La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis ei voi olla totta, nytkö se paapominen alkaa? Eilen oma äitini kielsi kantamasta mitään (kannoin pientä pahvilaatikkoa jossa oli lehtiä) ja nappasi kantamukseni itselleen. Myöhemmin illalla appi komensi että ei saa kantaa mitään, siinä vaiheessa kyseessä ehkä viiden litran vesipullo. Vanha tuttu setä, sellainen yli 70-vuotias, tarjosi minulle istumapaikkaansa, vaikka tiedän että hänellä itsellään on jalkavaivoja. Herttaista, kyllä, mutta voi huokaus! Olo siis mitä mainioin, ja viikkojakin vasta 18. En minä sentään mikään invalidi ole!

Minäkin töissä kannan koreja, jotka on täynnä kirjoja. Viime viikolla ystävälliset työkaverit rupesivat vihjailemaan kannattaako mun enää kantaa niitä.
Kyseinen homma sattuu kuulumaan työhöni, joten ajattelin niitä koreja kannella niin kauan kuin pystyn.

Meillä kans töissä osa työporukasta vahtii mua ja on varottelemassa, että pitää ottaa rauhallisesti ;) Osa porukasta vie minulta töitä ja tällä tapaa vahtii etten tee liikaa ;) itsehän olen aamuvuoroissa puoleen päivään asti ihan super energinen, tuntuu et jaksaa mitä vaan ja toiset on paapomassa :) Työ on tosi fyysistä ja rankkaa, mut vielä ei ole ollut jaksamisen kanssa mitään ongelmia.

Huomenna takaisin töihin väsäämään hampurilaisia.. Meni se 4 viikkoa äkkiä! :(

Joko joku täällä on suunnitellut äippärahan hakemista? Mua vähän ihmetyttää kun sitä pitää hakea 2kk aijemmin työnantajalta... ja kun haluaisin aloittaa varhennettuna jo 10.11 eli hakea pitäis 10.9 eiks je? Mut saan raskaustodistuksen vasta 16.9 :shifty: ja sit ku esimies on vaan satunnaisesti paikalla enkä nää sitä ees joka vk niin tuntuu että aika loppuu... miks sen murr lappusen saa neuvolasta niin myöhään!!!

Taitaa kela maksaa mulle sen rahan.. eiköhän työnantaja pese kätensä täysin minusta kun äippäloma alkaa :D

Huoh.. huomenna työntekoa kokeilemaan, nyt jo kävelen niin että toinen käsi on kokoajan painamassa tuota kannikkaa... ja toisella pidän kiinni jomottavaa alamassua :D
Veikkaan että pomo sanoo aamulla ekana et lähteekö neiti vapaaehtoisesti lääkäriin vai viekö hän minut sinne...
Laskin tossa että työnantaja maksaa saikkurahaa 8vkoa.. äippäloma alkas vasta 28.11, varhennettuna 5.11.

Onko se työnantajan asia tarjota mahdollisuutta siihen erikoisäitiyspäivärahaan ym jos heillä ei ole tarjota mitään sellaista mitä pystyy ja kärsii tekemään... vai pitääkö sitä itse lähteä kyselemään..
Meillä työpaikkalääkäri vaan sanoi sillo puoltoista viikkoa sitten että mene kokeilemaan maanantaina töitä, jos et tiistaina pysty töihin niin tule keskiviikkona käymään, hän kirjoittaa tiistain takautuvasti lomaks (lääkäri tekee vain 3päivästä viikkoa) ja sitten jatketaan pitemmällä ku viikon saikulla..
Arvatkaa vaan hävettääkö aina juosta töissä päivä ja sit takas lääkärille kun ei jalat kestä kun vihloo tuolla si-nivelessä... :(

Kiva kun on tuollaisia työkavereita ja/tai esimiehiä, jotka auttaa ja huolehtii...
Esikoista odottaessa nostelin vielä viikoilla 30+ limsa ja kaljakoreja, eikä ketään kiinnostanut jaksaako tai pystyykö... Varmaan sama homma nytkin :(

ForestFairy, soita heti jo huomena neuvolaa ja sano et tarvit sen lapun nopeemmin työnantajaa varten. Tietty päivähän se vasta on milloin sillä voi sitä sit hakea eli sitte ku on 154pv raskautta kasassa, mut jos sulla tulee se jo aiemmin täyteen ku vast 16.9.

