La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äitiyskortti vaan mukaan :) mulle on ainaki aina uä-ilmottautumistiskillä mainittu, että vessassa pitää käydä ensin :)

Ja juu toivon todella että vauva syntyisi vasta ensivuoden puolella! LA itsellä 1.1.2016. Esikoista kun odottelen niin ei ole edes käsitystä oman kropan rajoista. Työnteko jää kuitenkin aikaisin, kun siirryn takaisin koulun penkkiin !

Täällä ollut nyt 2 päivää sellainen hulabaloo massussa että millainenkohan riiviö siellä on oikein kasvamassa :)

Äiti juuri kertoi että minun laskettu aika ollut sama 7.1, mutta käynnistetty sitten 17.1.. Mies sitten syntynyt melkein 6 viikkoa etuajassa...
Neuvolassa oli tästä puhetta niin enemmän vissiin tuo yli/ennenaikaisuus tulee äidin puolelta....
Onko kellään asiasta kokemusta? :)

Vähä alkaa jännityksellä odottamaan.. Mähä en syntymäpäivääni jaa :) :Heartred

Mulla varmasti menee helmikuun puolelle, ite olin 1,5 viikkoo yliaikaa äidin masussa ja mies kans ollu 2 viikkoa yli aikaa. Eiköhän tämäkin sitten mene, toki toivon että syntyis tammikuun puolella.

Mulla esikoinen käynnistettiin 39+3 radin takia (vauva alkoi kiriä kasvua viimeisten viikkojen aikana) ja tässä raskaudessa jälleen radi. Eli jos ei itestään lähde tulemaan niin sit taas käynnistys. Tosin toiveena on sektio. Mut se nyt on auki varmaan vielä pitkään, että millä tavalla synnytän. Mut jokatapauksessa lapsi tulee ennen laskettua ja se on siis 5.1. Kunhan ens viikolla on ru niin sen jälkeen voikin alkaa sit miettii synnytystä ;)

Mäkin toivon että syntyis ens vuoden puolella, la 11.1, ja jotenkin sellainen olo että yli menee siitäkin. Miehellä synttärit 3.1 ja hän taas toivoo että silloin tulisi itse olen tullut juuri laskettuna päivänä.
toisaalta ehkei sillä syntymäpäivällä väliä, kunhan on terve..

Voi tätä ihanaa energistä keskiraskautta! Aamulla ennen kuutta lähtenyt töihin, sieltä suoraan hakemaan vaunut, kasaamaan ne kotiin, koiran kanssa ulos, hakemaan pinnasänky, varaamaan turvakaukalo, ruokakauppaan ja nyt takas kotona :D Rupee olee päivä täys...kukahan tekis ruuan? ;)
Ja kyllä mä kans niin toivon, että tää tyyppi tulis ihan laskettuna päivänä, eli 1.1 tai sen jälkeen... ettei tarviis olla aina nuorin joka paikassa :) Nyt parina päivänä käynyt aivan hullu myllerrys ja säpinä tuolla mahassa.. vielä ei kuitenkaan varsinaisia potkuja oo tullut.

Me käytiin tänään katselemassa ja kokeilemassa yhdistelmävaunuja. Tahtoo Brio Smilet. :D Mies toppuuttelee vaan asiaa.

Itkuhälyttimen ostin Gigantista, kun tarttui käteen. Mies ei ymmärrä lainkaan mun tarvetta ostella vauvalle kaikenlaista pientä. :D :D Piti ostaa vain häälahja pikkuveljelleni, kun viikonloppuna olisi häät. Ei mitään viime tippaan jäänyt ole tuo lahjan ostaminen.

Mulla la 4.1 ja tietty toivoisin että menis tammikuulle, mutta en jaksa stressata asiasta. Tiedän paljon loppuvuodesta syntyneitä itseni mukaan lukien eikä ole muuten ollut mitään mut sillon harmitti kun kaikki täytti ennen mua 18v ja pääsi baariin ;D
Olisihan se ihanteellista lapsen koulunkäyntiä ajatellen että syntys tammikuun puolella. Mutta nähtäväksi jää :)

Itse oon syntynyt 2pvää yli lasketun ja mieskin on mennyt yliajalle.

Hemmutar, Mullekin on joskus sanottu, että tuo ennen-/yliaikaisuus "periytyy lähinnä äidin puolelta ja oliko niinkin jopa että lapsen syntymäkokoonkin olisi lähempänä äidin syntymäkokoa (johtunee äidin rakenteesta ettei helposti pääsisi käymään niin ettei lapsi mahdukaan syntymään normaalisti)..

