La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kellä täällä oli ollut sitä tiputtelua? En jaksais selata hitaalla puhelimella. Tässä ite panikoin ku mulla on sillon tällön muutama tippa kirkasta nestettä tullu. Nyt ku pesin hampaita ni taas tippu :o pitäskö mun soittaa johonki vai ehtiskö huomisessa neuvolassa puhuu :/

Mullakin on tuo neuvola, mistä sen raskaustodistuksen kelalle saa, vasta joskus rv 24.
Huomenna käydään hakemassa meille käytetty brion laskettavalla laidalla oleva pinnasänky ja varmaan sit alkaa tuo vauvan huone oikeesti hahmottua ja näyttää lastenhuoneelta! Ootan innolla jo, kun sit hahmottuu minkä verran sänky vie tilaa ja mahtuuko joku lipasto sinne viel ilman et tarvii kirjahyllyä poistaa tai pistää myyntiin..
Tarkoitus ois käydä myös telakallinen brio primo isofix turvakaukalo ostamassa toiselta kirppismyyjältä. Kaukalo kyl useamman vuoden vanha, mutta halpa ja ihan siisti. Mut varmaan menee meidän käytössä viel ihan hyvin, kun tuskin kaukaloaikana lyhyiden kauppareissujen lisäksi ei pidempiä matkoja tule kuin 1-2 kertaa. Tällä kierrätyslinjalla kun ollaan niin kaikki tarvikkeet on tarkoitus etsiä käytettyinä :) ammeen, reunapehmusteen, vaunuleluja ja lakanoita oon myös saamassa viikon päästä yhdeltä kivalta naiselta vaihtarina ruokakassiin. Vaunut saattaa olla ainoat, jotka hankitaan uutena ellei sopivia löydy hyväkuntoisina käytettyinä.

tammivauva: mulla tullu lorahduksia kirkasta nestettä (ensimmäisell kerralla sitkasta limaa myös) ja on tehty lapsivesitesti ja lakmus-paperilla (sain nlasta) kotona testannu ja seki ollu nega, todenneet vaan sen virtsankarkailuksi+juoksevaksi valkovuodoksi. Jos se vuoto haisee makealle tai spermamaiselle niin silloin kipin kapin tarkistukselle ettei oo lapsivedestä kyse, ja tokihan kannattaa muutoinkin siitä soitella synnärille että mitäs mieltä ovat, mut ovat pyytäneet aina tarkistukselle kun oon soittanut. Jos vielä supistaa kipeästi tuon kirkaan tiputtelun lisäksi niin soitto synnärille saman tien.

selittivät että myös pissarakko on sileää lihasta jota sitten raskaus veltostuttaa niin saattaa pissaa lirahdella ilman mitään pidätysongelmia, samoin myös selittivät että kun kohtu painaa niin emättimeen muodostuu "mutka" johon saattaa jäädä vvuotoo jemmaan ja holahtaa keralla sitten reilummastikin

Mul ainaki lorahtelee just Maajon kuvailemal taval valkovuotoa. Se on örsyttävää, mut niin on tehny esikoisen raskaudesta lähtien ja silloinkin kun en ole raskaana. Mulla se johtuu myös siitä, ku esikon jäljiltä jäi lievää virtsarakonlaskeumaa, jolloin sinne on jäänyt se mutka ilman kohdunkin/vauvan tuomaa painoa.

Kiitos paljon vastauksista! <3
Ei haise millekkään enkä ole vielä yhtäkään supistusta kokenut koko raskauden aikana. Valkovuoto myös tosi runsasta ja sitä saattaa holahtaa yhtäkkiä o_O
Pitääpä silti käydä tarkistuttamassa että pieni voi varmasti hyvin. Liikkuu ainakin normaaliin tapaan.

Mulla kanssa kyllä valuu tuota valkovuotoa aika reippaasti välillä.. Tuntuu tosi ikävältä.. :S

Mulla myös toisinaan valuu valkovuotoa reippaasti. Esim. eilen kun oltiin jäähallilla niin tunsin kun yhtäkkiä oikein valumalla valui.

