La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Raskaus on sujunut hyvin, lukuunottamatta selkäkipuja joiden takia olen sairaslomalla siihen asti kun äitiysloma alkaa. Kiitos paljon!

Oi voi. Yksi selkävikainen lisää joukkoon. .. Ikävä vaiva, tiedän tunteen
Eikä helpotusta tule ennenkö vauva on maailmassa ☺ Itellä tänään 31+1 ja melkein päiviä lasken laskettuun aikaan ja siihen milloin vois alkaa helpottaa.

Tervetuloa Nasune!

Eilen minut yllätettiin täysin. :love7 Mieheni oli osasyyllinen tähän yllätyshyökkäykseen. Rakas työkaverini tuli yllättäen puolenpäivän aikaan meille ja sanoi, että nyt lähdetään, mukaan vaan pyyhe ja biksut/uikkarit. Ja sitten lähdettiin ajelemaan. Mentiin mutkien kautta toisen ihanaisen työkaverin mökille, jossa oli vastassa joukko gynekologisia hoitajakollegoitani (olen siis yksi gynekologisista vastuuhoitajista), ihania naisia kaikki. Babyshowerit :Heartblue:Heartpink:Heartred Voi apua.
Ihanan päivän vietimme mökillä syöden hyvää ruokaa, saunoen ja paljussa lilluen, vähän piti pilttejä maistella siinä samalla. Voi kuinka hämmennyin totaalisesti.
He olivat tehneet vaippakakun ja kasanneet laatikollisen tarpeellisia (ja töistä "lainattuja") tuotteita. Olivat siis tehneet eräänlaisen äityispakkauksen.

Voih, ihana yllätys! Täällä varmaan saa vain haaveilla tommosista babyshowereista. :)

Tämä meidän syntyvä pienokainen on vähän niinku "gynen vauva". Tätä on pitkään ja hartaasti toivottu myös heidän kanssaan. Vaikka kollegoilla on omat lapset jo suht isoja, niin innolla odottavat tätä pienokaista. Heistä on ollut huomattava tuki tässä meidän lapsettomuusasiassa. :Heartpink

Ihanaa kun on ollut niin ihana työpari tänään töissä ja helppo osasto vuorossa!
Työkaveri sanoi heti, että tänään otetaan sitten rennosti kun sanoin että sai nyt vaivaisen työparin..
Huomenna soittoa neuvolaan. Yhtään en tiedä kuinka neuvolalääkäri on paikalla. Ei taida olla meidän alueella kuin kerran viikossa. Ekaa saikkua raskaudesta johtuvista syistä menen kerjään. Jos nyt edes muutaman päivän saisi selkää leppuuttaa, vaikkakin taitaa vasta synnytys tuoda helpotuksen tähän vaivaan :)

Mulla on kolme tuttua joilla synnytys hetkenä minä hyvänsä ja yksi on juuri mennyt sairaalaan. Saas nähdä saavatko pikkuisen tällä reissulla siellä maailmaan :)

Tsemppiä selkäkipuihin, siinä on kyllä ikävä vaiva :-(
Täällä on vaivannut kaksi päivää mieletön väsymys! Lähipuiston kiertäminen on ollut valtava suoritus. Ruuanlaittoa ei ole tarvinnut edes haaveilla, mutta onneksi viikonloppuna ehtii syömään ulkona. Pyykkivuori kasaantuu, mutta onneksi oven saa kiinni. Toivottavasti tämä helpottuu huomiseksi että jaksaa töissä.
Ovatko teidän pikkuiset kovia hikkailemaan? Se on kyllä hassua kun maha hyppii, välillä heräilen siihen öisin.

Mä olen jaksanu ihmeen hyvin selkäni kanssa hoitotyössä nyt raskaana. Meillä on töissä ollut pitkään tosi raskaita isoja nosteltavia/autettavia potilaita. Nostoja tulee päivittäin useita ja kyykkimistä ja kumartelua paljon. Selkä on kestänyt hyvin eikä juuri mitään tuntemuksia ole vatsassakaan ollut, vaikka sellaisia "repiviäkin" liikkeitä tuleen paljon, joten kaipa sitä voi samalla tahdilla nostella äitiysloman alkuun jos ei vaivoja tule? Usein on joku potilas kaatuneenakin mitä pitää sitten lattialta nostaa. Vaikka yleensä mun ei tarvitse olla ensi sijaisesti nostamassa lattialta ketään. Jalkojen päällä menee melkein koko päivä välillä töissä.. Tosin olen kyllä muuten jotenkin aivan uupunut yleensä puolessa välissä työpäivää ja kotiin päästessä ihan puhki. Meinaa kyllä välillä töissä tulla poru kun tuntuu että ei vaan jaksa enää sillä tahdilla. Ehkä se on jotain yleistä väsymystä ja myös henkistä väsymystä, vaikka paikat kestääkin muuten hyvin.

Mietin et pyöriikö toi muksu tuolla mahassa just nyt kun kauhee möyrintä masussa ja mieskin kysyi että "oliko toi vauva" kun ei siis oo potkuja vaa semmosta möyrintä.. En osaa selittää sitä oikeen, potkut tunnistetaan kyllä.. :D tosin ihan hyvin sillä on vissiin vielä tilaa pyöriä tuolla ja vedellä kuperkeikkaa.. :) ihana tunne kyllä!

alinah, luultavasti :D Meillä liikkeet muuttunu jo hitaimmiksi ja potkut ei ole enää sellasia napakoita iskuja vaan lähinnä sellasia, että koitetaan tulla pää/pylly edellä masusta läpi puskemalla... :) Eilen töissäkin tuntu, että sisuskalut on aivan kasassa ja suolet solmussa kun kaveri pikkusen mylläs. Joo kaikki liikkeet mitä masussa vaan tuntuu on kyllä ihania..vaikka niihin heräis 4.50 näin vapaapäivänä ;) No, pari tuntia ja päästään neuvolaan! Otetaan samalla ne influenssarokotteet..

Liekkö normaalia etten ole hikkaa huomannut lainkaan vaikka viikkoja 30+5 istukka on etuseinässä niin voikohan se vaikuttaa. Muutoin on kyllä ihan aktiivinen potkukone mahassa mutta hikattomuus huolettaa

Unikko, Ei kaikki vauvat hikottele juurikaan ja toisaalta se hikka ei aina edes tunnu niin selvästi että erottaisi. Ja toki jos istukka osuu sopivalle kohdalla niin ei varmasti hikkakaan tunnu.

Ei oo täälläkään hikkaa ollut. Esikoisella oli usein ja tuntui kyllä selvästi. Mullakin istukka edessä, et varmaan sekin valmentaa vähän(?). Ekasta oli takana.

Joo kyllähän nuo liikkeet on aikamoista myllerrystä nykyään ja tosiaan välillä tuntuu että pirpana aikoo tulla väkisin läpi :) Meillä viihdytään tosi paljon viistoittain tuolla masussa ja on aikamoisen tuntuista kun kummastakin kyljestä pusketaan yhtä aikaa :)

Eilen kirjoitin et kolme tuttua synnyttää hetkenä minä hyvänsä. Kaikki kolme päivittivät eilen facebookiin saaneensa vauvat ja vielä kaikki kolme on tyttöjä :D Ruuhkapäivä, 1.11.2016 :)
Vielä on yksi tuttu raskaana ja sekä hänelle että mulle on luvattua tyttöä, joten neitivaltaa tänne maailmaan tulossa :)

Takaisin