La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä laitoin jo kaamosvalot ja havut, eikä ees nolota ;) sisällä ollut happy lightsit jo tovin samoin kuin lyhdyssä valosarja... pari viikkoa ja pääsee mailegn joulukalenteritontut seinälle! Ei siihen jouluun ole enää kun muutama hassu viikko :) niin ja joululauluja lapset on soittaneet myös jo, ja tällä viikolla tokaluokkalainen olis ehdottomasti halunnut lähteä tonttulakki päässä kouluun, mutta siinä meni mullakin raja :)

Mua kanssa ahdistaa tuo vauvan asento, kun nyt kun liikkeet muuttuneet möyrimiseksi en enää tunnista miten päin se tuolla on. Oli siis pitkään perätilassa, viimeksi ultrassa jokunen viikko sitten rt:ssa mutta nyt en enää tiedä. Välillä tuntuis että olisi poikittain kun molemmissa kyljissä punnerretaan yhtäaikaa (yleensä kun olen itse kyljelleni) ja välillä pystyssä tuntuu niin kuin pää olis tuolla lonkan sunnassa ja peppu kylkikaaren alla, mutta ei tunnu enää niin selkeästi asento kuin ennen. Aiemmat laskeutuneet ja kiinnittyneet pää alaspäin niin ajoissa ettei oo tarvinnut näitä miettiä. Mulla vähän samat ajatukset perätilasta Maajon kanssa, joskin ulkokäännökseen suostun tarvittaessa kyllä jos ei muut konstit tepsi. Miksi muuten et halua käännösyritystä Maajo, jos saa udella?

Joo kohta se joulu on jo ovella! :) pitäis ostaa muuten uusia joulukoristeita..

Thilda pelkään siitä aiheutuvaa mahdollista kipua mulla kun on sektioarpi, kiinnikkeitä täynnä maha, tyräverkko(valunu alas tyrän päältä) ja tyräaukko (uusiutunu tyrä ton valumisen takia) joiden takia maha on kipeä ja hellä muutoinkin et kuinka tulee sattuun tuo ulkokäännös. Ja tietty tuota ylipainoo niin seki vaikeuttaa kääntämistä kun ei tunnu vauva niin hyvin.

Mulla ollu jo pitkään valoja sisällä lyhdyissä ja tänään virittelin keittiön kaareen valot, ikkunoihin isken myöhemmin. Ulos pistän valot kuhan täällä on joulunavajaiset parin viikon päästä

En ole kyllä vielä varautunut jouluun mitenkään... Tuntuu aikaiselta. Jouluvalot oli kyllä tarkoitus laittaa pihalle, mutta mies saa hoitaa sen homman. Ensin pitäisi saada vauvan vaatekaappi ja alakerran makuuhuone kuntoon.

No sitten ymmärrän Maajo hyvin. Tiedän että monet pelkää sitä turvallisuussyistä, mutta nykyäänhän tuo toimenpiteenä on varsin turvallinen kuitenkin kun vauvan seurantamenetelmät on niin hyvät, mutta toki kun on kaupanpäälle kaikenlaista lisähuolta niin varmasti pelottaa ja mietityttää :( toivotaan nyt kovasti että kaikilla ymmärtäisi pienokaiset pyörähtää oikein päin. Vielähän tässä on hyvin aikaa kun voi vielä siellä 37-38 viikollakin joskus kuperkeikkaa vauvat heittää.

