La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää hankin nuo kompressiosäärystimet n. viikko sitten. Oon pitäny niitä töissä jaloissa. Jalat tuntuu jo töissä raskailta ja kipeiltä mut sit ku otan nuo säärystimet pois niin jalat on tosi kipeät. Eli ehkä vähän helpottavat kun ovat jalassa.

Mää oon ihan huolissaan ku mulla on ollut kolme iltavuoroo perätysten ja vauva on ollut tosi hiljainen nää päivät. Vähemmän potkuja ja paljon hentosempia olleet :( vielä huominen ja sit loma! On aikaa tuntea potkujakin ku ei ole kokoajan menossa..

Mietin tuota ystävyysasiaa.
Minulla ainakin on vielä samat lapsuudesta asti tunnetut ystävät ja yhden ystävän olen saanut 20-vuotiaana. Vaikka meillä on ollut erilaiset elämäntilanteet ja nykyään näemme aika harvoin. Silti olemme yhä ystäviä. Tietenkään ystävyys 40-vuotiaana ei ole samanlaista 30 -vuotiaana. Tosi ystävyys kuitenkin pysyy...

En oo huomannut rytmiä vauvalla, mutta nyt parin päivän aikana virkkunut tosi paljon, eli liikkuu enemmän ku ennen :) ihan mukavaa, kun tietää et kaikki ok pikkusella. Ja hauska sitä on seurata sen mitä ehtii. Yleensä ei ehdi keskittyä kuin illalla, kun lapset nukkuu eikä hypi sylissä. Silloin niitä liikkeitä kyllä eniten tuntuu kun asettuu kunnolla levolle :)

Tosiystävyyshän se on joka säilyy aina, vaikka ystävyyden luonne muuttuisikin. Mulla on yksi elinikäinen ystävä, koskaan ei olla riidelty mistään, vaikka eri mieltä ollaankin joistain asioista. Joskus elämä on kuljettanut meidät kauemmas, mutta aina on asioita jaettavana. Ikinä ei tarvii miettiä kerronko vai en jotain asiaa, olipa se iso tai pieni :) nyt kun molemmilla lapsia, oon huomannut että ollaan kyllä tosi erilaisia ihmisinä yleensä ja myös äiteinä. Mutta ei se meidän ystävyyttä haittaa. :) se on ja pysyy, ois tosi kummallista jos ei yhtäkkiä oltaiskaan ystäviä. Kiitollinen saa kyllä olla tosiystävistä! Itsellä niitä muutama, enkä varmaan enempään kykenis, kun ihmissuhteiden ylläpito vaatii aika paljon.

Hyvää huomenta ihanat naiset! :) Täällä meidän pieni päätti antaa tulevalle äidilleen kunnon lepotauon: nukuttu 9,5 h:n yöunet putkeen ilman yhtään hereille havahtumista tai edes yhden yhtäkään vessareissua! :wideyed: On kyllä uudestisyntynyt olo! :happy: Ja viikonloppukin alkaa pian! :joyful:

Täällä hiplattu tänään haettua äippäpakkausta :)

Hieno on, isojahan noi kaikki on.. :)

Värinä hieman petyin tuohon haalariin.. näyttää netissä tummemmalta sinisen vihreältä.. :(

Tänne tuli kans tänään äippäpakkaus :)
Ei siellä ole kyllä mitään ihan pienelle vauvalle, on ne niin isoja kaikki vaatteet.

Ihanaa, tänään oli viimeinen työpäivä ennen lomaa! Nyt lomailen sitten 18 päivää :) tuli kyllä niin tarpeeseen. Jalat on ihan muusina ja tänään iltapäivästä alaselkä on muistuttanut kivuliaasti olemassa olonsa joka askeleella :( Saapa nähdä kuinka sitä jaksaa töissä kulkea loman jälkeen!

Täälläkin tänään haettu äp.. Rakastuin siihen makuupussiin. :) vielä kolme päivää töissä ja sit alkais viikon loma..jes nyt vihdoin on se etelän reissu.. :) sitten sieltä palatessa enää kuukausi töitä ja alkais äitiysloma. Jokseenkin ootan sitä ihan kauheesti.. :D

Suonenvetäjille suosittelen lisäämään magnesiumia. Syön monivitamiinia, mutta siinä oleva magnesium ei riittänyt vaan tuli kamalat krampit... Hain lisäksi pelkkää magnesiumia apteekista, niin että kokonaispäiväannos täyttyy ja nyt vähitellen helpottaa.
Äitiyspakkaus on tullut ja pienimmät vaatteet sekä lakanat jne pesty. Alle 60 cm vaatteita oli vain ne keltaiset potkurit, housut ja paita.

