La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja nyt joudutaan miettimään siis toisellekin tyttölapselle nimi kun ensimmäisellekin oli vaikea löytää. Pojalle olisi periaatteessa ollut nimiehdotus valmiina kun viimeksi oli varalla nimi Ukko :) En kyllä tiedä olisiko lopulta annettu vai ei jos olisi poika syntynytkin. Meidän perheessä siis jokaisella miestä lukuunottamatta on etunimenä vanha suomalainen nimi jota lapsen syntyessä ei ole juuri löytynyt kuin 80-90v ikäisiltä. Tytön nimi tosin oli jo jossain määrin käytössä nuoremmillakin.

Mulla olis ollu tytön nimi jo valmiina, mut pojalle vaikeampaa nimi keksiä. Viimeks tuotti pään vaivaa tytön nimen keksiminen :D

Meillä koko perhe alkaa samalla alkukirjaimella, joten tälle ja esikoiselle oli ihan helppo "keksiä" nimi.

Ihania ultrakuulumisia taas paljon!! :happy: Perässä tullaan melkein viimeisten joukossa, kun ultraa joutuu odottamaan v i e l ä ensi tiistaihin asti... Meidän kunta ostaa ultrat Terveystalolta ja ainakin np-ultrasta saatiin muitakin kuin ihan niitä peruskuvia. Mutta ei niillä niin väliä, toivon vaan että olis terve!

Meillä päätettiin jo esikoisen nimi-mietinnässä nimi myös seuraavalle, mikäli on tyttö. Tälle poijan-kossille onkin sitten huomattavasti hankalampaa keksiä nimeä. Toinen ja kolmas nimi on jo kyllä tiedossa, ne tulee perintönä isältä ja isoisoisältä :-)

Joo tässä saa alkaa itteki miettii miehen kanssa nimiä tälle poitsulle.

Meillä on periaatteessa nimet jo tiedossa, kun vauva saa etunimekseen mun isän nimen. Toiseksi isänsä nimen ja 3. nimi on isän 3. nimi ja isänisän 2. nimi. Todennäköisesti näillä nimillä mennään.

Mun esikoiselle oli mietittynä valmiiksi nimi, mutta lopulta juuri ennen kastetilaisuutta päätettiin siirtää tuo suunniteltu nimi toiseksi nimeksi ja antaa etunimeksi ns työnimi :D

Mä en suostu antamaan lapsilleni mitään suvussa kiertäviä nimiä tms. En edes toiseksi tai kolmanneksi nimeksi. Oon vähän outo ;) Siis voisin antaa nimen suvusta muuten jos olisi mielestäni juuri sopiva mun lapselle, mutta en sillä perusteella että niin olisi tapana tms. Monessa suvussahan noita "kiertäviä" nimiä kyllä käytetään.

Me ollaan jotain nimiä pohdittu jo, mutta vain pojalle. Miehen suvun puolella on ollut näitä "perinteisiä kiertäviä" nimiä, niin niistä tulee 2. ja 3. nimi, mutta etunimi on vielä vähän hakusessa. Tytön nimi onkin sitten hieman hankalampi. Tai ainakin minusta tuntuu siltä.
Meidän suvussa ei ole vielä ollut sellaista tytön nimeä mikä kulkisi suvussa. Paitsi minulla ja äidilläni on sama 2. nimi, jota olemme kyllä puhuneet toiseksi tai kolmanneksi nimeksi, mutta katsotaan nyt sitten.... "minkä näköinen Vauva on".

Heräsin äsken, kun pienesti alko koskemaan vasemmalle puolelle ihan alavatsaan kuukautiskipumaisesti. Ei ole aikaisemmin tuollaista raskausaikana ollut niin mietin, et onko toi nyt sitä supistelua vai jotain muuta kasvukipuja? Täytyy varmaan nyt päivällä kuunnella dopplerilla äänet, jotta uskaltaa iltavuoroon lähteä hyvillä mielin. Huomenna ois rakenneultra...

Supistukset taitaa yleensä ainakin olla laajemmalla alueella ja tuntuu kireänä/kovettuvana tunteena vatsalla.

Mulla sama juttu kun Aphraelilla että en halua suvusta mitään nimiä siksi koska se on perinne. Eriasia jos nimi olisi omasta mielestäni niin hieno, että sen voisin lapselle antaa ilman että se suvussa kiertää niin toki sitten. Onneksi mies on samaa mieltä asiasta :)

Meillä on ollut jo pitkään sopiva nimi pojalle mielessä. Tytölle olisi ollut valinnan vaikeus kun on niin paljon hienoja. Pojalle keksin tasan 2 kivaa nimeä :D onneksi mies tykkää samoista nimistä.

En minäkään anna suvun mukaan mitään nimeä... paitsi jos passaa ja miellyttää.
Pojalle saattaa olla jo nimi valmiina, mikäli päästään ukon kanssa yhteisymmärrykseen :)

Meille tulee suvusta 2. ja 3. nimi. Ensimmäinen nimi sitten ihan muualta. Pojan nimi on haussa, mutta tytölle olisi jo nimi. :D

Huhhuh, katsotaan koska saahaan nimeä mietittyä :D Hieman eri linjoilla ollaa miehen kanssa asioista. Meilläkään ei kierrä suvussa nimet. Mutta esikoisen toinen nimi on mun isoisomummon toinen nimi, on niin nätti ja sopi hyvin, eikä sitä muilla ole. Toinen nimi lyötiin lukkoon vasta synnärillä. Mutta tästä syystä mies on kuitenkin ehotellu vauvan toiseksi nimeksi paria heidän lähisuvusta löytyvää nimeä, joista en tykkää kyllä. Enkä voi kyllä antaa periksi, ku mun mielestä nimi on niin tärkeä asia.

Meil tulee kummankin nimi suvusta esikoinen oli tarkoituksella ja toiselle ruli vahingossa...Ei siis tiedetty että suvusta löytyy kauempaa sama nimi... Kummatkin alkaa V:llä nii nyt ollaan sit miehen kans vähän eri mieltä nimistä.... Mies haluaa et myös tää alkaa V:llä,mut mie haluisin kyl jonkun toisen kirjaimen... En kyl viel oo nimee sen tarkemmin miettinyt...

meillä tälle tulokkaalle taitaa suvusta tulla nimet, esikoiselle tuli miehen puolelta nimi vahingossa ja junnulle tuli meidän iskän lempinimi nimeksi ;) mä taas tykkään perinteisistä suomalaisista nimistä etunimenä mutta sitten toiseksi tai kolmanneksi nimeksi tahdon kansainvälisemmän nimen.

Takaisin