La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oli tänään neuvola, kaikki oli hyvin. :) viikkoja 31+5. Hemppa oli jo noussu 132, ni ei tartte siitäkään enää huolehtia. Alimmillaan se kävi 109. Paino sen kun nousee ja syytä sille ei tiedetä, syön aivan normaalisti, jopa vähemmän kun ennen ku ei vaan mahaan mahdu mitään. Jospa se siitä tasottuis. Vauvaa kateltiin ultralla ja tän päivän mittausten perusteella syntyis 5.1., ota ja tiedä millon tämä pihalle uskaltautuu. :) influenssa rokotetta en ota vaikka astma onkin ja vois jonkun mielestä olla tarpeen. Sairastan niin vähän muutenkin. tuntuu että kun rokotteen ottaa ni sillon on sit aina kipeenä. Tää on vaan mun kokemus ja mielipide.. Mutta joka tapauksessa, mä olen tarkka siitä, että jos joku sitten tuohon vauvaan koskee niin pesköön kädet ennen kun saa luvan ottaa sen syliinsä. :)

Siis mä olin tonne jonneki laittanu et kiinnostais päästä sinne salaiseen ryhmään, siitä on jo kyllä aikaa varmaan 3 viikkoa. Olikohan se "tammikuisilla on nyt oma salainen ryhmä" tms osioon. Mut täytyy varmaa tietokoneella käydä kattoo paremmin noita juttuja kun ei tällä luurilla onnistu.. Heh..

Sain nyt vasta aikaiseksi pyytää palkanlaskentaan yhteystietoja, puhelinnumeroa ei annettu vaan sähköpostiosoite.. Sit täytyy laittaa töihin vielä sähköpostia tosta mammalomasta et mites toimitaan. On nää tietoisia kyllä et mulla pitäis alkaa 16.12 mut ei vaa itellä oo tietoa et tehdäänkö mulle joku nollatunti sopimus tms.

Siis mä olin tonne jonneki laittanu et kiinnostais päästä sinne salaiseen ryhmään, siitä on jo kyllä aikaa varmaan 3 viikkoa. Olikohan se "tammikuisilla on nyt oma salainen ryhmä" tms osioon. Mut täytyy varmaa tietokoneella käydä kattoo paremmin noita juttuja kun ei tällä luurilla onnistu.. Heh..
On salainen ryhmä sinne pääsee kun laitat yksityisviestiä sille miramarialle. Se sit lisää sinne ryhmään :) ku tuut tammikuiset 2016 ryhmään niin siinä on ihan ohje salaisenryhmään pääsystä.

Mä en kanssa ole kokenut rokotteita ikinä tarpeellisiksi. Ruokavaliolla ja vitamiineilla pärjää, ja iskän tekemä vahva mustaherukkamehu kyllä parantaa flunssan sattuessa. Ammattikoulussa jouduin monen eri kouluhenkilökuntaan kuuluvan kanssa keskusteluunkin kun en aikoinaan possurokotetta ottanut. Hämmentävää!
Onko teillä heräillyt kodinhengetär raskauden myötä? Tekeekö mieli leipoa tai puunailla tai järjestellä läheistenkin asiat kuntoon? :D
Odotan jo mammalomaa että olisi aikaa leipoa ja pestä ja silittää pikkuisen vaatteita ja laittaa lastenhuonetta mutta vielä 8 työpäivää jäljellä. Eilen hain pikkuisen vaunut ja tänään ihastelin niitä naapurin mummonkin kanssa, onne vain suloiset, ja taas tuntuu pikkuisen saapuminen asteen todenmalta!

Minun tekis kamalasti vaihtaa järjestystä kämpässä ja ostaa jotain ihanaa uutta tänne mut.. sit joutus luopumaan jostain vanhasta pois :)

Ja leipoa tekis mieli jotain..ihanaa mutku ei tiiä että mitä tekis mieli (muutaku sitä kinkkuvoileipäkakkua) :D

Aamulla kaivelin mokkapala tarpeet pöydälle, vielä ne tuolla on, ehkä huomenna sitten :)

Antakaa mulle osa tota teidän kodinhenkeä :) mä en tiiä mikä päivä on menossa, mitään en saa aikaiseksi ja vaan ärsyttää tää möllöttäminen! :meh: hyvä jos vaatteet saa aamulla päälle niin se on jo saavutus... siitä kun esikoinen lähtee kouluu lasken sekuntteja koska joku tulee taas kotiin pitämään mulle seuraa :hilarious:

Tänne voisi tulla kans joku kodinhengetär. Asunto on kuin räjähdyksen jäljiltä ja leipomiset ym aloittamatta.. Lauantaina tulee väkeä juhlimaan nuorimmaisen 4v-synttäreitä. Tulee ehkä vähän kiire vielä ;)

Mä oon pessyt ja puunannut, järjestellyt keittiön kaappeja jne. Nyt onkin sitten vaiheessa vauvan huoneen remppa ja kylppärin silikonit - kohta nekin pääsee jatkumaan. Eli pieni kodinhengetär täällä asustaa. Vauvan vaatteita en vielä viitsisi pestä, kun ei ole varsinaisesti mitään paikkaa minne niitä laittaa. Saisi sitten tuonne vauvan huoneeseen suoraan laittaa puhtaana. Eli pari viikkoa vielä lienee odotettava sitä hetkeä.

