La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä rv 27+1 ja la olis 4.1 ❤️
Kävin tänään lääkärillä selkäkivuista ja kirjoitti 2vk sl:aa, sen jälkeen mulla onkin viikko lomaa, niin saa huilata pidemmän pätkän, toivottavasti lepo auttaa.

Täällä myös synnytys jonkinverran jännittää, alla kun on raskausmyrkytys ja sektio..pieni pelko persiissä että myös tällä kertaa tulee se..mutta toivottavasti ei tuu ja vauva syntyy ihan ajallaan (ei haittaa vaikka menis vähän ylikin kun esikko oli senverran hätäinen että tuli melkeen 2kk etuajassa) ja saisi synnyttää ihan normaalisti ettei tarvis leikata.

Mulla La 4.1, tänään siis rv 27+1. Epäilen kyllä että jos oon sukuuni tullut niin iso vauva tulossa ja käynnistys on sit ennen LA.ta. Seuraava ultra on rv 36 joten sen jälkeen näkee sitten.

Mulla la 11.1. ja radi niin uskon et lääkärit viimeistään vuoden vaihteen jälkeen käynnistävät elleivät ko aiemmin vauvan koon takia.

Mulla la 9.1. Ja radi kanssa, jotenkin olo että vaikka ei ole mitenkään suuri vauva ollut tähän mennessä, ennustetaan siis pitkää ja hoikkaa vauvaa, niin että he varmaan käynnistävät silti sillon laskettuna viimeistään. Synnytyspelko varmaan kai vaikuttaa myös. Positiivisin mielin tietysti koitan suhtautua, enkä oo enää ollenkaan niin hysteerinen asiasta kuin aiemmin. Tammikuun 1. Päivä olis idylli synnyttää kun tädillä synttärit silloin.

Meidän suvussa on paljon tätä alkuvuoden humua tiedossa kun, tädillä tosiaan ensimmäinen päivä synttärit, serkun pojalla 3. Päivä, kaksosserkuilla 7. Päivä ja meidän vauvan laskettu 9.päivä. ja mun nimipäivä olis taas 18. Päivä, eli Tammikuuta odotellessa :D

Mun tuurilla tosin hän päättää tulla jo joulupyhien alla, oon luonut jo mielikuvaa että ehdin köpötellä äidin rappuset ylös kun vedet menee :D

Onko siis niin että radilaisilla aina käynnistetään jos ei tule ennen laskettua aikaa? Minä en missään nimessä halua sektiota tai käynnistystä, jos ei ole hätätilanne. Eikö tuohon saa itse vaikuttaa?

Moikka. Olen aivan uusi täällä ja sain vasta nimimerkin aikaiseksi. Ystäväni kehoituksesta nyt yritän päästä tähän foorumilaisuuteen kiinni. Mulla olisi LA 28.1 ja parin viikon päästä sokerirasitus. Teillä jotka ovat rasituksessa jo olleet, niin saako sen litkun helposti alas? Itsellä kun erityisesti pahat juomat tekee nyt raskausaikana tiukkaa ja tulee helposti ylös. Vähän se jännittää..

SI: yleensä jos on tabletti/inskahoitoinen radi niin synnytys käynnistetään la:n lähellä suurentuneen asfyksian takia tai jos näyttää sille että lapsi on isokokoinen, junnun aikana synnytys käynnistettiin 39+6 vaik olikin ruokavaliohoitoinen ihan vaan sen takia että yliaikaisena tulee vauvalla painoa hurjasti lisää ja junnu oli piirua vaille alle 4kg syntyessään ja lääkärit tuumi että helpompi synnyttää alle 4kg kuin yli 4kg

Sandrax täällä myös yksi si-vammainen. Refleksologille oon menossa. Alkaa olla niin epätoivoinen olo tän selän kanssa.

