La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla on lasit ollu joku reilu 3 vuotta käytössä ja nyt huomaa et ilman niitä ei meinaa nähdä mitää.. Ennen raskautta tarkistutin näön ja pienen muokkauksen joutu tekee..
Edellisessä raskaudessa jalan koko muuttu, lähinnä turvotuksen takia mut nyt ei vielä *koputtaa puuta* ole muuttunut :) onneks..

Onko teillä jalan koko palautunut raskauden jälkeen?
Itselläni ei ole ainakaan vielä mitään muutosta koossa ollut. Onneksi minulla on väljempiäkin kenkiä niin pääsee synnärille vaikka turvottaisikin. Tosin ystäväni pelotteli, että hänellä yliaikainen raskaus toi niin kovan turvotuksen jalkoihinkin, että meni synnärille koon 42 saappaissa. (Normaali hänelle 38)

Mulla kun on kengän valmistajasta riippuen jalan koko 39-42 niin ei tarvis tästä kyllä enempää kasvaa tai toivottavasti ei turpoo jalat viimeisillä viikoilla. Tiedä muuten mitkä popot sitä jalkaan tunkee? Uggit? :D

Hahahah, kuuntelen täällä joululauluja. Meinasin jo että ripustan parvekkeelle jouluvalot mut jos ny vielä hetken antais odottaa.. :D

Älä nyt alinah, meidän monella naapurilla näkyy jo olevan, joten go go!
Ja jos ei mitään joulupukin ja rekien kuvia oo niin musta vois ihan hyvin laittaa, on täällä jo niin pimeetä. Pitäskin käydä ostamassa valot...

Joo ongelma tulee jos jalankoko turpoaa mahdottomasti. Mun kengänkoko on yleensä max. 39 riippuen valmistajasta ja siten sen isompia kenkiä en omista. Eikä miehelläkään taida olla edes kumppareita =D.
Muovipussit jalkaan ja auto hakemaan ovelta ;)

Ihan perus siniset jouluvalot löytyy tonne parvekkeelle, johtoa löytyy monta metriä. Oli kyllä viime vuonna tuskaista asetella ne parvekkeelle.. Saa varmaan nyttenkin miettiä miten ne hienosti tonne laittaa kun asutaan nyt uudessa kämpässä.. :D joo, oon nähny kyllä jo kanssa parilla naapurilla valot parvekkeella.. Ehkä loppuviikosta vois laittaa! :)

Mä mietin kans viikonloppuna et viitsiikö laittaa jo valot päälle terassille, jäi vielä laittamatta.. Nehän on kyl ulkovalot ei jouluvalot.. Se helppous on kyl ku ei tarvi ku laittaa muuntaja seinään ja piuha kiinni, en viitsiny ottaa pois niitä.. Eipä ne oo häirinny ketää.. Tai ei minuu ainakaan.. :)

Ja tuosta kengän koosta.. Kyllä mulla ainaki palautu mut toisaalt se oli vaan turvotuksesta johtuvaa.. Mut onhan jokainen yksilöllinen..

Mulla "kasvoi" jalka ekan raskauden aikana puolisen numeroa. Turvotuksen vuoksi oli siis loppuraskaudessa vähän isompikin, mutta tuo puoli numeroa tuli ihan selvästi painon ja nivelten löystymisen mukanaan tuomasta jalkaholvin madaltumisesta. Toisen raskauden jälkeen en olekaan ainakaan isommin huomannut jalan koon muuttuneen. Tai sitten vaan muuttunut juuri sen verran ettei vaikuta kengän kokoon.

Meillä on pihavalot ympäri vuoden tuolla aidassa ja päälläkin ovat lähes aina kun on pimeää, oli sit joulu tai juhannus. Ovat siis sellaiset kirkkaat riippuvat valot joiden ei todellakaan ole tarkoitus olla joulukoristeena vaan valaista kivasti pihaa jossa ei muita valoja olekaan.

Mekin laitettiin just uudet KAUSIVALOT :) ja joo ne on tossa ympäri vuoden kun tikkailla on tuolla korkeuksissa hankala keikkua :)

Täällä on myös tiputellut maitoa pitkästi ennen puoltaväliä. Varsinkin vapaana alkaa heti tihkumaan. Liiveissä ei niinkään. Mutta siis muutamia pisaroita vaan että ilman suojia on toistaseks pärjännyt.
Mulla on kanssa lasit joita käytän oikeestaan vaan lukiessani, mutta raskauden aikana on huonontunut paljon näkö ja joutuu käyttää enemmän. Välillä ei voi käyttää saappaita jos on turvoksissa jalat mutta muuten en ole huomannut muutosta.
Mulla menee napa joinain päivänä ihan soikeaksi ja yläosa on arka jos sitä hipaisee. Mistäköhän johtuu? :o
Täällä poksu tänään kympit, 30+0. :)

Mää laitoin jo sisälle näitä KAUSIVALOJA :)
Käytiin synnytysvalmennuksessa miehen kanssa juuri :)
Ainut asia mikä jäi mietityttään oli tuo et haluaako mennä potilashotelliin vai jäädä osastolle jos kaikki menee hyvin ja hotellissa vapaita huoneita. Osastolla saa enemmän tukea ja apua, mutta joutuu oleen huonekaverin kans. En varmaan senkään vertaa saisi nukuttua ku joku tuntematon huonekaverina ja jos vauvat valvottaa eri aikoihin ym.

Kyfi, Arkuus johtuu varmaan vaan nahan venymisestä. Mulla ainakin (aiempien raskauksien jäljiltä) on ne laajimmat raskausarvet juuri navan kohdalla ja erityisesti navan yläpuolella.

Ai että alkaa verenpaine nousta. Pikkumies majailee edelleen miten sattuu. Tiedän, että on vielä muutama viikko aikaa mahtua kääntymään, mutta jotenkin alkaa stressitaso nouseen. Aika kuitenkin päivä päivältä vähenee...

Enni, Mulla painaa asiassa eniten oma rauha jos saan valita eli kaikki on muuten kunnossa. Toki tämä on mulle jo kolmas vauvakin.. Mutta potilashotellista pääsee tarpeen tullen osastolle ja toisin päin. Ja on siellä hotellissakin apua ja ohjausta saatavilla vaikka henkilökuntamiehitys onkin paljon vähäisempi kuin osastolla.

Zuikkeli, Oletko kaivanut netistä ohjeita miten voi omilla asennoillaan ym auttaa vauvaa hakeutumaan raivotarjontaan? Toki jos on vielä hyvin tilaa pyöriä niin eihän niistä isommin hyötyä ole, mutta voi valmistautua kuitenkin.

Oon ja niitä asentoja suosinkin, mutta epätoivo alkaa hiipiä vaikka lääkärit kuinka lohduttaa että aikaa on vielä...

mulla sama pelko että jos tää edelleen majailee perätilassa ja ei suostu kääntyy että mitäs sit tehdään? kun en halua ulkoista käännöstä, enkä aio perätilavauvaa synnyttää enkä todellakaan halua sektioon!

Takaisin