La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tammivauva sie pystyt hakee kait joulukuulle toimeentulotukea jos rahatilane vaikuttaa siltä. On se vaan hyvä ku suomalaisille on tiukkoihin aikoihin tollanen apu :)

Täälläkin joulujuttuja jo leivottu kuun alusta saakka.Tää on niin ihanan tunnelmallista aikaa.Eilen kävin joulu-messuilla hakemassa lisää joulu fiilistä:santa
Mitään joulu stressiä en osaa itselleni onneks luoda,aina on lahjat ja muut ehtinyt ajallaan ilman hermoilujakin.
Tää vauvanodotus tuntuu menevän ihan huomaamatta ohitse,huomenna 30+0:gen014
Vointi onneksi vaan parantunut viime viikkoina.

Meillä ei ole edes mietittynä joululahjoja saati ostettuna :D No omalle perheelle on nyt helppoa löytää lahjoja jotka tulee tarpeeseen kun on tosiaan muutto tulossa alkuvuodesta. Sit jääkin ongelmaksi vaan miehen perheelle lahjojen kehittäminen kun heidän kanssaan joulua vietetään ja lisäksi mun siskojen lapsille jotain pientä pitää kehittää. No isommat on helppo lahjoa vaikka leffalipuilla kun ovat teinejä kuten omakin esikoinen ja pienin taas on mun nuorimmaisen kanssa samaa ikää niin vaikeuksia ei tule hänenkään lahjansa kanssa :) Mutta ennen joululahjojen tarkempaa miettimistä on rakenneltava omien lasten joulukalenterit jotka ovat vasta ajatuksen asteella lähes tulkoon, sen jälkeen joulukorttien askartelu ja sit vasta joululahjoja. Meillä siis vietettiin juuri tuon nuorimmaisen 4v synttärit niin ennen niitä ei voinut edes harkita joulun miettimistä sen kummemmin.

Mulla olis tänään 30+0 ja loppuraskaus tulee varmasti kulumaan yhdessä hujauksessa kun on tosiaan joulu tulossa kaikkine valmisteluineen ja sit vielä noi muuttohommat työllistää. Nyt kun vajaan kahden viikon päästä saadaan allekirjoitettua kauppakirjat niin sen jälkeen sit alkaa todellinen muuttovalmistelu. Siihen asti kuluu aika kivasti kaikkia mahdollisia paperiasioita hoitaen ja lasten terapeuttien ja lääkäreiden järjestelemisessä vielä ennen muuttoa ettei tarvi heti uudessa kunnassa alkaa niitä hoitamaan. Sinne jää kuitenkin heti hoidettavaksi tämän nuorimmaisen neuvolat ja mun jälkitarkastukset jne kun hyvin pian vauvan syntymän jälkeen muutetaan mikäli hän ei sit kovin paljon ennen laskettua aikaa synny. Hirmuista säätämistä on siis luvassa seuraavaksi muutamaksi kuukaudeksi. Maaliskuun alussa sitten pitäisi touhuilun olla helpottunut kun nykyinen asunto luovutettu pois niin jäljellä on enää uuden järjestelyä ;)

Mulla kanssa tulee rahaa nyt marraskuun lopussa ja sit seuraavan kerran tammikuussa, joten kaipa sitä pitää marraskuun rahoista pojille ja miehelle jotain pientä laittaa.

Muokattu viimeksi:
Mulla on kans nyt rahat aika tiukilla kun pitkän saikkuilun takia palkka on kolmanneksen pienempi ja kohta kelan päivärahoilla. Onneksi tilanne korjaantuu hetkeksi ennen vanheimpaanrahakauden alkua kun työnantaja maksaa kuitenkin sen 3kk täyttä palkkaa taas kun äitiysloma alkaa. Muutenkin tää loppuvuosi on aina melkoista rahanmenoa kun on noita synttäreitä tällain vähän ennen joulua.

