La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh. Mulla oli eilen hirveät liitoskivut tai ainakaan enää ei ole kipuja eikä ne supistelua olleet. :) Luultavasti kohtu kasvaa nyt vauhdilla ja sunnuntaina tuli vähän turhankin reippaasti käveltyä. Maaten oikealla kyljellään tyyny polvien välissä ja silti itku tuli kun niin teki kipeää. Onneksi helpottivat lepäämisellä.

No hyvä että helpotti lepäämällä, täällä mä mietin et jos pari viikkoa jaksaisin töissä tai sitten suosiolla haen sairaslomaa. Kun alkaa tosiaan käymään voimille.. :(

Välillä täysi tuska, kun masussa tuo pieni potkii niin kovin. Kyljet tosi kovilla. Ei turhaan kannata töissä sinnitellä, sun tärkein tehtävä on olla tulevalle pienelle hyvä "koti". :D

Juu niin on, syyskuussa pomo sanoi jo että siinä vaiheessa kun alkaa tuntuu siltä etten jaksa niin ois parempi jäädä saikulle. Mä se vaan painan töitä ja nappasen Panadolin jos särkee.. Täytyy kyllä ajatella nyt pikkusta ja ittee.. Töissä kyllä sanoi ravintolapäällikkö viime viikolla että hyvin mä oon jaksanu painaa hommia.

Meidän beibi oli tänään ultrassa rt:ssä ja toivottavasti pysyy siinä, muut uutiset oli ei nii hyviä kun vauva kasvaa todella kovaa kyytiä ihan omalla käyrällään.

Maajo, millä viikolla olet ja miten iso vauva oli painoarviossa?

Maajo, Onko jo suunnitelmaa vauvan kasvun suhteen? Tai no varmaan käynnistävät ajoissa, mutta onko miten tiuhaa seurantaa tms? Hyvä, että on kuitenkin ns oikein päin.

Maajo, millä viikolla olet ja miten iso vauva oli painoarviossa?
Nyt on viikkoja 31+1 ja painoa oli 2486g, kaikki mitat vetelee ihan omia käyriään pitkin, mittojen perusteella vauva vastas rv34+ vkoa.

Aprhael: seuraava käynti on 3 vkon päästä ja lääkäri suunnitteli että jos kohdunsuun tilanne on suosiolinen rv38 paikkeilla niin sitten käynnistellään mut jos on huono niin kaipa se sit sektio ois edessä, tosin miehelle sanoin et pitäskö jo seuraavalla kerralla sanoo että tuikatkaapa kortisonit kankkuun ja leikataan viikonpäästä kun on rv35+ menossa.

Ei ne taida vielä noilla perusteilla lähteä leikkaamaan rv 35+. Harmi kyllä jos ylipäänsä täytyy sektioon lähteä :(

Mulle selviää huomenna Ötökän tän hetkinen paino, kun on ultraääni keskussairaalassa. Tarkistetaan istukan sijainti.
Täytyy pitää silmät kiinni, ettei näe pienokaisen sukupuolta, kun haluamme sen pitää salassa myös itseltämme aivan loppuun saakka.

Hauskaa Tansku84, en malttais kyllä odottaa synnärille asti!! En sitten millään! Vaikka voin kyllä aidosti sanoa, että en toivo toista sukupuolta yhtään enempää kun toistakaan. Yllättävän monella on toive asian suhteen, mutta meille on aaaaaiivan sama!

Meilläkään ei mitään erityistä toivetta ole ollut lasten sukupuolten suhteen, mutta ei ole maltettu odottaa synnärille asti kuitenkaan. Nytkin jos olisi poika tulossa niin olisi voinut jo raskausaikana laittaa nuo tyttövaatteet kiertoon. Jos taas ei tiedettäisi sukupuolta niin olisi "pakko" säilyttää varalta. Tyttöä meille tosin lupailtiin eli edellisen vaatteet jäi nurkkiin pyörimään ;)

Ihan pikkuvaatteet on aina ollut pääasiassa neutraalin värisiä ja niin tälläkin kertaa, mutta noita vaatteita kun on jemmassa 98cm kokoon asti ;)

Täällä enemmän poikaa vuotaisin mut pää asia et terve :) tääkin johtuu siitä että mulla on aina ollu haavena 2 lasta tyttö ja poika ja esikoinen on tyttö ja nyt jos on tyttö niin kai sitä joutuu joskus viel yhtä kokeilee jos sit tulis se poika :)

Kuinkahan tarkkoja noi koko käyrät on? Itsellä vaavi kasvaa nätisti myötäillen keskilinjaa, mutta olen kuulema itsekin kasvanut kahden ylimmän käyrän välissö, tasaisesti ja painoa oli 4800g ja rapiat syntyessä:angelic:
Itseä vaan pelottaa vauvan mahdollinen iso koko, ja toissakäynnillä neuvolassa pyysin synnytystapa arvioon ja neuvola täti puhui jo lähetteestä ja edell kerralla sanoi että "ei ole tarvetta ja turhaan ei lähetettä laiteta" :android::sorry:

Mites kivunlievitys? Oletteko miettineet?

Mä lähden tähänkin synnytyksiin avoimin mielin. Esikoisen synnytyksessä sain ihan loppuvaiheessa kohdunkaulan puudutteen ja nuoremmasta oli myös tarkoitus. Lääkäri ei vaan ehtinyt kun jalkojen väliin kun sanoin et nyt tulee ja tulikin parissa minuutissa ;) Muita kivunlievityksiä en käyttänyt ellei suihkua lasketa. Mut jos synnytys pitkittyy niin epikin on mulle ok.. Tilanteen mukaan.

Mää menen kans avoimin mielin synnyttämään ja otan kivunlievitykset tuntemusten ja sen hetkisten mahdollisuuksien mukaan. Ei voi tietää mennäänkö hitaan vai nopean kaavan mukaan niin vaikea miettiä etukäteen. Ja kuten neuvolassa ja synnytysvalmennuksessa toitotettiin, että ei kannata suunnitella liiaksi mitä haluaa ja miten synnyttää :) Ettei tule pettymyksiä kun asiat ei menekään niin kuin on suunnitellut..
Se potilashotelliin meno alkoi kyllä kovasti houkuttaan että senkin takia jo toivoisi, että imetykset ym sujuisi hyvin!

Mulle jäi sen verran paha mieli sektion jälkeisestä lääkitsemistä, että nyt toivon todella kovasti, että vaavi kääntyisi ja syntyisi normaalisti. Silloin, mikäli vauvalla ja itsellä kaikki ok, pääsisi sen 6h päästä kotiin.

Saataisi harjoitella sitä imettämistä kotona, kaikessa rauhassa. Sektion jälkeen kun mulle laitettiin suoneen niin tujut kipulääkkeet, että olin ihan pihalla sen pari ekaa päivää. Sitten hoksasin vasta itse, minkä takia mun koko tahdonvoima menee silmien auki pitämiseen ja kielsin enää laittamasta niin tujua lääkettä. Mutta imettämisen kannalta oli jo myöhäistä, kun neiti oli jo tottunut pullolle :-(

Takaisin