La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maitoa torjutaan täällä jo liivinsuojuksilla. Yöksikin joudun laittamaan semmoset lötköt toppiliivit, jotta saa suojukset paikalleen :-) Esikoisen ajalta nimittäin muistan kuinka hankalaa maito on saada irti osasta tekstiilejä, niin en sitten hirveästi viitsi sotkea.

Niin ja mämmi, aivan mahtavaa kuulla muiltakin näitä onnistumisia IVF:llä. Meilläkin esikoista yritettiin yli 3 vuotta, joten muistan kyllä hyvin sen hämmennyksen minkä ne kaaaauan odotetut 2 viivaa aiheutti. Ja myös niistä seuraavan pelon, että onko tämä totta ja meneehän kaikki hyvin. Mutta tää toinen tulikin sitten ihan luomusti ja reippaasti nopeammin kuin odotettiin. Joten jos ette halua toista heti perään, niin kannattaa muistaa sitten aikanaan se ehkäisy. Vaikka mekin naurettiin ittemme melkeen kipeeksi kondomi-ostoksilla, sen verran hassua oli niin monen vuoden jälkeen ruveta moisia miettimään :-D

Mulla kans Soffi85 liivinsuojat olleet käytössä jo kuukauden päivät ainakin :) toisaalta on huojentavaa huomata että maitoa tulee, mutta toisaalta ei :shifty:
Toisaalta ei viitsisi maitoon hukkuakkaan kun lapsi tulee. Kuitenkin ajatuksissa imetyksen ohella antaa pullosta, jotta isäkin voi osallistua syöttämiseen. Tai sitten saan elää tiiviisti joko vauva tai pumppu tississä kiinni :grin

Millasia arvoja te ootte saanu kun ootte kotona mittaillut verenpainetta? Mua alkaa jo mietityttämään kun arvot vaan tippuu kun viikot lisääntyy. Äskenkin mittasin 115/63. Mut ehkä se kuuluu asiaan?

Naps93, mulla oli esikoisen kanssa sama juttu, maito nousi jo aikaisin. Silti sektio vetäisi jotain sekaisin ja varsinaisen maidon nousu alkoi vasta niin myöhään, että neiti ehti jo tottua pullolle. Joten tiiviisti tuli vietettyä aikaa pumpun kaverina. Ehdin jopa yhden sähköpumpun rikkoa, kun en niin seurannut paljonko maitoa kertyi. Tuli sitten pullosta yli ja suihkusi jostain pumpun syövereistä pihalle. Ei se pumppu oikeen enää siitä sitten toipunut ;-)

Mut en mä mitenkään maitoon sinällään hukkunut, sitä tuli ihan hyvin. Osan sai pakastimeenkin, mutta varsin tehokkaasti sai sitä säännösteltyä kuitenkin. Jos ei pumpannut yöllä ollenkaan, maidon tulo väheni, jos tartti enemmän, pumppasi vähän pitempään ja nousi yöllä yhden ylimääräisen kerran lypsylle :-D Semmosen kuitenkin sanon, että vaikka se on kiva että mieskin saa osallistua, niin jos imetys vaan onnistuu, niin älä kokonaan siirry pumppaamaan. Meillä ainakin mä olin pumpun vankina ja mies sai sitten ne kaikki kivat hetket vauvan kanssa, kun hän sitten syötti. Toki miehellä sitten kasvoikin ihan uskomaton läheisyyssuhde neitiin (edelleen on kovasti isin tyttö) mutta musta aina välillä tuntuu, että mä jäin vähemmälle. Nyt olenkin päättänyt, että tälle kakkoselle EI anneta laitoksella pullosta maitoa, vaikka olisi mikä. Hörppyyttämällä sitten lisämaito jos sille tarvetta on :-)

Aina yhtä ihanaa lukea kun joku pitkän yrityksen jälkeen raskautuu ja raskaus sujuu hyvin loppuun asti! Meillä tuota toista yritettiin kaksi vuotta eli vähäisesti on omaakin kokemusta aiheesta. Ja aivan ihana myös kuulla välillä niitäkin tarinoita, että lapsia saatu erinäisillä hoidoilla ja sit yllättäen tuleekin luomusti raskaaksi. Juuri tuttavapiirissä kaksi tullut yllättäen raskaaksi kun edelliset kaksi lasta kummassakin perheessä saatu IVF:n avulla ja luomuna ei pitänyt olla edes mahdollista.

Mä olen ihan puhki kun tänään ollut koko päivän nuorimmaisen synttärivieraita. Tosi kiva, mutta raskas päivä. Huomenna pitäis vielä käydä vähintään miehen pappaa tervehtimässä ja kaiketi anoppilassakin.. Onneksi maanantaina saa ottaa ihan rauhassa.

