La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuo toisenlaiset äidit-sarja on kyl sellainen "itkuhanat auki"-ohjelma.. Viimeks ei tarvinu katsoa kun mainosta ko. sarjasta niin oli jo hanat auki..
Tai sit oon vähä herkkä, mut ei mul kaikki sarjat aiheuta samanlaista reaktiota.. Toiset taas (ennenkaikkea tositv:t) aiheuttaa herkästi sellasta ärtymyksen tunnetta, mut en tiedä miks niitä sit pitää kattoa vaikka ärsyttääkin..

Se ois viikon loma ohitse ja paluu karuun arkeen. :meh:

Eilen neuvolassa pienellä kaikki hyvin. Ja miun sokeriarvotkin olivat oikein hyvät.
Miulle vaan iski eilen neuvolan odotustilassa ahdistuskohtaus... Osaanko hoitaa sitä pientä ihmistä, joka minun sisälläni kasvaa jne. Sen mukaset oli sitten verenpainearvot :nailbiting: Ja toisaalta, en edellisenä yönä nukkunutkaan mitenkään hyvin, ehkä tunnin pätkissä jos sitäkään.
Miehelle puhuin ahdistuksestani sitten illalla, niin hän tuumasi, että kyllä me pärjätään, kerta jos "addiktoituneet ihmisetkin" saa kasvatettua lapsen.
Kyllä mä sen tiedän, että kyllä me onnistutaan, mutta se vaan tuli sellainen ahdistus. Tervettä hormonaalista ahdistusta, taisi neuvolatäti tuumata. Jos jatkuu pidempään, niin keskustellaan tarkemmin. :)

Ensi neuvolakerralla saamme influenssarokotukset. :) Kysyin neuvolasta, että miten miehen rokotus, kun aina ja kaikkialla mainitaan vain raskaana olevat naiset. Kukaan ei puhu isistä yhtään mitään. Yhtä lailla he hoitavat vauvaa, ja itse asiassa tuovat enempi niitä pöpöjä kotiin kuin se äiti. Ainakin täällä meillä neuvola tarjoaa molemmille niin halutessamme. Minä saisin työn puolesta jo 11. päivä, mutta kait mä voin odottaa neuvolaan 16. päivään.

Tansku, Hassua, että et vielä rokotusta voinut saada kun täällä on rokotettu jo pari viikkoa. Ja riskiryhmäläisten lähipiiri saa tosiaan aina myös maksuttoman rokotteen :)

Mä en yhtään tiedä mitä tekisin tuon influenssa rokotteen kanssa, en ole innostunut ajatuksesta, mutta toisaalta mietin onko vauvan suojan takia otettava.. ikinä en ole ennen ottanut vaikka riskiryhmään kuulunkin ja myös työnpuolesta olisi suositeltavaa ottaa. Vaikeita päätöksiä..

Mua kanssa kovasti mietityttää tuo rokote. En ole yleisesti rokote vastainen mutta en halua millekään "turhalle" altistaa vauvaa. Jotenkin jäänyt näistä viime vuosien influenssa epidemioista sellanen mielikuva et lääkefirmat tekee kaikkensa rahastaakseen eikä rokotteen sisällöllä sitten niin merkitystä. Aina mitä kauheampi influenssa tulossa uutisten mukaan ja en muista vuosiin yhdenkään tuttuni sairastaneen flunssaa pahempaa. Toki siinä vaiheessa jos oikeasti joku influenssa tulee niin miettii et olisko pitänytkin rokote ottaa :)
Eikö nuo taudit muuntaudukin jatkuvasti ja sitten se rokote ei tehoakkaan enää juuri siihen tautiin.. Vaikeaa!

Tänään rv 31+0!! Huh huh :) mihin se aika juoksee!!
Tänään myös klo 10 lääkärille aika tän selän ja muun vaivan vuoks.

Kyllähän sitä saisi olla jatkuvasti piikittämässä itseään jos yhden rokotteen ottaa. Tai jotenkin mulla on semmoinen olo :) mieskään ei oo ollu kauhean innostunut ottamaan, joten jätetään tälläkin kertaa välistä. Esikoinen syntyi myös tammikuussa eikä silloinkaan otettu. Mietin että oisko lapset pitänyt rokotuttaa, mutta sit pitäs ottaa kaikille. Niin ei varmaan rokoteta nyt heitäkään :)
Täällä 28+0 ja tuntuu että kaikki muut jo yli rv30 :D onneks oli muitakin loppukuun odottajia. Hurjaa tää ajan kiirehtiminen tosiaankin! Päivät vaan menee :)

Mie oon kans pähkäillyt ton rokotteen kanssa et otetaanko vai ei. Ku toisaalta meil ei oo ikinä kukaan sitä sairastanut ja sit ku on kaikkialla peloteltu niillä rokotteen sivuvaikutuksilla. Sit taas toisaalta mie kuulun riskiryhmään. Enkä kyl tietyst haluais et joku meillä sitä sairastaa sit ku vauva syntyy. Mut jotenkin vähän mietityttää ne sivuvaikutukset. Vaikeita valintoja.

