La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Retsu, Hyvä, että syy selkäkipuun selvisi. Toivottavasti tietoinen ryhdin muutos auttaa hyvin oireisiin. Itsekin huomaan joskus selän kipeytyvän seistessä/kävellessä eri tapaan kuin minulle on tyypillistä ja samassa huomaan että olen antanut ryhdin repsahtaa. Asian tiedostaminen auttaa lähes heti kipuun koska tulee automaattisesti vedettyä mahaa sisään.

Tänään kyllä sain selän kipeäksi ihan kunnolla kun riehuin ja siivosin vaatehuoneen. Tuo vaatehuone siis toimittaa varaston virkaa kun ei tästä asunnosta löydy muuta kuivaa varastotilaa. Mutta tulipahan siivottua ;) Olen ottanut tavoitteeksi pieni pala kerrallaan tehosiivota tätä asuntoa eli lähinnä voinnin mukaan. Toiveena kun on, että 3kk:n päästä viimeistään täällä tehtäisiin loppusiivousta ;)

Huuh, kun ollut kiirettä pari päivää.. 3viikkoa ja sitten ois kuukauden vapaa JA sitten vielä viikko, jonka jälkeen pääsis mammalomalle 17.12. ah. Tosin on kyllä sitten jo aikakin, sillä la on 17.1.

Just katoin ja ennen raskautta lähtöpainoon on tullut 0,7 kg lissää. Ei tarvisi tulla kyllä ollenkaan loppuvaiheessakaan on sitä sen verran jo valmiiksikin.

Huomasin tuossa pirkka-lehdestä, että libero-kassien jakaminen on siirtynyt k-ryhmän kauppoihin. Pitää rekisteröityä liberokerhon jäseneksi tai jos on jäsen, rekisteröidä uusi vauva tai laskettu aika järjestelmään, niin saa kupongin jota vastaan kassin saa lunastaa kaupasta. Piti heti käydä laittamassa tämän tulokkaan la järjestelmään. Olinkin jo ehtinyt harmitella, kun huomasin päivystys-käynnin yhteydessä ilmoituksen, että libero-kasseja ei jaeta enää marraskuun jälkeen. Se kun oli mun mielestä ihan huisin kiva saada mukaan synnäriltä. Kätilökin nauroi siitä kassista, että sieltä tosi moni kaivaa liivinsuojukset kotimatkalle päälle kun on unohtanut ottaa omat mukaan :-)

Soffi en saanu esikoisen aikaan sitä kassia ja jälkeenpäin yks tuttu sano et sieltä hyllystä ois saanu käydä :( ja ei voineet niiku hoitajat mainita mitään siitä.

Todella tylsää, että sitä ei enää saa. En pidä tollasesta pakkorekisteröitymisestä ja siis sillähän ne kalastelee yhteystietoja markkinointia varten.

Mua jännittää eniten se että sairaalaan on 1,5h ajomatka (oman pitäjän synnäri lakkautettiin :/ ) ja se että mikä keli on ja paljonko pakkasta :D synnytystä en jaksa ressata etukäteen, menee sitten miten menee. Alkuviikon neuvolassa jo katsottiin että lantio on tarpeeksi tilava alatiesynnytykseen.

Täällä käytiin eilen ultrassa tarkistamassa vauvan kasvua ja tasaiseen vauhtiin kasvaa ja kaikki hyvin muutenkin :)
Tähän asti meidän pikkuinen on ollut jalat ristissä, mutta tälläkertaa oli häveliäällä tuulella ja oli jalat levällään :p Pientä prinssiä sieltä lupailtiin :dummy:

Onko kenellekään muulle alkanut tulla mustelmia helposti? Tuntuu että olen koko ajan mustelmilla nyt. Viime yönäkin olen jotenkin onnistunut telomaan itselleni ison mustelman vasempaan ranteeseen, eikä mitään havaintoa mistä se on voinut tulla. Voiko turvotuksella olla osuutta asiaan? Olen aika turvoksissa, eikä reilu veden juominen, suolan välttely, taikka liikunta tunnu auttavan yhtään.

Tuo turvotus on näitä loppu raskauden "ihanuuksia" eikä siihen oikein mikään auta. Tai mulla ei ainakaan oo auttanut... Pikku hiljaa synnytyksen jälkeen alkaa helpottamaan... Onneksi nyt on talvi tulossa, loppuraskaus kesäkuumalla ei oo kivaa...

Mä luulen, että suurin syy Libero-kassien siirtymiseen pois sairaaloista on se, että osa vei niitä kasseja useamman mukanaan. Aikoinaan kun olin harjoittelussa synnyttäneitten osastolla niin päivän aikana saattoi kadota 20 kassia vaikka äitejäkin oli vähemmän. Ja sairaalassa kun ei ole resursseja pitää tuollaisia jotenkin valvottuna. Ja kun Pampersin (ja Vaun ja ketä kaikkia siinä Babyboxissa nyt mukana olikaan) laatikko on jo kauan ollut vastaavalla systeemillä mihin Libero nyt siirtyy niin ei mikään uusi juttu.

Huomaa kyllä nesteen kerääntyvän kroppaan ku reiteenkin kun painaa niin jää hetkeksi valkoinen alue painettuun kohtaan ja iho palautuu viiveellä.. Tällaista se on eikä varmaan paremmaksi muutu ennen synnyttämistä :D
Tarvis töihin lähteä iltavuoroon. Selkään sattuu pelkkä kävely.. Jaksaa jaksaa!

31+2 ja aikaa äitiysloman alkuun kolme viikkoa. Nyt ei vain jaksaisi enää... Tekisi mieli nukkua ja mielessä on huono omatunto, koska tahtoisin todellakin tehdä töitä vielä sen kolme viikkoa. Pidän työstäni ja työkavereista todella paljon, mutta kun vain väsyttää... Eikä edes nukkuminen auta. :smiley-angry017

Takaisin