La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiiä, voi toki johtua siitäkin. :)

Hei muuten, tehdäänkö sitä liikelaskentaa vasta rv 30 eteenpäin..? :o

Mä en tiiä, ku en oo ite koskaa oikee sitä tehny :) Tytöt ollu niin vilkkaita tapauksia mahassa ettei oo koskaa tarvinnu epäillä onko siel masus kaikki hyvin. Mut tää poika tuntuu aavistuksen rauhallisemmalta. Tai ainakaa liikkeet ei oo niin voimakkaita jatkuvasti ku tytöistä ja on pehmeempiä.

Okei, täytyy viimeistään ensi viikolla kysellä neuvolassa..

Meillä on edessä toinen joulu omassa talossa. Varmaan mun sisko ja äiti tulevat meille jouluaatoksi. Appivanhemmille pohjoiseen ei uskalla lähteä käymään, kun laskettuaika niin lähellä joulua. Ensimmäinen joulu edessä ilman mun isän olemassaoloa.

Alinah liikelaskennan pystyy alottamaan viikolla 30 mut mulla on muistikuva esikoisen ajalta et neuvolasta tulee ihan paperit ja ohjastukset siihen liikelaskentaan et ihan miten itse haluaa mulla on sovellus millä pystyy liikelaskentaa tekee ja oon nyt parinna iltana sitä kokeilu :D ja musta se on hyvä jos tuntuu et liikeitä ei oo tullu ja pelkää menevän laskuissa sekasi ei tarvii ku näyttöä näpäyttää niin se merkkaa sen eli siin on aika mikä kulkee ( 2h) ja sit 10 potkulle paikat ja se lopettaa laskennan ku kymmenen tulee täyteen :) ( sovellus on pregnancy+)

Bettie kyl mulla näky ku kävin pöytäkoneella :) satuko kohta et kukaan vaan ei ollu paikalla :)

Jees, mut kyselen noista silti ensi viikolla. :)

Täällä oli neuvola maanantaina, 28+4 mentiin ja massun mitta oli 27 cm :)
Sain myös sen liikelaskehdinta paperin että jos on hiljaista massussa niin kyljelleen mentävä ja että alkaako napero liikkumaan, tais jotain just sanoa että niin lähellä viikkoa 30 ollaan että hän antaa jo paperin etukäteen :)

Eilisen perusteella ei tarvinnu liikkeitä laskea, se alkoi tuossa puol 11 aamulla ja jatkui pitkälle yöhön.. kamala mönkiminen ja tökkiminen ja potkiminen ja jumppaaminen, mies nauroi illalla saunan jälkeen kun massu heilui sohvalla itsekseen, mä olin ihan väsynyt jo siihen liikkumiseen :)
Olinpas pitkälläni tai touhusin jotain niin toinen vaan jumppas, en tiedä liekkö tällä kamalalla yskällä eiliseen vaikutusta? :/

Onko täällä flunssa-alan asiantuntijoita? Mikä tähän voi auttaa?
Kohta 2 vkoa.. nenä vaan valuu ja tämä kuiva yskä että keuhkon palat lentää kaaressa kun yskii.. mies oli jo äsken että mene lääkäriin, mitäpä ne siellä osaa.. kun muuten olo normaali... sanovat vaan että lepoa ja lämmintä juoda........
Neuvolatätin kanssa katsottiin että mitä yskänlääkettä saan tarvittaessa ottaa, ei ainakaa vielä ole auttanut..

Ainii, tänää 29+0, poks ja piuuuu!!!! :)

Mulla syksyllä oli ärhäkkä flunssa, joka vaa kesti, nii lääkäri sanoi, että raskausturvotus voi jotenki pitkittää sitä tms. Nyt itsellään nuha ja huuliherpes :(

Mulle sanottiin 24 viikolla neuvolassa että liikkeitä kannattaa jo seurailla sen verran että kun alkaa liikkumaan niin tunnin aikana kymmenen liikettä täytyy tuntea. Täällä kuitenkin jo yökin valvottu vauvan liikkeiden takia että eipä noita tarvi laskea :)

kyllä mäki päivittäin seurailen vauvan liikkeitä että tunnen ees jotain liikettä joka päivä mut tää jäpikkä on kyllä aktiivinen liikkujainen päiväsaikaan että saapa nähdä mimmonen päivärytmi sitten tuleepi muksulle kun ainakin pojat noudatti samaa rytmiä masun ulkopuolella mitä masussa ollessaan

