöaika on niin lyhyt. Ja tosiaan haluttiin satsata rattaisiin, jotta olisivat tasan sellaiset kun haluamme. Ne sitten maksoivatkin ****n paljon omasta mielestä =D.

Tulevaisuudessa saa sitten kaivaa enemmän kuvetta kun alkaa harrastukset ja kaikki muut sensellaiset viemään enemmän. Ja olen jokseenkin järkyttynyt leikki-ikäisten haalareidenkin hinnoista uutena! Tosin pakkohan se pihalla liikkuvalle olla laadukkaat ja vettä läpäisemättömät kuteet.

Hm ja kapphal ja Lindex hinnat ei kyllä päätä huimaa. Hyvillä mielin noista olen ostanut. 19,99 ja kuusi bodya on mielestäni kyllä jo todella edulliseen hintaan. Mutta niinkuin sanoit, kukin tyylillään. :) lisäksi muuten zalandosta on saanut todella hyvään hintaan untuvahaalareita ym. Eli uutenakin voi tehdä tosi hyviä löytöjä hyvään hintaan. :)

Ja joo Sinnna, rattaat on kyllä sellanen hankinta jotka syö aika paljon. Meillä kävi onneksi hyvä tuuri ja löysimme alennuksesta haluamamme vaunut :)

Minäkin ostanut uutena noista h&m ja kappahl, mutta saanut myös joitain vaatteita ilmaiseksi esim. Miehen veljen ex muija antoi meille pieniä vaatteita sekä ollaan saatu turvakaukalo+telakka miehen enolta kun jäi pieneksi heidän pojalle 1v :) pinniksen halusi mun mummi kustantaa meille ja se ostettiin ikeasta. Vaunut me hankittiin tossa 13.11 ja nekin oli ainakin 200€ alennuksessa.. Brion happy yhdistelmät.. :) 450€ ja maksetaan ne noista veronpalautuksista. :) seuraava kun joskus tulee niin on unisex vaatteita meillä mitkä käy kummalle vaan.. :)

Onkos kellään ollut nyt odotust aikana huuli herpestä. Ootteko käyttäneet siihen apteekin herpes rasvaa vai jotain muuta?

En osaa kommentoida herpekseen, toistaiseksi ei ole koskaan ollut..

Joo oli meidänkin rattaan parin sadan alennuksessa, mutta oli "pakko" saada sellaiset tietyt niin hintaa jäi silti reippaasti. Me ollaan tuon ukon kanssa muutenkin ihme pihejä, joten kaikki toimiva mitä ilmaiseksi saa on plussaa ;).

Tääkin on tällainen ihme kierouma minussa. Eli siis oon tosi pihi tietyissä asioissa, mutta sitten tietyillä jutuilla ei oo mitään hintakattoa, kuten harrastukset, matkustaminen ja muut elämysasiat =D. Valintojen maailma

Mulla oli alkuraskaudessa... en kyl käyttäny muuta kuin panadolia laskemaan kuumetta ja tulehdusta! Mut uskoisin että niitä voi käyttää kun ovat niin paikallisia tosin mä pidän niitä ihan humpuukina :)

Hei taas, taustastalkkeri jaksoi kirjautua taas palstalle...
Iltaisin kyllä luen teidän kirjoitukset, mutta sitten kun pitäisi kirjautua itse sisään kommentoidakseen... ei vaan jaksa.
Jostain syystä tuo mun hemoglobiini jatkaa laskuaan, vaikka olen rautaa syönytkin kohta pari kuukautta. Nyt sitten jo kaksi tablettia päivässä menee rautaa.

Jännittää jo kovasti, koska synnytykset alkaa täällä porukalla tapahtumaan enemmänkin, onnittelut jo syntyneelle pikkuiselle vanhempineen. Itse en muista synnytyssupistuksiakaan olleen kauhean paljon silloin kun pojat syntyivät aikanaan viikolla 34+2 (mikä siis on minullakin tässä raskaudessa jo tällä viikolla).

Mä olen ostanut tosi vähän uusia vaatteita. Paljon tuli mummolasta, osa omien poikien vanhoja ja osa miehen veljen lapselta. Ihan tyytyväinen olen myös äitiyspakkauksen vaatteisiin, nättejä mielestäni. Sänky tuli myös mieheni kotoa, on yli 30 v. vanha, mutta siisti. Eilen käytiin katsomassa kavereilla vaunuja, Brio Happyt oli käytettynä, tosi siistit, joten ajattelin ostaa ne. Hänellä oli myös matkarattaat, sellaiset mihin saa turvakaukalonkin kiinni, merkkiä en muista. Mutta pyysi noista yhteensä (siis kahdet rattaat, vaunukoppa ja kaukalo) 400 €, mielestäni ei ollut paljon.

Maiju-75: ootko kokeillu vaihtaa rauta valmisteen muotoa? Toisille auttaa ihan tabletit ja toiset saa paremman hyödyn nestemäisestä valmisteesta.. Ja toinen mikä on et nauttiiko maitotuotteita samaan aikaan.. Saattaa heikentää raudan imeytymistä.. Jostain olen lukenut et myös c-vitamiinin nauttiminen voisi tehostaa raudan imeytymistä..

Takaisin