La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Enni, Mulla itsellä on kahdesta aikaisemmasta imetys lähtenyt kunnolla käyntiin heti kun olen päässyt sairaalasta kotiin ja osannut oikeasti rentoutua. Siinä yksi syy miksi haluaisin mieluummin potilashotelliin tällä kertaa. Toinen vaihtoehtohan mulla olisi toki polikliininen synnytys, mutta siinä on samat kriteerit käytännössä kuin potilashotellissa (paitsi hotellissa voivat ottaa myös verinäytteitä eli vauvan radin jälkeinen vs-seuranta onnistuu esim).

Mulla näkö huononi esikon kanssa ja jäi huonommaksi. Nyt myös huomannut huonontumista mutta elättelen toivoa ettei jäisi pysyväksi. Minulla siis silmät leikattu vuosia sitten (oli -8 kummassakin silmässä ennen), ja silloin ennen leikkausta piti luvata ettei ole raskaana eikä aio tulla raskaaksi 6kk jälkeen leikkauksen. Hormonit vaikuttavat silmään niin paljon:eek: Toivon etten enää silmälaseja tarvitsis mutta ehkä se ei kuitenkaan tohon -8 palaa enää..

Kengän koko kasvo puolisen kokoa pysyvästi esikon jäljiltä, turvotusta ei ollu missään vaiheessa melkein ollenkaan, mutta jalkaholvi ilmeisesti painui alas.

Täällä tyyppi on aina tutkittaessa neuvolassa pää alaspäin mutta maha muljuu niin paljon ja potkuistakin huomaa, että vielä pyörii ympyrää ja usein on poikittainkin (sen huomaa hyvin harkkasuppareiden aikaan kun maha muotoutuu riippukeinu malliseks). Nyt menossa 31+..

Plääh, mä en jaksa nousta edes sängystä ylös kun oon niin poikki. :3

Sanotaan että jokaisella on raskaudessaan sellanen virtajakso...ei oo mulla näkyny vaikka tarvetta ois ollu. :D mää en tiiä mistä mää saisin niin paljon energiaa että sais suursiivon tehtyä.. Vasta pesutilat ja vessa on ok. Vielä kaks eteistä, kaks makkaria ja kööki ja olkkari.. :o tänään aioin herätä 7, mutta torkutin puoli kymmeneen asti. :') jos jollain on ylimäärästä virtaa ni mää otan vastaan. :)

Täällä vielä lojutaan sängyssä :D joku ihme laiska kausi menossa. Aikoihin en jaksanu edes ystäviä nähä mutta nyt otin itseä niskasta kiinni ja tämä viikko onkin täynnä, tekee mielelle hyvää eikä kokoajan tarvi olla pinna kireällä :)

Täällä valvottu taas yö närästyksen takia.. :banghead:
Tosiaan alan vetämään kaksin käsin jäätelöä iltapalaksi kun se auttoi sillon yks ilta.. :happy: :hilarious:

Minne josefiina on hävinnyt kun ei oo näkyny?? :wideyed:

Täälläkin toi laiskuus/ väsymys kausi menossa.. Ite nousin yheksän maissa mut nytvasta sain aikaseks ruveta aamupalalle :D taino ei ois jaksanu mut nälkä pakotti :D

Mä tässä just surffailen netissä ja yritän keksiä jotain ''uuta'' ruokaa mitä tekisin tänään ennen iltavuoroa, mies niin toivoi jotain niin katsotaan nyt sitten. Kohta pitäis olla jo menossa kauppaan kun sit jo klo 18 maissa pitäis olla menossa töihin.. (Maanantaina on neuvola niin sielä kyllä valitan tuskistani niin josko sitten saisi sairaslomaa..?)

Hemmutar: mä sain närästykseen reseptillä omeprazolia, sen pitäisi ainakin olla tehokas ko. vaivaan, mä en vaan tahdo muistaa asmuisin sitä ottaa ja illalla kun närästys alkaa niin meinaa olla jo myöhäistä.

