La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me otettiin tuo vakuutus OP:sta ja tuli yllätyksenä, et vakuutus tulikin heti voimaan, kun sitä on hakenut. Luultiin, et se alkais vasta vauvan synnyttyä, mut saatiinkin heti sopimuspapereiden mukana lasku. Ehkä oltais joskus marras-joulukuussa tuo vasta otettu, jotta ei ois niin paljoo tarvinnut ns. etukäteen maksella ;) Mut onpahan nyt kaikki vauvan vakuutuksen osalta kunnossa :)

Op:n vakuutuksessa on se kiva juttu, että se kattaa voimassa ollessaan myös raskausajalta kaikki lääkäri yms kustannukset. Meilläkin siihen meni esikoiselta pari ylimääräistä synnytysvastaanottoa, ambulanssikyyti, synnytystapa-arvio ja muutama kokokontrolli kun neiti oli aika pieni. Että ihan laskettiin kannattavaksi :-)

Op.sta on meillä kanssa tuo vakuutus nyt jo voimassa :)

Täällä tänään rv 29+0. Lääkärissä käynti oli heti aamulla ja nyt on sit saikku mammaloman alkuun asti. Kohdunkaula oli jatkanut lyhenemistään, mutta kohdunsuu onneksi vielä kiinni.
Umpparihaavan tsekkasi myös ja hyvin on parantunut ja tikit sulaneet :)
Mun väsymykseen löyty kanssa syy, hb pudonnut roimasti joten rautalisät kehiin.

Voi kumpa mekin ois saatu vauva vakuutus jo ennen synnytystä... mut radin takia ei onnistu! Meinaan ei tää varmaan halvaks tullu tää tampereen reissu... onneks kela maksaa tän kotimatkan meinaa taksimittari näyttää jo nyt 226,50e ja vielä on matkaa!

Ff, Maksukatto tulee myös hoitopäivissä vastaan sit jossain kohti. En nyt äkkiseltään muista mitä se on. Mut hoitopäivämaksu on jotain 33e luokkaa vuorokaudessa.

Tuosta jälkivuodosta vielä omalta osalta, että esikoisen jälkeen vuoto loppui just ennen jälkitarkastusta. Että olisko se sitten 5 viikkoa kestänyt. Mun oli pakko käyttää pyyhettä lakanan alla varuiks että jos valskas siteen ohi vaikka isoin mahdollinen side olikin käytössä. Just uus sänky ostettu patjoineen niin ei innostanu veritahrat. Allways (en varmaan kirjoittanut oikein) hajustaa nykyään melkein kaikki siteensä ja ei tulis mieleen käyttää ja jo ennen tuota hajustus hommaa aiheutti mulle noi siteet ihottumaa. Libresseä tai vuokkosia kun käyttää niin ei ongelmaa.

Mutta joo aika kauan vuoto kesti. Viikon varmaan oikein reilusti ja seuraava viikko vähän vähemmän, mutta ihan tarpeeks toisellakin viikolla että meinas olla sotkussa joka paikka yön jäliltä. Jos jostain saa hankittua niitä sairaalan kertakäyttöisiä vuodesuojia niin hankin kyllä jo valmiiks. Ja samaten niitä sairaalan alkkarin suojia kun olivat niin ihanan isoja että sai yönsä nukkua melko rauhassa.

Lara88, Niitä kertakäyttöisiä vuodesuojia löytyy nykyään ihan lasten vaippahyllyiltäkin joltain merkiltä, mutta myös kauppojen sidehyllyiltä Tenan valmistamana. Ja tietty apteekista saa niitä myös. Joku myös kehui jälkivuotoon Tenan siteitä ja niitähän on ihan housuvaippamallisinakin jos oikein haluaa suojautua ;) Niin ja ovat sit kaupassa halvempia kuin apteekissa eli ihan ekana ei kannata apteekkiin suunnata.

Hyyi..:D kyllä inhottais olla kotonakin semmosissa megasiteissä, puhumattakaan vaipoista :D jotenkin ällötti ne siteet jo sairaalassa niin mahdollisimman vauhdilla vaihtoa pienempään! Muutenkin se olo niin "hehkee", ettei oikein kestäny enempää ällötyksiä ku mitä oli pakko. Vaikkei kukaan sinne jättimekon ja takin alle nähnykään. :p mulla inhottaa menkkojenkin aikaan nukkua sitein varustettuna miehen kainalossa ja siks käytänki aina vaan tampsuja (+pari ekaa yötä sidettä), ettei oo niin likainen olo.

Täällä todettiin radi mut vakuutus kerkesi lähteä voimaan ennen sitä, OP:lta siis :)

Siinä taisi olla vaan että rakenneultra täytyy olla käytynä että sen sai..
Liekkö eea kysyttiin minun terveystiedoissa tosta sokerijutusta.

Ff, Maksukatto tulee myös hoitopäivissä vastaan sit jossain kohti. En nyt äkkiseltään muista mitä se on. Mut hoitopäivämaksu on jotain 33e luokkaa vuorokaudessa.