Maajo itekkin eilen miehelle tuumasin et toivottavasti jatkas tätä rytmiä syntymän jälkeen ku mieku nukun niin tääkin nukkuu tai siis en tunne yöllä potkuja melkeen ollenkaan ja sit päivän riehuu touhuta vähä väliä tai sit on hikka :D

Hemmutar kyl ne lekuris vois määrätä ventolinet yskää helpottamaan. Varsinkin jos on ärsyttävää yskää eikä käsikaupan tuotteet helpota. En tarkota yskänlääkkeitä vaan muita tuotteita. Itellä ainaki ärsyttävään kuivaan yskään on helpotusta tuonu kurkkukipuun ja äänen käheyteen tarkotetut tuotteet esim. Bafucin. Toinen mikä vois auttaa on Posivil Honey Lemon imeskelytabletit, molempia saa käyttää raskaana.

Sit kannattaa kokeilla myös sitä astmaatikkojen kikkaa eli puhalluspulloa tai sit ostaa vaan letkun, jonka toinen pää laitetaan astiaan jossa lämmintä vettä ja letkun toiseen päähän puhalletaan lyhyitä puhalluksia/ääniä. Irrottaa limaa :)

Bafucineja maistellut sillotällö ja ihan eukalyptys namuja, sinivalkoinen pussi. Yskä on ehkä muuttunut nyt irtonaisemmaksi, että jotain siellä irti jo on.. (keuhkoputki?! :D)
Huomenna kauppapäivä niin täytyy hakea noita muita ja maanantaina tilailla lääkäriä jos näyttää siltä.

Makoilen sohvalla peitto päällä ja katon telkkaria, ei jotenki tänään huvittais lähteä töihin. :D no ei oo onneksi pitkä vuoro...

Meillä tuo nuorimmainen kouluttaa tätä tulokasta ihan väärään vuorokausirytmiin. Vauva on alkanut olemaan hereillä mahassa aina sen ajan yöllä kun mä olen hereillä nuorimmaisen luona. Tosin, eipä noita ole kun pari pätkää yön aikana ja johan pieni vauva syökin tiheämmin..

Miä oon kyllä niin jouluihminen, että kohta meinasin rueta käymään kaappeja läpi joulusiivousta varten ja osa koristeista pitää olla jo joulukuun alusta paikoillaan. Mutta sitten kun on joulun pyhät ohi, niin tekee niin mieli aina linkasta kaikenmaailman vastaantulevat tontut ja jouluhörhelöt hevon kuuseen ja alottaa uuden vuoden odotus :D

Mulla sf-mitta oli jo ed. lääkärikäynnillä 28cm, ei ollu lääkäri siitä huolissaan, mutta neuvolatätykkä oli sillon jo aiemmin sitä mieltä, että kun mennyt yläkäyrillä reilusti kokoajan, niin yksi lisäsyy sokerirasitukseen sitten. Mut oon tämmönen kääpiö ja maha kasvaa vartta pitkin ( pikkuhiljaa ulospäin ) :|

Vauva on ollut tänään vähän vaisu, tai sitten mulla oli vaan hösseliä töissä, kun en oo ihan hirveesti tuntenu mylläystä, kun vasta kotiutuessa.. Vai liekö on sellasessa asennossa, ettei tunnu potkut ym samalla tavalla kun jokunen aika sitten..

Hei kertokaapas nyt tällaiselle yksinkertaiselle, että miksi noita liikelaskentoja tehdään? Siis joo, sen verran tietysti pääsee maalaisjärjellä, että jos on täysin hiljaista tai muuta poikkeavaa niin ei hyvä, mutta siis kerran tunnissa lasketaan vai? :eek:

Mulla siis saattaa olla hiljaista yli tunninkin (tai en vain liikkeessä kiinnitä huomiota) ja sitten on aktiivisia/todella aktiivisia hetkiä.

Liikelaskentaa tehdään juurikin siksi jos vauva ei ole liikkunut päivän aikana, jolloin ohje on että syödään/juodaan jotain makeaa ja asetutaan kylkimakuulle ja lasketaan liikkeitä tunnin ajan jolloin pitäisi tulla vähintään 10liikettä

Takaisin