Mun esikoisen isä syntyi keskosena, mä olen syntynyt yliaikaisena. Esikoinen syntyi lopulta yliaikaisena kun ei annettu syntyä silloin kun ekan kerran yritti (syynä ennenaikaiseen käynnistymiseen oli mun herkästi supisteleva kohtu ja b-streptokokki). Nuoremman isä taas on syntynyt kokonsa vuoksi sektiolla pari päivää ennen laskettua aikaa ja tuo meidän nuorimmainen syntyi 39+6. Lasten koot on ollut 52cm/3770g ja 48cm/3990g kun itse olen ollut 52cm/3880g eli aika samaa kokoa nuo. Nuorimmaisen isä ollut myös samaa kokoluokkaa syntyessään. Esikoisen isä toki sit huomattavasti pienempi keskosuuden vuoksi. Mutta nytkin siis oletuksena tulossa 50+-cm ja vähän alle 4kg painava lapsi joka tuskin syntyy ennen laskettua aikaa.. Ellei sit toi mun kohtu tällä kertaa onnistu liian aikaisissa häätöyrityksissään kun kahden edellisen kohdalla yritykset on lääkkein ja levolla torpattu.

Meillä siis jännitellään tuleeko lapsesta tammikuinen vai helmikuinen kun la 24.1.

KIIAMARIA, nyt sanot sille miehelle, ettei auta toppuutella kun niitä smileja ei kohta enää saa! :D Tai saa Britaxin smileja :) Oon kyllä aivan rakastunut noihin vaunuihin!

Rakko tyhjänä ultraan.
Ei kai enää tässä vaiheessa tarvii rakko täynnä mennä minnekään...?
Mulla on LA 3.1, enkä usko että etuajassa tulee, kun ei menis kovin yliajalle, esikoinen syntyi 40+1 ja oli jo tosi tukala olla...

Kyllä sinne ultraan ihan rakko tyhjänä mennään, on sitten kyseessä ntultra tai raultra. :)

Eri paikkakunnilla taas näköjään eri ohjeet huoh...Jorvissa ekassa ultrassa rakko piti nimenomaan olla tyhjä ja juoksinkin silloin monta kertaa vessassa ennen ultrausta. Nyt jouduin varaamaan rakenneultran Hämeenlinnaan kun sinne suunnalle muutetaan nyt ens viikonloppuna, niin siellä pitää mennä rakko täynnä, väh. 1h pitää olla virtsa ollut rakossa. Ota näistä nyt sit selvää!

Olkaa onnellisia että teillä on tuollaisia miehiä. Meillä täällä ei saa edes katsella vaunuja tai kaukaloita saati että olis tosissaan aikeissa ostaa. Ei ole kuulemma vielä ajankohtaista.

No eihän toi mun mies ymmärrä tätä hössötystä, mutta ei se vastaankaa laita :) Pikkusen koittaa himmailla tätä mun hössötystä kun ei tosiaan ole mikään kiire :D

Mä kans toivon että syntys "vasta" ens vuoden puolella, jotenkin tuntuu että tämän vuoden puolella syntyminen tulis niin äkkiä :grin
Onhan sinne tammikuulle vielä pitkä aika, tämä vuos, uus vuos ja ens vuoden alku.... :smiley-ashamed005

Meillä kans mies vähän toppuuttelee noissa hankinnoissa että kerkeehän sitä... Mä olenkin sanonu joka kerta että mielummi mä nyt niitä pikkuhiljaa ostelen kun saan palkkaa, että meneppä sitten sillä runsaalla päivärahalla ostelemaan niin aina sama vastaus... Laittaa nytten säästöön... Ostaa sitten... Miehet....
Kyl se nyt ehkä hieman anto periks ku löysin brion pinnasängyn 10€, telakallinen kaukalo 20€ sekä se hoitopöytä 20€.. Niin ja sitteri 3€ :grin
Että ehkä tuohon hintaan ei löydy sitten kun niiden aika on lähellä.. :)

Muokattu viimeksi:
Meillä mies on kyllä yhtä innokkaana hankintoja ostamassa :) Varsinkin jos on joku tarjouksessa niin mies on hanakampi ostamaan kuin minä!

Vaateostokset hoidan enempi minä mutta kyllä mies aina puolet niistä maksaa ja sanoo mielipiteensä, että onpa kiva ja hyvä löytö ym. Paitsi kyllä mies joskus kirpparilla innostuu että "tarvitaanko me tällaista ja tällaista?".. aina ei mee ehdotukset ihan nappiin, tulevaksi talveksi mies ehdotti 80cm haalaria.. jouduin vähän selittää että ei se vauva ihan niin nopsaan kasva :D mutta ihana mies kun osallistuu ja on innokas, en valita ollenkaan ♡

Takaisin