La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei mullekaan ole puhuttu mitään mistään valmennuksista. Neuvolassakaan en ole itse muistanut kysellä sellaisista.

Pääkaupunkiseudullahan ei pääse enää edes tutustumaan synnytyssairaalaan, pelkkä "nettitutustuminen".

Ja nähtävästi täällä meidän paikkakunnalla ei ole ollenkaan perhevalmennusta, hämmentävää. Naapuripaikkakunnalla on.

Katselin juuri netistä ilmeisesti meiän kunnassa on perhevalmennusta viikolla 30-eteenpäin äitiysneuvolassa. Ehkä siitä saa jotain tietoa seuraavalla neuvolakäynnillä.

Voi zuikkeli, kuulostaa tosi kurjalta tuo sinun tilanne :sad001 kovasti voimia sinulle. Toisaalta tuo perspektiiviä, että oma tilanne ei vielä ole niin kurja kuin ehkä tänään on tuntunut. Kävely kun vielä sujuu pienellä ontumisella tosin ja jalkakin nousee, mutta toki kropassa tuntuu päivän rasitukset illasta tuon "normi"kivun vuoksi.

Täällä joku mainitsi siitä että äippärahahakemuksen mukaan laittaa eri verokortti mukaan sitä varten ettei sitä 20% veroja otettais siitä rahasta, niin voiko sen lähettää perästä vai pitäiskö saada jo tuon hakemuksen matkaan?

Tammivauva89 miun tietäkseen kela ottaa sen 20% aina et ei sitä pysty siihen muuttamaan.

Mun käsittääkseni Kelan etuuksiin on mahdollista pyytää verotoimistosta jonkinlaista nimenomaan etuuksille tarkoitettua muutosverokorttia. Sillon prosentti voi olla alle 20. Ite en oo kyllä koskaan käyttäny, niin en tarkemmin osaa sanoa, mut kuullut oon tuota tehtävän.

Täällä joku mainitsi siitä että äippärahahakemuksen mukaan laittaa eri verokortti mukaan sitä varten ettei sitä 20% veroja otettais siitä rahasta, niin voiko sen lähettää perästä vai pitäiskö saada jo tuon hakemuksen matkaan?
Täällä lukee että muutosverokortilla prosentti voi olla pienempi: http://www.kela.fi/aitiysraha_verotus
Ja että voit pyytää Verohallintoa toimittamaan sen suoraan Kelaan. Eli tulkitsisin että ei tarvitse samalla kertaa laittaa.

Mä soitin verotoimistoon muutosverokorttia se meni kelalle samantien sähköisenä. 18,5% putosi prosentti ja aika paljon yläkanttiin lasketutin päivärahat..

Kiitos kyllä tää on vaan paras palsta ku selviää kaikkiin vastaukset! :)
Jos siitä se 20% lähtee ni onko mahollista saaha veronpalautuksissa takasi? Mulla ei palkastakaan lähe ku 16%

Sandrax86: Mulla on tukivyö ostettuna, mutta ei ollut mulle siitä hyötyä. Kun mulla särkee sekä vatsan puolelta että selkää. Jos olisi vain selkä kipeä niin siitä olisi apua ollut. Kannattaa kokeilla! :D

Mä oon kans aina pitäny veroprosentin korkeempana kuin tarttis :) on se niin kiva bonus joulun alla kun tulee ylimääräistä eika varmasti joudu takaisin maksamaan!

Minäkin sain tukivyön fyssarilta lainaan, mutta omalla kohdalla ei kyllä ollut mitään hyötyä. Selkä edelleen kipuili ja koska vyö oli niin jämäkkä, niin jalka puutui aina kun kävelin pidempiä matkoja.

Mutta toisilla toimii, joten kannattaa kokeilla. Ja jos et halua ostaa, niin fyssarin kautta yleensä saa lainaan.

Laitoin neuvolaterkalle s-postia tosta tukivyöstä, mut luulen et joudun ostamaan ja kokeilemaan..

Sieltä vastattiinkin, että katso kirpputoreilta tai kysy ystäviltä :( ja kokeile lämmintä kauratyynyä ja panadolia selkäkipuun.

Muokattu viimeksi:
Mä oon tehny äitiyspakkaushakemuksen netissä tasan 3vkoa sitten ja laitoin sähköisesti liitteet. Edelleen on "käsittelyssä". Ja päätöksen tultua voi mennä vielä pari vkoa et pakkaus saapuu. Ihme touhua kun monet mun jälkeen hakemuksen tehneet on pakkauksen jo ajat sitten saaneet. Eipä sillä, maltan kyllä oottaa kun oon päässy jo kaveri äippäpakkauksen penkomaan, mutta ihmettelen suuresti tuota Kelan logiikkaa.

Mulla on käytössä 2 erilaista tukivyötä. Kyllä niistä apua on jonkin verran.

Takaisin