Mä saan ylihuomenna neukusta raskaustodistuksen - eli tulee just silloin se 154 päivää täyteen. Kun oon kotona esikoisen kanssa, niin ei tartte mitään muuta kuin kelasta hakea tukia :) varhennettuna tekis mieli aloittaa, että rahatilanne paranis, mut sit loppupäästä ei tee mieli laittaa lasta yhtään pienempänä hoitoon, kuin on pakko ja tämän tammimurun äippäloman/vanhempainvapaan päätyttyä on pakko heti lähtee töihin :/.

Voi apua ku koittaa kattella puhelimella netistä jotain vaunuja, jotku briot tai vastaavat kyllä kiinnostais. Mutta nekin me hankitaan joskus muuton jälkeen todennäköisesti.

Me muutettiin eilen ja ite kantelin tyytyväisenä tavaroita ja sama homma tänään (siis ihan kunnolla painavia). En tiiä johtuuko siitä mutta ihan hirveesti sattunu mahaan nyt illalla ja vauva potkinu tosi paljon!
Mun isä on lääkäri ni soitin sille ja kyselin ni sano vaan, että jos tuntuu potkut ja ei oo mitään vuotoa ni kaikki on hyvin. Esti kyllä kantamasta enään yhtään mitään.. Se on vaan jotenki niin vaikee antaa asioiden vaan jäädä paikoilleen kun mieskin on armeijassa ja tekis mieli laittaa kotia kuntoon :)

Meillä muutto kolmen viikon päästä ja oon kyllä jo miehelle ilmoittanut, että mä en sitten kantele mitään. Tiedän jo nyt olossani jos oon raahannut kauppakassin ja työntänyt rattaita samaan aikaan. Kyllä kiristää ja puristaa. Sama jos pitää esikoista kanniskella tai nostella paljon, niin kyllä alkaa harkkasuppareita tulla. Pitää vaan opetella ottaa jo rauhallisemmin.

Mullakin oli mielestäni kerran sellainen harjoitussupistus, kun rupesi yhtäkkiä kramppaamaan mahaa ja selkää.
Se olo kesti joku viisi minuuttia ainakin.
Lepääminen ja ruuan syönti sitten auttoi. En edes tehnyt mitään raskasta, kun se harjoitussupistus tuli. Kyllä siitä vähän tuli sellainen olo, että millaisia mahtaa ne oikeat supistukset olla. Ehkä se kipu kynnys tästä nousee, sitten pikku hiljaa.

Mulla 9 päivää rakenneultraan vielä.. :)

Alinah: Mulla esikon tulles soitettiin kättärille ja oli sulku päällä, mutta ootettiin viel tunti/pari kotona ja soitettiin uudestaan ni ei ollu enää. Kaikki oli kadonnu jo synnäreistä eteenpäin eli noi tilanteet muuttuu todella nopeasti.

Kelapaperit laitan heti vetämään kun saan tokarin neuvolasta. Niin tein esikon kohdallakin ja toimi mulle. Sitten sen pysty unohtamaan eikä ollut vaaraa, että jää liian viimetinkaan, sillä tuo 2kk on se viimeisin hetki pistää paperit etiäpäin. Meillä töissä semmonen tapa, että minä (tai pitkälle poissaololle jäävä) täytän oman paperini ja vien sen palkkikseen, sitten palkanlaskija täyttää samaa syssyyn sen y17(?) lomakkeen (jossa kerrotaan mun tulot) ja hän myös lähettää ne eteenpäin kelalle. Sama toimii isyyspaprujen kaa myös.

Takaisin