La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis apua, mä oon itte ihan pihalla. Mä saan sen raskaustodistuksen 28.9 se samainen todistusko mun pitää viedä töihin!? Voi tsiisus ku mä en ymmärrä näistä yhtään mitään, täytyypä ottaa asioista selvää että miten tässä edetään... :D

Heipsun Mukkis!

Mulla menee ihan passelisti. Rv21+3 pyörähtää hetkisen päästä käyntiin, pahoinvointeja ei oo ollut moneen viikkoon mutta yökkäysrefleksi on tullut takaisin :) ultrassa luvattiin meille tyttöä! <3 ja eilen käytiin hakemassa chihun narttu pentu <3 viikonlopun aikana muutettiin uuteen asuntoon, joten hulinaa on riittänyt. Mitä sulle kuuluu ja vauvalle kuuluu? Voi hitsi, olisi ihana joululahja kyllä <3

Neuvolassa kerrotaan rv 22 jälkeisellä käynnillä kelan tuista ja hakemisesta, mä en ainakaan stressaa niistä vielä yhtään!

Tänään 21+1 ja potkut tuntuu ihanasti päivittäin!

Onpa hyviä uutisia lauruskaah! Ja onnea tyttölupauksesta ja pikkusesta uudesta perheenlisäyksestä! :) Mulla nyt rv 23+5 ja ainakin vielä mennyt tosi hyvin! Vauva on vilkas potkija ja olen säästynyt lähes kaikilta vaivoilta, sinänsä ihme kun tota ikääkin on jo jonkin verran... Eipä meillä paljoa ole eroa noissa lasketuissa :) Hyvää vointia sulle ja vauvalle!

Saako äitiysloman aikana toisesta alle 3-vuotiaasta kotihoidossa olevasta lapsesta mitään tukea? Yritin tutkia Kelan sivuilta, mutta en yllättäen ymmärtäny mitään :D

JenJen: Hyvä kysymys! Periaatteessa pitäisi, koska kotihoidontuen perustehan on, ettei alle 3v. ole kunnallisessa hoidossa... Täytyypä ottaa selvää, minullakin on alle 3v. kotona...

Valitettavasti ei saa muita tukia..ainakin mulle on maksettu vain äippäraha vaikka mulla oli alle 3v kotona. Nyt niitä on kaks eikä silti makseta ku äippäraha vaan..

Mäkin sain tänään raskaustodistuksen ja samantien sitten tein netissä hakemukset äitiysavustuksesta (otetaan rahana), äitiyspäivärahasta ja lapsilisästä. Isimies pääsee sitten lähempänä ajankohtaa hakemaan isyysvapaansa :) pikkaisen mulla tuotti päänvaivaa mac:illa saada muutettua raskaustodistuksesta otettua kuvaa oikean kokoiseksi :D piti oikein kysyy mieheltä apua välillä kun mun tekniset taidot ei meinannut riittää. Hahaha ;)

Epistä.. mä saan sen todistuksen vasta 16.9. Tänään 152 päivä tätä paksuna oloa.. saiskohan sen mitenkään aiemmin kun pakko kai sitä alkaa yrittää hakea sitä erikoisäippälomaa kun ei tuosta työnteosta tule mitään... sen paperin kun tarvii vissiin...

Hemmutar, Soita neuvolaan ja pyydä, koska sulla on oikeus saada sen kun raskaus on kestänyt sen 145 päivää.

Hemmutar mäkin saisin sen vasta 16.9 mutta kun pyysin niin neuvola lupas laittaa sen postiin jo aijemmin että ens viikon alussa pitäisi saada se :) lauantaina tais mulla tulla päivät täyteen...

Hohhoijjaa. Täällä tekstiä tullut vaikka ja kuinka. Oma kännykkäsovellus heitti pihalle, enkä ole vieläkään päässyt sitä kautta kirjautumaan foorumille. :mad: Joten siksi kirjoittelu on omalla kohdalla hieman jäänyt täällä.

Tänään oli rakenneultra ja kaikki rakenteet oli mallikkaasti. Laskettuaikakin siirtyi 4päivää eteenpäin eli on nyt sitten 18.tammikuuta. Np ultran mukaankin olisi tuo ollut, muttei tuolloin vielä vaihdettu, nyt vastasi sitä 18.pv niin lääkäri sitten vaihtoi. :)

Tukia kanssa olen miettinyt, mutta tulin kanssa tulokseen että turha niitä on stressata vielä. Neuvolasta kyllä toivon mukaan sitten aikanaan neuvotaan noiden täyttämisessä sun muussa. Ja aina voi mennä KELA:sta kyselemään.:joyful:

Mä kävin äsken kelalla kyselemässä niistä ja siitä erityisäippälomasta, olipas mukava kelan setä.. tulosti jopa ne 2013 vuoden tulosta lasketut päivärahat mitä saisi sitten... siis vielä silleen eriteltynä..
kerrankin hyvää palvelua :)

Nyt vaan räpylää pystyyn että lääkäri kirjoittaisi ja varsinkin työnantaja tuon lapun niin... naurattaa kun pari euroa vähemmän saisi kotona ollessa kun töissä kävisi.. :woot: :wideyed:
Voisihan se aika pitkä syksy tulla odotellessa tammikuuta :)

Mulla seuraava neuvolakäynti perustuu pelkästään noihin kela juttuihin joten koitan olla miettimättä vielä :)

Muokattu viimeksi:
Mulla seuraava neuvola on 28.9 ja sillon höpötetään vissiin noista kela jutuista.

Meilläkin seuraavan neuvolan aiheena on Kelan asiat. En oikeastaan vielä myöskään murehdi asiaa. Eiköhän sitä vielä ennätä myöhemminkin :wacky:

Kohtu taitaa taas kasvaa, kun ihmeellinen "kipuviiva" on tuossa navan seudussa, kyljestä kylkeen. Ja sitten ihan tuossa häpyluun yläpuolella. Noh, onneksi on sairaslomalla, ettei tarvitse töissä vielä stressata lisää, kun työkin on jo niin raskasta ja uuvuttavaa.

Tämän viikon piti olla kesälomaviikko, mutta tosiaan sitten vaihtuikin saikuksi. Kesäloma siirtyy tulevaisuuteen. Ajattelin, jos saisin pidettyä sen joskus lokakuun loppupuolella esimerkiksi, niin voisi hyvinkin jaksaa (ainakin teoriassa) joulukuun puoliväliin. Jos tarvii aikaisemmin töistä jäädä pois, niin sairaslomien kautta, en halua käyttää vuosilomiani siihen saati sitten jäädä varhennetulle äippälomalle.

Täällä vaivaa taas issias... Selkä ja jalat niin kipeet että ei pysty kävelee enkä oo sen kummempaa tehny ku eilen leivoin pullaa. :'( työterveyteen pitäis taas raahautua. Ärsyttää kun tiedän valmiiks että se kirjottaa tasan kolme päivää saikkua ja taas saa ajaa uudestaan 70 kilsaa et pääsee lääkäriin. Joutavaa. :( töissä ei varmaan tykätä kun oon koko ajan pois mut en oikeesti voi asialle mitään ku itku tulee kävellessä ku käy niin kipeetä. Muuten täällä kaikki hyvin, vauva antaa merkkejä itsestään potkuilla. <3 ens viikolla kelaneuvola täälläkin.. Tuet oisin saanu jo hakee ku viime viikolla tuli 22vk, mutta saan vasta ens viikolla raskaustodistuksen. Ehkä ne kaikki ehtii, ennen ku jään äippälomalle lokakuun viiminen päivä. :)

Takaisin