Soffuska, mulle sokerirasitus ainakin on ihan helppo. Onhan se litku todella makeaa mutta ei se ole iso määrä juoda kuitenkaan. Tietty jos on pahoinvointia jo valmiiks niin varmasti hankalampaa siinä tapauksessa. Kylmää, ylimakeaa vadelmagrandin makuista on ollut mulla se liuos mikä on pitänyt juoda. Ja oisko sitä max joku 3dl?

Apua mulla ei kyll käynnistetä vaikka o inska hoitoinen radi :wtf: tosin mä en usko että nytkään tulee mitää jätti vauvaa kun esikoinen oli alle kolmekiloa ja synty rv41! Mulle annettiin ymmärtää että vaan jos on liian iso niin käynnistävät oli inskoja tai ei... onneks Suomessa saa vielä valita mihin hoitoihin suostuu ja mihin ei!

Mää sain sitruksen makuista (maistui hapottomalle limsalle) litkua ja ei se kyllä hyvää ollut mutta ne pari kerttis mukillista meni sitä alas. Jos olisi pahoinvointia niin olisi voinut kyllä ällöttää.

Täältä ilmoittautuu yksi odottaja teidän seuraan.. Alusta asti olen lukenut tekstejänne ja saanut kovasti tukea odotukseen, mutta jostain syystä nyt tuli olo että olisi ehkä hyvä saada jotain tukea ennen kaikkea loppua kohden mennessä..
Minulla hieman erilainen tarina taustalla.. ei myöskään niin onnellinen..
Eli toinen raskaus itselleni, LA 4.1. eli 27+1 nyt.. Loppu tässä enemmän pelottaakin..

Esikoisella todettiin np-ultrassa gastroskiisi (suolistoa oli jäänyt vatsanpeitteiden haavaumasta kehon ulkopuolelle), asiaa tutkittiin ja seurattiin tiheästi naistenklinikan sikiöntutkimusyksikössä sekä paikallisessa sairaalassa. Lastenklinikalla käytiin jopa kirurgin vastaanotolla, ongelman piti olla korjattavissa syntymän jälkeen leikkauksella.
Raskaus sujui melko ongelmitta aina raskausviikolle 38+4, jolloin normaalilla neuvola käynnillä ei enää sydänääniä löytynyt, siitä sain lähetteen pikaisesti äitipolille jossa todettiin että oli poikamme kuollut kohtuun..
Nyt melko tarkasti vuosi sitten synnytin alateitse meidän poikamme..
Kuolinsyyksi todettiin lopulta jonkin asteinen tulehdus suoliston mutkissa, tai siihen oli myös lääkäreiden helppo turvautua koska minusta ei löytynyt selittävää syytä kuolemalle..

varovaisin mielin lähdettiin uuteen raskauteen, mutta toisaalta riski on otettava.. Silti se loppuraskaus pelottaa todella paljon..

Asialla en halua pelotella ketään muuta mutta tällainen vain on meidän tarina..

Pautu voimia ja toivottavasti tämä menisi ongelmitta loppuun ja saat oman nyytin kainaloon <3

Pikusella on kyllä ollu viimeyöstä lähtiin joku bile into ku on nyt tään reilun viikon hiljais olon kiini ottanu :D koko ajan mymmertää ja hyörii ja potkii <3

tervetuloa joukkoon pautu ja voimia sekä jaksamisia loppuraskauteesi kovasti :Heartred

Tervetuloa joukkoon Pautu! Toivotaan, että loppu sujuu nyt ongelmitta <3 tsemppiä kovasti tunnemyllerryksiin!

Tervetuloa pautu joukkoon! Paljon voimia ja tsemppiä tähän loppu raskauteen! Eiköhän tämä nyytti tule syliin asti! :) <3

Tuo olisi kyllä jotain ihan hirveää, kun olet innoissasi odottanut koko raskausajan saavasi pienen syliin ja loppu olisikin kaikkea muuta kuin onnellinen :(
Tsemppiä loppu odotukseen, on hyvin epätodennäköistä että joutuisit kokemaan toisen kerran tuollaisen kamaluuden!

Tervetuloa joukkoon :)

Takaisin