Sandra, Voihan sitä periaatteessa tulla ja kyllä mä tiedän ihmisiä jotka on tarvinnut ihan liivinsuojia jo ennen synnytystä. Mulla ei kyllä ole herunut ainakaan häiritsevästi ennen vauvaa vaikka vauvalle on maitoa tullut joka kerta yli tarpeen.

Sandra, täällä kans herunu jo muutaman viikon. Nyt rv 24+6. Heruu satunnaisesti, eikä tarvii kyl tisseihin koskea. Ostin jo liivinsuojiakin.

Täällä taas valvottu esikon kanssa pari yötä (siis normaalia useammin heräillyt, ei ikinä nukkunut kokonaista yötä), ei niin nappais enää töissäkäynti.. Eikä taida johtua vaan väsymyksestä vaan menee saman fiiliksen piikkiin kuin osalla täällä. Ois vaan niin kiva jo jäädä kotio just nyt:confused:

Kaveri rummuttaa aina kun olen paikallani, ihan kellonajasta riippumatta. Työpöydän reunakin saa oman osansa naputuksesta kun toinen ihmettelee rajojaan. Puskee nimittääin hyvin tarkoitushakuisesti päin jos joku osuu mahaani. Myös mies saanut iskuja kun yrittää korvaa pitää mahan päällä. Kumma heppuli, esikko oli täysin erilainen pakenija:wideyed:

Lisäks harkkasuppareita tulee välillä (usein) ihan tauotta, ja tekee kipeetä jos pahasti liikahtaa ite silloin tai joku osuu mahaan.

Mulla ei ole vielä alkannut herumaan, mutta epäilen että kohtapuoliin alkaa. Esikoisen raskausajalta huomasin herumisen yhtäkkisesti, kun pesin pikkupyykkejä. Laitoin niitä kuivumaan ja mietin miksi rintoja pakotti, niin oli paidan etumus alas asti norunut maitoa :-D

Maitoa heruu muutamat tipat jos niitä räpeltää ja vuotoa on myös, on tämä silti vaan niin ihanaa aikaa nyt kun potkut tuntuu eikä mitään vaivoja ole toistaiseksi :) toivottavasti kaikki menee yhtä hyvin loppuun asti! :) äippäpakkausta en ole vielä saanut, viikon päästä vasta neuvola mistä saan sen todistuksen...kauankos sen paketin tulossa kestää? Kamala hinku jo päässä hipelöimään :)

Itsellä tuli äippäpakkaus noin viikossa hakemuksen tekemisestä eli aika nopeasti! :)

Jotkut joulukuiset on odottanut 2-3vkoa tota äippäpakkausta. Kun oon käyny kurkkii niitten ketjua, täytyy toivoo ettei sitten ite tarvii niin kauaa odottaa! :o

Mäkin sain viime viikolla kelaa varten lappuset, vielä en oo saanut tehtyä niiden asioiden eteen enempää, tarviis vissiin alkaa. Muutenkin joku saamattomuuskausi menossa ja kaikki ärsyttää... olo on tuskaisen tukala (en osaa sanoa selkeää syytä miksi) ja tänään vielä menin syömään lihapiirakkan VIRHE!!! Voi sitä pahanolon, turvotuksen ja närästyksen määrää. Elää voisin pelkällä suklaalla, lakulla ja kokiksella (normaalisti en juo juuri koskaan limuja) ja syödyn makean määrästä kauhea morkkis. Issias alkoi myös loppuviikosta vaivaamaan ja pahenee vaan... niin ja supistaakin jatkuvasti ja vähän joka toinen kuultu kommentti ärsyttää!! Tähän väliin vissiin pitää lisätä, että oikeasti olen superonnellinen raskaudesta, masusta ja jokaisesta potkuista, mutta jotenkin kun aiemmissa raskauksissa olin tässä kohtaa "elämäni kunnossa" tämä olotila nyt käy ennenkaikkea tuonne korvien väliin, pelottaa että tätäkö tämä nyt on sitten loppuun asti...

Argh! pahoittelut purkauksesta ja kiitos tälle palstalle olemassaolosta... mies pääsee tämän ansiosta ehkä siivun verran helpommalla...

Joo täytyy toivoo et mullaki kävis yhtä hyvä säkä, en jaksais odottaa mitää 2-3vko.. ;)

Takaisin