Tiita mietinkin tuota että hakisin toimeentulotukia kuukaudelle mutta huomioiko ne miehen tulot? :/ kun silläkin vaikka hyvät tulot on, niin menneen elämän takia kaikki tulee ja menee maksuihin. Tarkoitus ois selvitä suurimmista veloista ennen vauvan syntymää

Aphrael tuota just ressaan että se kissa vielä tulee viihtymään kaiken lisäksi vauvan rattaissakin jos ne jää ulos :( naapureiden kanssa etuparveke on yhtenäinen pitkä kun luhtitalossa asutaan. Mutta mainitsen kyllä tälle mummolle kun näen että ens kerralla löytää kissansa vaikka löytöeläinkodista tai kaiteen alapuolelta :D

Tänne luvattiin tänään lunta vaan eipä näy vielä :( onko muilla talvisia kelejä ollu vielä? Odotan niinku pikkulapsi lunta vaikka ennen en oo talvesta tykänny, näköjään tää raskaus saa mielen muuttumaan tässäki asiassa ;D

Tammivauva, Tänne ei tule ainakaan kunnon talvea ennen kuin mä olen ulkoistanut tän vauvan! Mä aion pärjätä tolla mun ohuella äitiystakilla loppuun asti :D Niin ja huomioivat sossussa toki miehenkin tulot, mutta myös ne menot ym. Kyllä siellä kannattaa käydä ainakin laskettamassa jos vaikka jotain saisikin. Ei siinä menetä muuta kun omaa aikaa ja vaivaa jonkin verran.

Tammivauva otetaan kaikki tulot huomioon ja menot myös eli kaikki sähkölaskut asuntolainan maksu sun muut tälläset pakkoliset niin otetaan huomioon ja siitä katotaan se jäävä osuus ja puuttuva osuus minkä saatte toimeentulona heiltä :)

Mul on ollu keittiössä jouluverhot jo 3 viikkoa :grin Pari joululahjaa on hankittuna ja loput on valmiiksi katottuna suurinpiirtein. Meil ei sukulaisille hankita muuta kuin lapsille lahjat ja niitäkin on nyt siis kolme omien lisäks, et ei onneksi montaa lasta vielä :)

Meidänkin suvuilla on joululahjaringit aikuisille. Jokainen aikuinen siis miettii jollekin arvotulle saajalle max 20€ arvoisen lahjan. Näin ei tarvitse miettiä kaikille lahjaa ja rahaakin säästyy. Vain lapset ovat tämän systeemin ulkopuolella.

Multa irtosi nappi talvitakista keskellä Rautatientoria... Eikä mulla nyt oo muuta talvitakkia kotona. :D

Täytyy viedä mun mummille korjattavaksi kun ei meiltä löydy kotoa neuloja ja lankaa.. Onneksi huomenna on vapaata niin jos sitten ehtisi.. :)

Taitaa tuo maha alkaa olla sen verran iso ettei napitkaan pysy enään takissa.. :D

Mua niin harmittaa ostaa uusi takki kun tietää ettei sille ole tarvetta ku ihan hetken. Kaikki alkaa vaan oleen niin timmejä päällä että natisevat kohta liitoksistaan :)
Odotan kyllä pikkupakkasia ja lunta kun inhoon tätä märkyyttä, pimeyttä, rapaa.. Ihanaa raparallia koiran kans :(

Nyt olisi vielä kolmet kekkerit tiedossa marras-joulukuussa mihin tarvitsee pukeutua vähän paremmin. Sitäkin harmittelin etukäteen että tarvitsee ostaa uusi mekko mitä käyttää ja sitten se on liian iso. Kaapista löytyi kuitenkin loppukesästä ostettu musta mekko joka vielä mahtui päälle! Jospa se mahtuisi vielä ens kuun alustakin :)

Huomenna soittoa neuvolaan jos saisi lääkäriajan tiistaiksi. Ei mun ole järkeä mennä enää töihin kun ei selkä+lonkat ole kunnossa ilman töitäkään, nukun yöt huonosti ja jos vähän enemmän on jalkojen päällä niin tulee tosi napakoita supistuksia. Aiemmin supistukset oli ikävän tuntuisia ja helpottivat kun vähän hiljensi tahtia. Nyt usein tulee niin napakoita supistuksia että pakko pysähtyä että menisi ohi.

Takaisin