Jep. Maksukatto vähän vajaa 700e mutta senkin jälkeen jää maksettavaksi 50% sairaalamaksusta jokapäivästä. Maksukatto jos menee täyteen lapselta ei mee maksuja enää mahdollisessa hoidossa. Mutta jos ei ole täynä maksaa ekat 7vrk.

Hajustettuja värkkirättejä?! Voi hele, mihin tää maailma on menossa...

Mutta tää ois enää neljä pvää töissä ja sit alkas lomailu. Toisaalta mukavaa, ku voi vauvan huonetta laitella rauhassa ja tehä muutkin jutut valmiiks, mutta oon varmaan parin vkon päästä ihan kyllästyny kotona oloon ja tahtosin töihin.

Just mietin aamulla et vähä reilu 5 vkoa töitä.. Ihan sellanen olo et yhtää ei työt kiinnostais mut se voi olla et se aika voi käydä sittenki pitkäks ku sinne kotii sit jää lopult.. Tai ehkä sitä kerkeää keksiä kaikkea laitettavaa siiheks.. Vaikka sit jo joulu juttuja.. :grin

Op-Pohjolan terveysselvityksessä ei tarinnut ilmoittaa raskausdiabeteksestä ollenkaan, eli ei ilmeisesti vaikuta vakuutukseen. Sieltä siis me otettiin ja tosiaan on jo voimassa. Vaikutti ehdoiltaan erittäin kattavalta ja järkevältä, eikä ollut kalleimmasta päästä todellakaan. Nyt sai vielä -30% alennusta ensimmäisestä vuodesta.

263e vuodessa näky tulevan lasku sieltä, siis sen alennuksen jälkeen, vakuutustäti puhelimessa sanoikin että eka vuoden jälkeen kannattaa karsia niitä juttuja sieltä niin alenee hinta. Hoitotukea esim tuskin me tarvitaan kun mummot ja ukit asuu melkein naapurissa ja sieltä saa auttavat kädet jos itse sairastuu, ei tarvitse ulkopuolisia kysellä..
Voi olla että mummot vetää herneet nenään jos eivät pääsisi vahtimaa... :D

Me otettiin vauvavakuutus myöskin OP-Pohjolasta. Osa vakuutusmaksuista menee meidän bonuksista, n. 80 €/vuosi. Meillä oikeastaan vaihtoehdoiksi luettiin vain OP ja Tapiola, kaikkialla muualla piti melkeinpä olla kotivakuutus tms. lisäksi. Meillä on noissa kahdessa mainitsemassani vakuutusyhtiössä jotain vakuutuksia, niin senkin puoleen sitten niistä arvottiin. OP tarjosi paremmat edut ja halvemmalla hinnalla. Ja sitten tosiaan ne bonukset käy maksuvälineinä. :)

Nyt oikeastaan löytyi ensimmäinen raskausoire. :yuck: Nenänverenvuoto. Mä en tykkää siitä, koko pienen ikäni olen kärsinyt siitä ja nyt on ollut oikeastaan monta vuotta ilman sitä. Nyt sitten viimeisen viikon/kahden aikana lähes joka aamuyö/aamu on nenä vuotanut. :sick009
Ja kenties nyt on myöskin havaittavissa jotain pientä supistelua kesken työpäivän ja jopa kotosalla kotihommia puuhatessa. Luultavasti nämä nyt niitä on, kun maha muuttuu "kovaksi". Tänään on 25+6. (meinasin laittaa 25+9 :woot:)

Mulla on huomenna kolmas ylimääräinen lääkärineuvola supistusten ja niistä johtuvan saikun jatkumisesta. Harmittaa vaan kun on oma neuvolalääkäri tällä kertaa. Hän on kerran aiemminkin ollut ja tykkäsin enemmän siitä toisesta jonka vastaanotolla olen käynyt. Molemmat ovat itsekin raskaana, mutta tällä mun omalla lääkärillä ei ilmeisesti ole mitään käsitystä raskaudenaikaisista ongelmista omasta takaa. Tai ainakaan ei juttele niistä yhtä rentoon tapaan kuin se toinen. Jotenkin siis jännitän enemmän tätä omaa. Tosin tekee kyllä sisätutkimuksenkin paljon kovakouraisemmin eli ehkä siitä se jännityskin tulee enimmäkseen..

Tuosta jälkivuodosta... ite vuosin 7 viikkoa ekan synn. jälk. Eli todella yksilöllistä. Sairaalassa ollessa sieltä saa vaipat sekä äiti että vauva, mutta kotia lähtiessä ja kotona pitää varautua omiin :-)
Mullakin vuotaa veri nenästä päivittäin ja joskus monesti päivän aikana, sen ja liitoskipujen lisäksi ei oikeen muita oireita ole. Ens viikolla sokerirasitus, toivottavasti siinä ei ilmene mitään.

Mun tarttee käydä op:ssä, kun sain sieltä jo kerran tarjouksen vauvavakuutuksesta, mutta se tarjous kerkesi vanheta. Meillä on kaikki muutkin vakuutukset op-pohjolassa.

Mun tarttee käydä op:ssä, kun sain sieltä jo kerran tarjouksen vauvavakuutuksesta, mutta se tarjous kerkesi vanheta. Meillä on kaikki muutkin vakuutukset op-pohjolassa.

Takaisin