Josefina on ainakin tuolla salaisella puolella kirjoitellut :)

Juu, neuvolatäti sanoi tuosta lääkkeestä kun soittelin päivällä. Täytyy hakea ja kokeilla sitä :)

Sanoin sitten että ei lääkäri pystys reseptillä sitä antamaan että tulis edullisemmaks luultavasti ym.. niin tokas vaan että ei niissä niin kamala hintaero ole.. saas nähä.. tiistaina neuvola niin valitan taatusti jos... :D

Thilda miun muistakseen josefiina on salasel puolel viimeks 9 päivä kirjottanu :o

Yyhhh söin äskettäin niin tuli huono olo :(

Meidän pienokainen kasvaa hienosti keskikäyrillä vastaten viikkoja. Painoarvio tällä hetkellä (29+1) oli 1370 g. Ihanasti hän jälleen piti jalat ristissä, ettei vaan vilauttanut sukupuoltaan. :happy: Raivotarjonnassa hän on mukavasti viihtynyt (ainakin tutkimushetkellä tai sitten neuvolassa). Vaikkakin iltaisin onkin kovat pyörimiset, niin siitä huolimatta rt. (onneksi)

Istukkakin oli noussut hyvin kohdunsuun läheltä/päältä, ainakin noin neljän sentin päässä kohdun suulta tällä hetkellä. Ja vielä kerkii nousemaan ylemmäs, kun raskaus etenee.

Mä saan painoarvion joskus 6 viikon päästä. Kun on neuvolalääkäri tms.

Mulla pari viikkoa vielä seuraavaan neuvolaan jossa myös lääkäri kopeloi. Mä niin toivon, että tää kaveri ymmärtäisi kääntyä tai jos ei käänny niin olisi hyvä syy siihen. Täälläkin möyritään ja vääntelehditään iltaisin oikein urakalla. Tilaa vissiin sitten on vielä kun poikittainkin viihtyy niin paljon. Viime viikolla terkka sanoi että kyllä alkaa tilaa olla sen verran vähän että kohta on pienen päätettävä kummin päin loppu ajaksi kääntyy.

Myönnän että olen hiukan kateellinen teille kun saatte nähdä useammin pientä. Ek auta muutaku purra itse hampaita yhteen ja odotella.. :D plääh! Menisin yksityiselle ultraan jos olisi heti rahaa lyödä siihen.

Hemmutar: vilkasin mielenkiinnosta apteekista kun omaa pakettia hain, että mitä olisi ilman reseptiä maksanut, niin jos katoin oikein niin olisikohan 7 kapselia vastaavaa lääkettä maksanut 6-7€ ilman reseptiä ja reseptillä 56 kapselia oli jotain n.10€ että kyllä on eroa!!!

Alinah no täälläkin mietitty et onkohan missään välissä enää mitään koko arviota täällä :/ oon uudelleen synnyttäjä et taitaa mennä niin et koko selviää sit synnytyksessä :o ärsyttää ku oo saanu mitään selkeitä ohjeita näistä käyneistä...

Tiita_ onko sulla ollut jo joku kokoarvio vai? Minä ensisynnyttäjä (30+3) ja vasta tosiaan sf mitta kerran otettu. Th ei ole kokeillut kertaakaan asentoa/kokoa ja neuvolalääkäri ei tehnyt mitään kokoarviota. Eikä ole mitään puhetta synnytystapa-arviosta tai kokoarviosta. Siis ollenkaan.

Täällä oli eilen neuvola, vaavi oli pää alaspäin. Sf mitta oli tasaantunut, ei ollut kasvanut kuin puoli senttiä. Nyt oli 28 cm ja 30+1. Hempat oli laskenut, nyt 105 vaikka oon koittanut rautaakin popsia mutta aika paljon sitä tulee unohdeltua. Semmonen on olokin, niin väsähtänyt ja rössääntynyt että oksat pois! Mutta onneksi kaksi päivää töitä jäljellä, sitten saa vaan rapsutella masua. :-)
Mulla vaikuttaa vedenjuonti närästykseen, heti jossen juo tarpeeksi, alkaa jo iltapäivällä semmoset poltot että. Mutta auttaa kun koitan juoda pullollisenkin vettä. Välillä ihan käsikaupan tuotteita avuksi.

Takaisin