La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo mä kanssa tulen todennäköisesti synnyttämään hieman yli 4 kiloisen. Useimmiten kuulemma jokainen vauva on pari sataa grammaa edeltäjäänsä isompi ja mulla on kyllä hyvin pitänyt paikkansa kun esikoinen painoi 3770g ja nuorempi 3990g :D

Soffi85, onko todella niin, että kahden sektion jälkeen ei anneta synnyttää vaikka raivotarjonnassa, miksi ihmeessä? Kumma juttu..

Sinnna kohtu ei välttämättä kestä leikkausarpien kohdalta synnytyssupistuksia, ja se voi aiheuttaa hengenvaaran sekä äidille että vauvalle.

Vauva herätti mut tänä aamuna ojentamalla itsensä pitkäksi molemmista päistä. Jännä tunne, kun jalkaa ja kättä pukkaa molempaan kylkeen...Varmaan parin viikon sisällä luulisi näkyvän ulospäinkin. Tänään alkoi mulla 26 viikko.

Nykyään on käytäntönä että kahden sektion jälkeen kolmas on automattisesti sektio, ja suositellaan jäämään raskauksissa tuohon kolmeen.

Neuvolassa terkka sanoi että rv 34 asti vauva saa olla niinpäin ku haluaa ja sen jälkeen ultrataan jos epäilys, että vauva on pepputarjonnassa. Tällainen käytäntö meilläpäin ainakin. Pirpana tuntuu viihtyvän pepputarjonnassa kun eniten mulla on elämää alavatsassa ja kovimmat potkut tuntuu siellä. Tosi ylhäällä tuntuu välillä myös liikkeitä, mut enimmäkseen alhaalla.
Tuo on kyllä hauskaa kun liike tuntuu yhtä aikaa molemmissa kyljissä. Toinen venyttelee vinosti :)

Joskus tän ketjun alkupuolella jotkut puhuivat Manducan hankkimisesta ja mä en ollut ikinä kuullutkaan koko manducasta, enkä tiennyt mikä se on :)
Ollaan nyt päädytty hankkimaan se kans ku vaikuttaa niin kätsyltä. Hankitaan varmaan uutena ku ihmiset pyytää käytetystä vanhasta mallista melkeen saman mitä uusi maksaa.

Pakko tulla huutelemaan tuolta joulukuisista. Mulla la 29.12 ja saattaa mennä tammikuun puolelle, ei voi tietää. Äippäpakkauksesta sen verran, että jätin hakemuksen syyskuun puolessa välissä ja vielä en ole saanut edes päätöstä. Kaikki liitteet toimitin heti. Edelleen lukee, että käsittelyaika 2-3 viikkoa.. Ja se otettiin käsittelyyn vasta tällä viikolla :( Ärsyttää odottaa.

On todella ärsyttävää tollanen odottaminen, en voi vaan käsittää mikä sielä sit voi muka kestää?! Kun itellä tuli viikossa... Toivon sydämeni pohjasta että sinnekin tulisi pian päätös ja pakkaus! :)

Niin noh kai se sitten on niin, että hyvää kannattaa odottaa :) Olisi niin kiva päästä jo hypistelemään niitä vaateita! Mutta tsemppiä kaikille odotukseen! Saas nähdä tosiaan tuleeko täältä tammivauva ja jollain teillä jouluvauva. Niin lähellä vuodenvaihdetta tuntuu olevan monilla tuo laskettu aika. :) Jännittävää!

Sinnna, juurikin niin, että sektioarvet ei välttämättä kestä supistuksia. Ja mulle sitä suositusta, että korkeintaan 3 raskautta sektioiden takia perusteltiin istukan toiminnan kautta. Jos istukka kiinnittyy arven kohdalle, sen toiminta on yleensä heikompaa kuin "ehyen" kohdunseinämän kohdalla.