Mulla tulis 154 päivää täyteen raskaana maanantaina mut joudun odottaa sitä seuraavaan maanantaihin että pääsen hakee äitiyspakkausta Kelasta ja laittaa muita juttuja vireille.. Huoh..

1978, Mulla on normaalisti krampit johtunut joko magnesiumin tai kalkin (käytän allergian vuoksi minimaalisesti maitotuotteita) puutteesta tai joskus helteellä nestevajauksesta, mutta nyt ei mikään noista auttanut vaikka nostin annokset paljon suosituksia isommiksi. Jostain nyt luinkin, että raskausaikana yksi syy krampeille voi olla juurikin turvotus eli niin kuin itse aiemmin päättelinkin. Kudosturvotus heikentää verenkiertoa jaloissa -> lihakset saa vähemmän happea -> kramppaa. Ihan järkeen käypää kyllä kun muistelee anatomian ja fysiologian luentoja ;)

Alinah, Mulla täyttyy tuo rajapyykki huomenna ja maanantaina on kelaneuvola. Mulla tosin ei ole asian kanssa mikään kiire kun äitiyspakkausta meidän ei kannata ottaa ja töihinkään ei vielä ole kiire todistusta kiikuttaa. Toki hoidan asiat mahdollisimman pikaisesti "pois alta", mutta pakko ei olisi.

Mun pitäisi ottaa urakaksi selvittää nurkista löytyvien alle 62cm vaatteiden määrä ja laatu ja kirjoittaa lista mitä kaikkea tarvii hankkia että selvitään pari ensimmäistä kuukautta vauvan kanssa. Tällä hetkellä näyttää siltä, että taloa ei ainakaan ehditä siihen mennessä löytää eli pitää myös kysellä voitaisko sijoittaa anoppilaan väliaikaisvarastoon yksi nojatuoli ja pari kirjahyllyä ainakin.. Muuten ei saada pinnasänkyä ja vaatelipastoa mahtumaan tänne mitenkään.

Mulla alinah meni äp:n ynnä muiden hakeminen 24viikolle ku en saanu sitä todistusta nla:sta aiemmin... Mut ne kaikki ehtii kyllä. :)

Mullakin tuli 154 päivää täyteen jo elokuun lopulla, mutta neuvola oli vasta tällä viikolla. Hyvin ehti silti, enkä ole kokenut stressiä tästä "venymisestä". Kelan hakemukset on kuitenkin niin nopeasti tehty ja työnantajallekin olen jo äitiyslomani ilmoittanut, joten mitään ongelmaa ei koitunut tuosta suht myöhäisestä todistuksen saamisesta.

Heh, joo saan ite sen todistuksen rv 23, eli 28.9 sillon on kelaneuvola mulla. :) Olis se kiva päästä jo hypistelee noita äitiyspakkauksen vaatteita, no ensin tossa on viikon päästä muutto niin tässä pikkuhiljaa alkaa kamoja pakkaamaan. Aika menee äkkiä sillä eteenpäin! :)

Meilläkin on näköjään alussa aika harvakseltaan neuvolakäyntejä, edellinen oli rv 17+ ja tämänviikkoinen siis 24+. Siinä välissä toki rakenneultra, mutta eiköhän se tahti tästä tiivisty. Seuraava käynti lokakuun puolivälissä, ja silloin on myös lääkärintarkastus.

Olishan se kiva päästä jo hypistelemään äp-tavaroita, mutta toisaalta oon ihan tyytyväinen että vielä hetken aikaa tässä kämpässä on vähän vähemmän tavaraa. :D

Ihanaa, kun on viikon ajan ollut niin kiire ettei ole ehtinyt vauvan liikkeitä juuri tuntemaan. Huolissaan jo olin vauvasta.. Tänään oon ehtinyt ottaa rennosti ja vipellystä tuntunut vähän väliä vatsassa :) Eikä ole kuin vähän ollut jalat kipeänä kun ei ole tarvinut koko päivää olla jalkeilla!

Enni, Mä mietin eilen ihan samaa :D Liikkeitä tuntuu paljon tiuhempaan kun itse on rauhassa vaikka eilenkin paljon olin liikkeellä, mutta eri tahti kuin työpäivinä.

Takaisin