La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaikka tää on jo mun toinen niin tuntuu että oon ihan kujalla näiden kipujen ja tuntemusten kanssa... esikoisen ajalta muistan että oli sama homma... menin synnärillekkin selkäkipujen takia ja siellä kerrottiin että joo kyllä sä nyt synnytät ja oot jo muutaman senti auki! Eikä yhtään kunnon supistusta ollu tullu... siks mä varmaan oon nyt niin säikky!

Olis kiva päästä jo kaupoille kattelee vainuja muttakun ensin meidän täytyy päästä muuttamaan siihen isompaan asuntoon.. Menis nyt vaikka kuukausi nopeasti niin sitten voisi kattoa uudestaan.. ;)

Aahh.. Ostin eilen tukisukat, ja ne auttoi tosi paljon! Illalla ei ollut yhtään väsyneet eikä turvonneet jalat! Eikä sukat näyttänyt yhtään mummomaisilta, mustat ohuet. Karvas hinta tosin, n 28€... Mutta ihana kun jalat eivät vaivaa :) eikä talvella tukisukat edes näy villasukkien alta.. Suosittelen!

Onkos kukaan tilannut tuota babyboxsia itelleen... Minkälainen se sisältö on ja onks sielt tullut mitään spittoja noilta yhteistyökumppaneilta...?

Mulla on babybox hommattuna... tuli tuttipullo, sukat, kuolaliina, vaippoja x2 ja joku muu riepu. Ei oo tullu ainakaa vielä mitää yhteydenottoja ees sähköpostiin.

Määki hain babyboxin (pampersin) mut ei mulla siinä tuttipulloa ollu o_O

vaippoja (8kpl), kosteuspyyhkeitä, ruokalappu, kuolalappu, sukat, ensimmäinen vuoteni-kirja ja kylpyöljy (jossa päiväys menny jo viime kuussa) :D

Sen sisältö on ilmeisesti vaihtunu ny täs jonku ajan sisällä :o mä kävin hakee sen jo aika raskauden alussa....

Hain lastentarvikkeen boxin, ei ole kuulunut sen jälkeen mistään mitään, onneksi :)
Pinkki tuttipullo, sukat, kuolalappu, 2 vai 3 vaippaa ja joku etukuponki mikä oli menny jo vanhaksi :D
Olikohan siinä muuta..öö... joku ihme vihreä rätti..

Aii, joo pistin tilaukseen mut mistäs mä tiiän missä on mun lähin lastentarvikeliike?! Tuli sähköpostiin koodi ja viestissä vaa luki että voi noutaa lähimmästä lastentarvikeliikkeestä.. Hmm..

Taitaa olla itäkeskuksessa, sinne siis! :)

Hei puutuuko teillä jollaki jalat?? :o mulla on jo pari viikkoa puutunu jalat selinmakuulla ja nyt alkaa jo istualleenki puutua.. Osaisko joku sanoo mitä tää on? :o

Hellu: vauva painaa hermoja. Ei varmaan enää kannata maata selällään :) ja istuessa jos alkaa puutua niin ylös vaan ja sheikkaamaan, niin vauva saattaa siirtyä silleen, että ei enää puudu. Tosi n voi hermo olla pinteessä muustakin syystä. Raskaus kun tekee sen, että niveliin tulee enempi liikkuvuutta (että vauva mahtuu syntymään) niin voi sitten senkin takia jäädä joku hermo pinteeseen. Mutta suosittelen soittamaan neuvolaan ja kertomaan asiasta sinne. Better be safe :)

Täällä tulee keskiviikkona viikkoja tasan 20 ja vieläkin on maha littana, ei oo mihinkää suuntaan ees omaan silmään kasvanu.. Vähän alkanu huolettaan 16.9 oleva rakenne ultra, että onko kaikki kunnossa :/ liikkeitä tuntuu ajoittain, mutta sellasia selviä vieläkin harvoin..

Laurajm: kaikki on varmasti hyvin :) Liikkeet tuntuu odottajilla erilailla ja voimistuvat milloin kenelläkin. Ei kannata verrata muiden tuntemuksiin.. Itse tunsin ekat liikkeet vasta 19+5 ja siitä pikkuhiljaa voimistuivat. Vatsa kasvaa jokaisella myös eri tahtiin, joten älä noiden takia ole ainakaan huolissasi! Mulla pullahti vatsa parin viikon sisällä puolen välin jälkeen ihan yhtäkkiä. Pientä kumpua oli aiemmin mut otti nopean pullahduksen ihan hetkessä :)

Mä aloin tuntea liikkeitä just kun rv 20 tuli täyteen ja nyt 1,5 viikon jälkeen ne on edelleen hyvin epäsäännöllisiä. Tai päivittäin tuntuu hentoa kuplimista, mutta voi mennä aamusta iltaan ettei tunne mitään. Rakenneultrassa oli tänään kaikki priimaa, vauva oli kasvanut hyvin ja liikuskeli aktiivisesti, mutta kysyin silti vielä lopuksi näistä liikkeistä niin pääsipähän siitäkin huolenaiheesta. :) Kuulemma täysin normaalia että näillä viikoilla liikkeet voivat vielä olla hyvin epämääräisiä ja voi ihan hyvin olla päiviä ettei tunnu lainkaan eikä silti tartte huolestua. Kuulemma vasta joskus viikolla 25 liikkeistä pitäisi tulla säännöllisiä ja niille alkaa kaikilla muodostua joku rytmi. Mahan kasvu lienee kanssa kai hyvin yksilöllistä. Mullakin pompsahti yhtäkkiä maha esiin parin viikon aikana joku viikko takaperin ja painoakin tuli pari kiloa, nyt ei ole taas ehkä 1,5 viikkoon tapahtunut taatusti yhtään mitään sillä saralla.

Takaisin