Enni85, kannattaa kyllä harkita manducaa käytettynä, vaikka ovatkin suhteellisen korkeissa hinnoissa. Ihan sen takia, että käytetty on valmiiksi "kesytetty". Eli reppu on jo ehtinyt pehmenemään, jolloin käyttöominaisuudet on paremmat. Säätäminen on helpompaa ja repun tuntuma itselle ja vauvalle on monesti mukavampi :-) Itse tosin ostin kantorepun (Tula) uutena, koska miehelle iski kuosikranttuus, eikä ihan mikä tahansa kelvannut. Mutta mä pesin repun ennen käyttöönottoa, jotta se pehmeni vähän. Kovassa käytössä siitä on tullut entistäkin parempi :-)

Meillä alkaa maalaus urakka nyt lauantaina täällä, miehen veli tulee avuksi. Minä olen töissä evakossa koko päivän, ensin ainakin vissiin olohuone katosta lattiaan ja sit siirrytään muualle huoneisiin jos maalit riittää. Huoltomieskin oli käynyt tänään täällä kun mies oli töissä ja minä hulluilla päivillä. Oli vaihtanut meille uunin lampun! :D ja jättänyt lapun että tulee ensi viikolla jatkaa hommiaan, kiireellä on lähtenyt kun oli häneltä työkalu jäänyt keittiön lattialle..

Alinah, Oli varmaan huoltomiehellä pukannut kahvitaukoa niin tullut kiire ;) Kiva jos saatte sutjakkaasti maalaamiset etenemään ja vieläpä niin että itse et ole edes kotona.

Oli varmaan juu ;) onhan se hyvä, ettei mun tarvii olla haistelemassa koko päivää maalinkäryä. Töissä ilta yhdeksään asti niin mikäs siinä! :) toki voi olla että joutuu sit vielä maalaa uuden kerroksen.. :)

Se on kyl tosiasia,et "käytetyt" kantovälineet on mukavampia käyttää. Kaverilla on todella paljon käytetty wompat kantoreppu ja sillä on todella mukava kantaa. Itellä löytyy uutena tilattu numbat neliöliina ja se on vieläkin kovin jähmeä, vaikka sitä on tullut muutama kuukausi käytettyä. Varmaan vasta toiselle lapselle kunnolla kesyyntyykin. Siskolta on ollut lainassa vähän käytetty manduca ja sekin on vielä melko jähmeä, vaikka on meillä suht paljon käytetty.

Soffi85: Totta kyllä, en ole osannut tuolta kantilta miettiäkään. Hieman kuitenkin ehkä kranttuus iskee myös täällä :) haluan ehdottomasti sen uuden mallin ja värinä olisi kiva saada tuo hiekan vaalea vai mikä olikaan. Tummaa en halua ku kesällä hohkaa lämpöä niin paljon (muutenkin paistuu varmaan ku vauva hiostaa repussa). Punainen taas ei ole miehelle eikö mullekaan mieluisa, joten vaalea olisi neutraali ja kiva väri. Äkkiseltään mitä katsonut niin vanhaa malliakin jotkut myy vain n. 20 euron erotuksella uuteen malliin. Että varmaan päädytään uuteen vaikka varmasti mukavuudessa kärsii käytettyyn verrattuna. Jospa tämä pirpana ei jäisi ainokaiseksi niin voisi käyttää seuraavallakin :)

Ekaa kertaa töissä pari kertaa supisteli. Selkä on kovilla ja jalat turvoksissa. Kauheita kramppeja tuli taas viime yönä jalkaan :( Pirpana viettänyt kans aika hiljaisen päivän tänään. Heti kaipaa sitä hutmimista kun toinen viettää hiljaiseloa. Monena päivänä pirpana potki suoraan rakkoon ja koko päivän vähän väliä. Se ei tunnu kovinkaan hyvältä :)

Huh tätä hengen ahdistusta jo nyt..:bored:

Sen mitä kyykin kun saunaan laitoin tulta..
Niin kylläpä tämä pötsi jo painaa keuhkoja.. phuuh :dead:

Vielä 89 vuorokautta massun kanssa vauva sovelluksen mukaan, kestää kestää jaksaa jaksaa.:)

Mulla kans kyykistellessä ahdistaa herkästi. Saati jos on maha täynnä sapuskaa ja menee kyykistyyn niin on tosi inhottava olla!

Mua alkaa jo puuskuttaa kävely 4 kerrokseen, kunto vissii aika rapakunnossa?! Vaikka ennen raskauttakin vetelin 5-6 kilsan hölkkä lenkkejä ilman pysähtymisiä.. Täytyy kävelylenkkejä lisätä taas. Kun meillä tossa on niin hyvät ulkoilureitit.. :)

Ainiin, pieni väriero! Olohuoneen kattoa maalataan tässä kuvassa.. ImageUploadedByVau Foorumi1444501043.856873.jpg

Takaisin