La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mut hui, miten loppusuoralla tässä aletaan olla jo, kun kohta on "turvallista synnyttää"! Eikä kovin montaa viikkoa muutenkaan ensimmäisiin LA:hin :-o

Tsemppiä FF:lle ja muille supistelijoille, mut pitäkääs vauvat mahoissa vielä jokunen tovi ;)

Eiikä... Nyt iski ihokriisi. Ensimmäiset raskausarvet spotattu ja ei mitenkään tulleet pienesti ja huomaamatta... Tommonen kämmenen kokonen alue takareidessä pakaran alla...

Kyllä tosiaan kannattaa lähteä aika herkkään synnärille sit aikanaan, mikäli tunnustautuu omaavansa korkean kipukynnyksen. Itse lähdin esikoiselta ajoissa sen takia kun tuli verensekaista limaa ja vauva oli perätilassa. Synnärillä täti tuumi kun käyrille laittoivat, että tänne jäät, käytännössä supistusten välillä ei ollut taukoa kuin pari minuuttia, enkä itse ajatellut niiden olevan harjoitussuppareita kummempia.

Tosin siinä tapauksessa jos neiti olisi saanut syntyä normaalisti, olisin kyllä muutaman tunnin päästä huomannut supparit. Mulle kun laitettiin tipalla suppareita estävää, jotta ehditään leikkuriin ja siitähän ne sit innostu supistelemaan niin kovaa, että ittekkin huomasi. Tosin suurin syy siihen varmaan oli, että piti maata kyljellään eikä saanut liikkua, niin olivat tosi ikäviä. Mutta en olisi normitilanteessa niidenkään takia vielä kotoa lähtenyt, vaikka paikat oli jo melkein kokonaan auki. Ihan ennen leikkaussaliin menoa lääkäri vielä katto ultralla onko vielä perätila, olisin kuulemma saanut mennä suoraan synnytyssaliin, mikäli olisi kääntynyt.

Oon yrittäny ettiä, että mitäs porukka suosittelee sairaalakassiin? Hirvee paniikki päällä itellä, ku ei oo ees sitä kassiakaan :D matkalaukku löytyy joo, mut mies oli sitä mieltä, että ei kehtaa mitään matkalaukkua sinne raahata :D

Ja siis sellasia vinkkejä, että mitä on tosissaan tarvinnu sielä. kun jossain luettelossa oli hierontaöljyistä jumppamattoon, niin vähän luulen, että ainakaan mulla oo tarvetta moisille :D

Mämmi no itelläni oli viimeks ihan reppuun pakattu omat ( hammasharja ja tahna, puhtaat alusvaateet ja sukat, kotiin lähtö vaatteet, laturi, rahalompsa, deodorantti, perusrasva, hiusharja, pampula, kirja, tietokone ( käynistettiin niin sai yksikseen elokuvaa kattoa), ja limu ja karkkia) ja sit vauvalle hoitolaukkuun ( kotiin lähtö vaatteet, vaippoja, tutti, lelu, mut nyt aijon myös laittaa pullon ja kotviketta.)

Saako sairaalasta siteitä kotimatkalle (ja kotiin enshätään) jälkivuotoa varten? Ja mitkähän ois sitten kaupasta ostettuna tarpeeks imukykysiä kotioloihin (en oo nimittäin yli kymmeneen vuoteen käyttäny menkkojen aikana siteitä, tamponeita vaan, nii oon ihan kujalla siitä valikoimasta ja mikä ois hyvä)? Onko nuo ok, mitä tuli äippäpakkauksen mukana?

Ainiin ja sidepaketti oli mukana :) mie en muista mitä merkkii mulla sikloin oli mut ihan tavan siteitä ne oli :) niitä pitää muistaa muuten kotiin hamstrata. En tiedä onko ne minkälaisia ne äitiyspakkauksen siteet.

Mä lisäisin tohon listaan vielä huuli ja kasvorasvan :) aikasta kuiva on tää huoneilman! Niin ja jos tahtoo omat vaatteensa niin niitä, sisäkengät... mmm ja mä sanoin jo että seuraavan kerran ku nään miestä niin haluun sen likaisen t-paidan helpottaa omaa kotiikävää:)

Mulla tais olla kotona ihan alwaysin yösiteet parhaita jälkivuotoon. Niissä pinta sellanen, että iho pysyi kuitenkin ehjänä vaikka sai rätti housuissa kulkea useamman viikon. Kokeilin myös libressen yösidettä, mut se toimi vasta sit kun vuoto alkoi olla jotenkin inhimillistä ;)

Sairaalassa mullaki oli reppu, jossa omat pesuaineet, dödö, hammasjutut, hiusjutut, meikit (ei juurikaan siellä ollessa tullu meikattua :D kotiinlähtiessä vähä), laturi, rahaa, ponnareita, huuli- ja perusrasvat, kynä, paperia, luettavaa... Mitään ei ollu pakattu ku ennen la jäinki yllättäen käynnistykseen. Mies toi sitte. Vauvalle kotiinlähtövaatteet ja omat mies toi kans kaukalossa kun tuli meitä hakemaan.

Siteistä en muista, mutta paksuimpia oli aluksi mitä löysin joltain alwaysiltä tms :D Synnäriltä ei saa mitään mukaan (tai moni ottaa, mutta periaatteessa siis varastamista). Ite otin ihan pari ku en ollu muistanu varautuu siihen jo.

No mites monta viikkoa suunnilleen hanuri vuotaa synnytyksen jälkeen? :-o
Johonki jälkivuotoon oon valmistautunu, mut että viikkotolkulla vuotas, voi kauhia :-o ja miä ku en yhtää tykkää muutenkaan tuosta siteitten kanssa pelaamisesta, hyh. No, pientähän tuo on nyytin takia kaikenlaisesta "kärsiä" :D

Mä taisin muistaakseni vuotaa 5vkoa. Äkkiä se aika menee. Ei sitä kannata miettiä. ☺ Mä olin varautunut alwaysin yösiteisiin mutta pärjäsin hyvin ihan normisiteilläkin.

Enpä itsekään enempää tarvikkeita ottas mukaan ku mitä jo lueteltu. Perusvoidetta oli kyllä pakko olla kun tosiaan aika kuiva ilma ja kuivaihoinen muutenkin niin sai suihkun jälkeen aina rasvata koko kropan :) mä vuosin 2kk synnytyksen jälkeen, toki pari viimistä viikkoa oli sellasta raivostuttavaa tiputtelua johon riitti sit pikkuhousunsuojat :) ja normisiteet riitti mullakin kunhan oli rauhottunut vuoto. Sairaalassa oli eka niitä megasiteitä ja sit löyty myös yösiteitä ja normeja. Mulla oli kyllä muutama omakin laukussa mukana. Nyt aattelin hommata vähän paremman mallisen laukun, joka saa palvella sitten hoitolaukkuna myöhemmin :)

Apua, oikeesti. Kohtako jo saa sairaalakassin pakata valmiiksi, eikä meillä oo ees puoliakaan asioista hankittu ja kämppä on vielä puolitiessä.. :D

Takaisin