Mä en varsinaisesti pelkää kääntöyritystä, mutta toivoisin että pieni kääntyisi luonnostaan oikein päin. Vaikka noita käännöksiä seurataan tarkkaan, niin oon kuullut niin paljon sitä, että synnytys onkin lähtenyt käyntiin muutama päivä kääntöyrityksen jälkeen. .. Itellä takana yksi normi synnytys ja siinä neiti oli jo hyvin varhaisesta vaiheesta asti pää menosuuntaan ja syvällä lantiossa, en edes osannut pelätä mitään. Tämä kaveri kunnon poikittain ja potkut tuntuukin todella alhaalla. Siinä mielessä ei varmaan ainakaan peppu ole kiinnittynyt vielä lantioon. Voisi siis olla mahkuja vielä.
Alateitse synnyttäisin kaiken mieluiten, mutta en perätilassa ja leikkuriin mennään viimeisessä hädässä. Niin paljon enemmän hyötyvät alatiesynnytyksestä sekä vauva että äiti.
Ja kun päiviä laskettuun on enää 53, niin tiedän ettei tässä hirveästi ole enää aikaa. .. Poika pitää jännityksessä ❤

Täällä ei vielä oo jouluvaloja, eikä heti tuukkaan.. Ajattelin ensin tehdä suursiivouksen ni on sit mukavampi laittaa puhtaaseen kotiin valoja. :)

Niin noihin ulkovaloihin piti myös kommentoida, että eilen laitettiin etukuistille ekat valot, mutta en tykkää noista. Ovat liian kylmän sävyiset. Eli tulevat vaihtumaan vielä. Sisälle laitan myös vasta kun on saatu vähän enemmän siivottua ja kun ollaan vasta muutettu kaksiota isoon omakotitaloon, niin huonekalujakin uupuu vielä aika lailla. Kun saisi vauvaa varten kaiken valmiiksi, niin muulla kämpällä ei niin kiiru olekaan. ☺

Meil ois terassilla valot jo valmiina, kuhan vaan laittais töpselin seinään. Sisälle tekis ihan hirveästi mieli laittaa. Mut meinasit et sit ku oon saannut tehtyä kunnon siivouksen nii sit. Ehkä ens viikolla kun alkaa loma.

Meillä neuvolassa ainakin tuumasi vauvan olevan rt:ssa niin luulisin että on vieläkin. Varmaan aikamoinen möyry tuntuu jos kääntyy toisinpäin :) hikka tuntuu todella alhaalla kohdussa eniten joten siitäkin ajatellut vauvan olevan pää alaspäin.
Tänään rv 32+0, jee :)
Jossain luki et vauvan paino saattaa lisääntyä nyt 250 g per viikko. Aika hurjaa kasvua on :)

Meillä on tuo tänään 4v täyttävä tyttönen kuunnellut joululauluja läpi vuoden :)

Sisälle voisikin muuten nyt kaivaa muutamat koristevalosarjat pöydille kun ei ole enää noita juhlia tulossa. Mahtuvat olemaankin. Vaaleanpunaisen ison valotähdenkin voisi kohta jo viritellä ajastimella keittiön ikkunalle. Se kun ei ole värinsä puolesta niin jouluinen. Ja muutaman viikon päästä laitetaan taas tytön kanssa meidän prinsessakuusi pystyyn eli valkoinen muovikuusi vaaleanpunaisin palloin jne ;) Ei me kuitenkaan ennen tammikuun loppua tästä muuteta niin viitsii laittaa.

Mun mummu on kertonut, että oli menossa synnyttämään mun setää joka oli aamulla ollut todistetusti perätilassa. Iltapäivällä matkalla sairaalaan oli tuntunut mahassa kunnon muljahdus ja mahan malli muuttui täysin ja niin tuo vaan syntyi raivotarjonnassa. Ja oli siis jo yliajallakin tuolloin. Eli kaikki on selvästi mahdollista.

Toivotaan kuitenkin ettei täällä kenenkään tarvi jännittää ihan noin pitkälle vauvan asentoa!

Lohdullista tuokin, että synnytyksenkin aikana voi vielä kääntyä. Silti toivoisin, että ei tarvisi asiaa niin kovasti miettiä...

Diabeteshoitaja oli mukava, kyseli mun vointia myös. Sanoi kyllä että ei mun kannata sielä töissä väkisin käydä että heti vaan sairaslomaa kun siltä tuntuu, oman ja vauvan hyvinvoinnin kannalta.. Kun kerroin noista mun selän väsymisestä ja kivuista.

Takaisin