Olihan se plussaus aika tunteitten vuoristorataa, kerettiin olla sen verran negatiivisiä koko ivf:n onnistumisen suhteen ja tottua ajatukseen, että kahestaan ollaan. Ja ehti tavallaan jo liikaa miettiä raskautta ja lapsia ylipäänsä, en ehkä näin epävarma ja peloissani olis ollu about vaikka viis vuottakaan sitten.
Ja ei ois välttämättä näinkään kauaa mennyt, jos KYS ei ois möhliny noita meijän hoitoja.. Mutta tässä ollaan, onnellisia ollaan kun kaikki on kuitenkin hyvin mennyt, radi-ketutuksesta huolimatta :)

Tein raskaustestin 11.5, kuten käskettiin lapsettomuuspolilta. Positiivinen sieltä tuli selkeät 2 punaistaviivaa. Elämäni ensimmäinen kerta kun testissä oli ne kaksi punaistaviivaa <3

En tietty osannut olla kertomatta ja heti miehelleni kerroin sekä omalle äidille. Ja sitten varhaisultran jälkeen jos joku kyseli hoidoista niin kerroin, että raskaus on alkanut. Loput sitten saivat tietää kun raskaus oli edennyt viikolle 12+ ja Facebookissa ilmoitin sitten viikolla 17+ raskaudesta.

Soffi85 kiitos vinkistä! :D juu yritän kyllä että pääsääntöisesti oltaisiin rinnalla, mutta että pullostakin sujuisi :p
Huhhuh. Itsellä nyt niin ahdistava olo kun on istunut ratin takana 1,5tuntia... Vielä pitäisi toiset ajaa kotiin (vien kaveria kotio eri paikkakunnalle)
Enpä taida enää kuskin hommissa tämmösiö reissuja tehdä... :arghh:

Kattelin tänään taas vaunuja netistä, jotku yhdistelmät joo hankitaan mut äääää! :D no on tässä vielä aikaa...

Huh, täällä oli äsken jonkinmoinen supistus... Pakko ottaa rauhallisesti, nyt kyllä meen sänkyyn ja silmät kiinni.. :3

Vauvafoorumi tulee uniin :D
Näin unta et mulle oli pari kertaa soittanut joku Alinah ja soitti taas uudelleen. Puhelimessa siis suoraa luki Alinah soittaa vaikka ei ollut numeroa tallessa :) olin ihan ihmeissään että vauvafoorumin Alinah soittaa mulle ja vastasin niin Alinah halusi vaan niitä näitä jutella vauva asioista :D

Muokattu viimeksi:
Täällä tulee toisesta rinnasta jotain maidon tapaista, jos mies sitä imaisee :bored::hilarious: Saa kyllä tästä lähtien pysyä niistä erossa, ettei vielä alkaisi liikaa herumaan :joyful:

Eilen mittasin verenpaineen kotona ja 95/65 näytti.. Yläpaine mulla on tosi alhainen ollut aina.

Aika menee tosi nopsaan, en oo tänne aikoihin ehtinyt mitään kirjoittaa! Itse tein plussan kun menkat oli päivän myöhässä. Jotenkin kyllä tiesin jo heti ovulaation jälkeisenä päivänä, että nyt tais napsahtaa :joyful: Ja viikon päästä siitä mulla nousi ilman mitään syytä kuume (kiinnittyminen? ) ja sen jälkeen tuli epämääräinen mahatauti/ripuli:hilarious: Koskaan ennen ei oo ollut mitään semmoista :bored: Sitten tulikin jo testiin selkeä plussa :)

Mä tein raskaustestin 10.5 päivää ennen tai samana päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja se näytti negatiivista tai epäonnistui, kun tein sen päiväaikaan. 3 päivää myöhemmin tein uuden testin ja olinkin raskaana. Tämä tapahtui 3 kuukautta sen jälkeen, kun olimme käyneet tutkimuksissa väestöliitolla, jossa sanottiin ettei raskaudelle pitäisi olla muuta estettä kuin mun ikä ja ylipaino. Nyt alkoi perjantaina 30 viikko.

Mulla verenpainearvot neuvolassa on jotain 130-145/70-90 luokkaa. Kotona puolestaan sellaista 100-115/55-70 luokkaa. Kysyin neuvolassa, milloin huolestutaan verenpainearvoista, niin sanoi siellä, että ei vielä syytä huoleen, kun on samalla tasolla ollut koko ajan. Ruokavaliomuutokset olisi ensisijainen hoitokeino ja sitten vasta joskus lääkitys, jos tarvitsee.
Vaikka itse hoitoalalla olenkin, niin siitä huolimatta tuollaiset vastaanottotilanteet nostavat näköjään paineitani huimasti. :wideyed:
Ennen raskautta verenpaineet rupesivat madaltumaan sen jälkeen, kun lopetin e-pillereiden käytön.

Eilen käytiin kaveriporukalla keilaamassa ja ravintolassa syömässä. Kyllähän nuo liitoskivut, selkävaivat ja maha hieman keilausta häiritsi, mutta "kisassa" tulin kuitenkin kolmanneksi. :wink
Tänään olisi tarkoitus lähteä käymään vanhempieni luona. Samalla näkee isovanhempani ja tätini perheensä kanssa.

Mä tein raskaustestin 16.5. ennen miehen Helsinki City Runia hotellilla päivää ennen kuukautisten pois jäämistä varmana negasta, kun mahassa oli kuukautisoloja jo kolmatta päivää. Plussa kuitenkin tuli, oltiin ikionnellisia mutta samalla pelokkaita kun vain 2 kiertoa aiemmin saatiin km. Ja mies juoksi uuden ennätyksen puolimaratonilla. :)

Takaisin