La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huooomenta! :)
Mulla on luksusaamu kun heräsin aamupalalle kun mies kävi lähtiessään suukottamassa. Oon ollu jo tunnin hereillä ja muksut nukkuu vieläkin. Molemmat sairaana, niin en oo vihtiny herättää. Uni paras lääke on! Ehdin aamupalan yhteydessä juoda kupin teetä ja syödä rivin suklaata kaikessa rauhassa ja nyt rötvään sohvalla jalat kohti kattoa. :) hieman flunssaa itselläkin niin ihanaa kun ei tarvi tehdä mitään heti herättyä.

Onko muuten muilla suonenvedot lisääntynyt raskauden myötä? Mulla ihan kamalia suonenvetoja lähes joka yö jaloissa. Auts!

Mulla alkoi nyt raskausviikko 22. 18 viikkoa siis jäljellä...
Voiton puolella ollaan jo. En silti osaa ruveta ostelemaan vauvalle tavaroita, kun tuntuu aika olevan niin paljon jäljellä. Ensin pitäisi muuttaa makuuhuone alakertaan ,kun asumme 2-kerroksisessa omakotitalossa. Vauvan kanssa olisi mukavampi asua alakerrassa ettei tartte kannella häntä portaita edestakaisin.

Bimbelibom jos kumminkin syntys 2016?? Ja kyl se tulee tammikuun puolella ku käynistään jos menee reilun viikon yli vähintään kaksi :)

Haha, tuo 2016 ei vain jostain syystä jää päähän. Ilmoitin ensin esimiehellekin lasketun ajan vuodelle 2015 ja oli pomon mielestä varsin huvittava ajatus, että napero olisi jo syntynyt viime talvena ja nyt vasta mammalomaa hakisin.

Ihanaa perjantaita kanssaodottajat! :) Mulla on vapaapäivä ja oon lueskellut aihepiiriin liittyviä materiaaleja. Äidiltä sain luettavaksi kirjan Ennen syntymää vuodelta 1966 ja tässä katkelma siitä ja ehkä paras esimerkki siitä, miten hoitosuositukset ovat muuttuneet:

"Tupakka ja alkoholi

Monet naiset kysyvät lääkäriltä, kuinka heidän on suhtauduttava tupakan ja alkoholin käyttöön raskauden aikana. Alkoholia voidaan vaaratta nauttia pieninä annoksina, lasillinen tai pari viiniä juhlapäivällisillä tai ehkä pieni ryyppy aterian aluksi ei aiheuta mitään vahinkoa. Tupakoiminen olisi sen sijaan hyvä lopettaa. Ei kuitenkaan olla vielä selvillä siitä, vahingoittaako äidin tupakoiminen sikiötä vai ei. Se vain tiedetään, että tupakoivilla naisilla on taipumus synnyttää pienempiä lapsia ja myös liian aikaisin. Mikäli tuntuu vaikealta lopettaa tupakoiminen kokonaan, pidetään tavallisesti viittä, kuutta savuketta päivässä mahdollisina, ja monet ovat sitä mieltä, että kohtuullinen tupakointi on parempi kuin voimakas painon nousu, mikä usein on seurauksena tupakoinnin äkillisestä lopettamisesta."

Eikö ollut aika hillitön pätkä? :laughing002 Lienee parempi jättää tuon ikäluokan kirjallisuuteen tutustuminen kuvien silmäilyyn, jottei päähän iskostu vahingossakaan mitään virheellisiä mielikuvia. :)

Bimbelibom niin miekin mietin et pikkunen ois sulla jo kainalossa :D no raskaus teettää noita :)

Joko mulla on ruvenu päivät olee tylsiä tai sit tää foorumi on hiljentyny ku tuntuu et ei oo pahemmin kukaan käyny kirjottelemassa ku tuun katsastamaan tänne :D

No mulla neuvolatäti laitto neuvolakorttiin eka kerralla että plussattu 2.5.2015 ja laskettuaika 7.1.2015.. ja ekassa ultrassa se hoitaja laittoi kans että la 7.1.2015 :grin:grin

Enni, Mulla pohkeet kramppailee lähes joka yö. Ei auta magnesiumit, kalkit, runsaampi juominen eikä mikään. Toki töissä pääasiassa seison/kävelen eli sekin voi vaikuttaa.

Mää kans olen työpäivän jalkojen päällä lähes täysin. On kyllä kamala tunne ku heräilee kramppiin tai heräät ja vähän venyttelee nii kauhee kramppi pohkeessa. Viime yöltä taas pohkeet hellänä :(

Lumikello: on ne ajat muuttuneet :) onneksi! Onhan se kurjaa jos paino nousee raskauden aikana sen takia, kun lopetat tupakoinnin. Parempi jatkaa polttamista :D

Pirpanalla on ollut riehakas päivä tänään, suloinen potkija <3
Saikkupäivää viettelen kauheen flunssan takia. Ei olis enää ku viikko töitä nii alkaa loma ja kaks viikkoa kun lähdetään reissuun!

Mustakin tuntuu siltä että ois hiljentynyt jonkin verran, minä kanssa teen työtä jossa seison jalkojeni päällä koko päivän. Kahvitauko ja ruokatauko ainoat hetket jolloin pääsee istumaan.

Juuri tänään mietin että luojan kiitos on istumatyö! Tänään nimittäin kun kävelin töihin niin alkoi pistämään mahaa jatkuvasti ja piti pysähdellä ja mietin että mitä se olisi jos pitäisi koko päivä olla liikkeessä, otan siis osaa ja koittakaahan pärjätä ja sitten saikkua heti jos sitä tuntuu nyt kun siltä ajalta saa vielä palkkaakin! :D

Alkaa massua jo olemaan ja tänään tuli tukivyökin postissa! :)
efda068a2b5c4945df132ec3aae45091

Ostinpa pari riviä lottoa pitkästä aikaa, mutta tiedänpä jo ettei se voitto tähän talouteen tuu.

Mä kävin tänään juuri kääntymässä mun varsinaisella työpisteellä osastolla (olen ollut lähes vuoden poliklinikalla) esimiehen luona kun ensi viikosta muutaman päivän olen jo siellä. En ole nähnyt tuota pomoa pariin kuukauteen kuin vilaukselta. Kysyi heti ekana miten olen jaksanut. Hän tietää siis kokemuksesta, että mä en varmaan kauaa enää pysty töissä olemaan. Naureskelin vaan, että eiköhän pari päivää tai viimeistään pari viikkoa osastolla näytä mikä se todellinen vointi on. Polilla työ on fyysisesti kevyempää ja tauotkin ehtii yleensä pitämään toisin kuin osastolla. Ja mullahan siis tulee kipeitä supistuksia kiireisen päivän jälkeen nytkin ja osastolla onkin sit aina kiire. No, katsotaan..

Takaisin