Meillä alkaa vasta töissä ne rokotukset. Eikä neuvolassa ole aikaisemmin puhuttu influenssarokotuksista yhtään mitään, itse olin utelias. :)

Mites teillä muilla hoitoalan ihmisillä, jos/kun olette hoitaneet varmistettua MRSA-potilasta, niin otetaanko teiltä mrsa-näytteet? Mulla laitetaan ensi kerralla lähete kyseisiin näytteisiin...

Minäkin oon haaveillut siivoavani ja tekeväni vaikka mitä. Mut ei vaan jaksa tai saa mitään aikaiseksi...

Mäkin haluaisin kovasti siivota ja järjestellä ja kokata ja leipoa ja vaikka mitä, mutta oon aivan liian väsynyt siihen. Muutaman viikon päästä olis muutto, ja sen jälkeen vasta pääsee laittamaan vauvan tavaroita paikoilleen. Nyt vaan jännittää, ehdinkö tehdä sitten kaiken vai päättääkö vauva tulla maailmaan jo ennen tammikuuta :D

Tansku84 tosta mrsa testistä ! Juttelin neuvola tädin kanssa siitä viimeks, nii se sano että ei oteta ellei oo äidillä itsellään ollut operaatioita tai osastojaksoja :)
Mrsa voi kuitenkin antaa väärän positiivisen tuloksen vielä työssä ollessa, kun terve ihminen saattaa olla väliaikainen kantaja. Tietenkin jos siis on ollut kontaktissa kantajan kanssa ! :D

Kodinhengetär on menettänyt täällä jo henkensä! Rv20-30 oli kämppä tahraton, tiskitön ja pyykitön, mutta nyt on iskenyt laiskuus tännekin! Voisin tuijottaa netflixiä päivästä toiseen.... Pitäisi kuitenkin vielä koulussa jaksaa käydä joululomaan asti. (Saa nähdä jääkö haaveeksi! )

Naps täällä kans kämppä kiilu vähän aika sitten ja tuntu et pienikin roska sai siivoamaan mut nyt pari viikkoa on menny vaan paikoillaan ollessa neulonu tai kattonu tv:tä pyykkii ei onneks oo kertyny paljoo et jos sitä huomenna sais pestyä ja siivottuun vaik ei kylläkään kiinostas yhtään tehä mitään vaikka joka ilta mietin miten ärsyttää tää koiran karvan määrä ja tavaroitten sotkusuus mut sit aamu menee horroksessa ja ilta muuten vaan ollessa.

Meillä saisi olla imuroimassa päivittäin kun oon siivonnu niin seuraavana päivänä jo näkyy mun mustia hiuksia siellä ja täällä...

Meillä on joka paikassa lojuvien hiusten määrä pudonnut alle puoleen kun leikkautin omat alaselkään ulottuneet hiukset olkapääpituuteen ja nuorimmaisen takapuolen päälle ulottaneet lapaluiden korkeuteen. Mutta se pyykin määrä.. Mä olen laiska pyykkäri ja kun ei ole kuivausrumpua niin ei voi pestäkään kerrallaan paria koneellista enempää. Teini pojan ja urheilevan miehen hien hajuisia vaatteita tulee varmaan koneellinen päivässä ja tuo 4v pikkuprinsessa ei voi pitää vapaapäivänäkään sellaista paitaa johon on edellisenä päivänä pudonnut pisara jotain ruokaa ja onnistuu myös tuomaan pyykkiin välillä puhtaita vaatteita ja kun ne on miesväen hikipyykin seassa käynyt niin pakkohan ne on pestä..

No on se hyvä etten ole ainoa "äitiä vähän väsyttää" tällä hetkellä ☺ Edelleen odotan sitä energistä vaihetta. :D Onneksi tuo mies ymmärtää hyvin, muttei sekään oman työpäivänsä jälkeen jaksa alkaa puunaamaan taloa.

Työviikkoina ei ole niin paljon intoa ollut mitään ylimääräistä pakollisten juttujen lisäksi tehdä. Nyt vuorostaan kroppa ei anna tehdä ainakaan sillä vauhdilla mitä intoa olisi. Tänään ajattelin alkaa kokoamaan isyspakkausta että saa iskänpäivänä sen sitten antaa :)
Odotan niin mieheni ilmettä! Voin kuvitella, että on tosi otettu siitä paketista :)

Täällä alkaa yöt oleen aika katkonaisia näiden kolotusten vuoksi. Kylkeä tarvii käännellä usein. Aamusin ei voi nukkua pitkään kun alkaa paikat oleen aamusta jo niin kipeänä makoilusta.
Onneksi ostettiin kesällä uusi sänky! En varmaan vanhassa sängyssämme saisi nukuttua juuri ollenkaan!

Takaisin