Täällä ei oo puhuttu neuvolassa mitään noista rokotteista. Ei yhtään mitään,! :o

Meillä sanottiin sen verran että kuulun riskiryhmään ja on suositeltavaa ottaa. Suojaa lasta myös synnytyksen jälkeen ja perheenjäsenet saa myös rokotuksen. Muuta puhetta ei ollut. Erehdyin googlettaan enkä tee toiste kun rokotusasiat aiheuttaa niin voimakkaita mielipiteitä :D
Jostain luin että saattaa nostaa vauvan painoa tuo rokotus ja jossain oli taas juttua että joku tietyn niminen influenssarokote saattaa sisältää narkolepsiaa aiheuttavaa ainetta :(

Minä taas on sen verta natsi että kun meille tulee vieraita vauvan syntymän jälkeen passitan jokaikisen vieraan käsienpesulle samantien ja jos niskuroivat niin tuumaan vaan että silloin voi mennä ovesta ulos samantien, samoin mies kuten esikoinen tulee kotiin niin käsienpesu + miehelle työrytkyjen vaihto. Näillä on pärjätty esikoisen ja junnun vauva-ajatkin sairastumatta. Mulle koetettiin kanssa tarjota influenssa-rokotetta mutta sanoin ei kiitos sille.

Ja kun aikoinaan oti sikalenssu rokoitteen (sektiohaava oli auki ja märki) niin pistopaikka oli kipeä vuoden ja tuntui kova pallura siinä kohtaa ja sillä kädellä ei kärsiny nostella kovin painavia asioita.

Tänään oli neuvola pitkästä aikaa (edellinen 2kk sitten) ja influenssarokottoon iski käsivarteen. Esikko pitäisi viiä ens viikolla saamaan samanlainen. Mies ei sitä tule ottamaan vaikka ilmaiseksi hänkin sen saisi, koska minä ja esikko katsotaan kuuluvan riskiryhmään. Olen sen joka vuosi jo aiemminkin ottanut (jos ei neuvolasta niin firma rokottaa halukkaat ilmaiseksi) ja suhtaudun siihen samalla lailla kuin muihinkin rokotteisiin, eli siksi että niitä otetaan niin kyseisi tauteja jyllää vähemmän.

Moikataanpa täälläkin kun viime ajat kirjotellu vaa yksityisellä puolella! :)
Mulla neuvola muistaakseni 12pvä niin kai ne siellä tarjoaa tota rokotetta, en kuitenkaan aio ottaa. En oo koskaan ottanu, eikä esikoinen, eivätkä oo mitään tuumannu neuvolassa.
Täällä si-nivelet/alaselkä alkanu vaivaan vieläki pahemmin, saa nähä. Muuten kaikki jees. Sokeritki pysyny rajojen alla.
30+5 olis viikkoja. Kai se pikkuhiljaa pitäs alkaa kattelee ja pesee noita vauvan vaatteita, tietäs mitä pitää hankkia. :)

Mä en ilmeisesti oo tarpeeksi aktiivinen täällä foorumilla kun en pääse sinne salaiseen ryhmään, vaikka kiinnostusta on.. No ainakin pidän ääntä täällä sitten. :D

Etkös sie alinah ainaki viime ajat liki päivittäin täälä kirjottele? Ootko laittanu pyyntöö siitä? :0

Alinah, Olethan huomannut, että automaattisesti sinne ei pääse/joudu kukaan vaan pitää pyytää ohjeiden mukaan. Ihan vaan näin varmistuksena ;)

Nonni. Kaks viikkoa sairaslomaa paukahti.. Tämän jälkeen olisi enää reilu viikko töitä ennen mammalomaa. Mää ajattelin et lääkäri kirjoittaa tän viikon saikkua ja sitten uudella yrityksellä töihin. Kohdunkaulassa ei ollut onneksi supistusten aiheuttamia muutoksia.

Oli sillo puhetta siitä liberokerhon laukusta, tälläinen viesti tuli aamulla :)

Hei

Kiitos viestistäsi. Liberolaukkujen jako on muuttunut 1.11.2015 alkaen. Liberolaukun saa kun on rekisteröitynyt ja päivittänyt lapsen syntymäajan / lasketun ajan Liberokerhon tietoihin. Lähetämme automaattisesti kupongin Liberokerhon tiedoissa olevaan osoitteeseen, jolla pääset lunastamaan Liberolaukun valitsemastasi K-kaupasta (ei koske NesteOil K-market myymälöitä). Kuponki lähetetään aikaisintaan 8 viikkoa ennen laskettua aikaa ja viimeistään lapsen ollessa 5 viikkoa vanha, riippuen siitä, missä vaiheessa rekisteröit tiedot.

Saat siis Liberolaukku -kupongin postitse 8 viikkoa ennen laskettua aikaasi. Tarkistathan myös, että osoitetietosi ovat ajantasalla.

Mikäli sinulla on kysyttävää, otathan meihin uudelleen yhteyttä.

Takaisin