La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuossa yhtenä iltana kun olin jotakin kaukaloa esitellyt ja vastaus taas sama, ei oo ajankohtaista, tiuskaisin vaan takaisin että hommaa sitten viimeistään kun olet sairaalasta tulossa hakemaan. Ottaa välillä niin avioon, että olenko mä tosiaan ainoa joka odottaa tätä lasta ja haluaisin kaiken olevan valmista kun sen aika on. Esikoisen ja itse asiassa munkin käyttämä pinnasänky on mun isovanhemmilla säilytyksessä ja siitä sanoin että voitais seuraavalla reissulla ottaa se mukaan kun sen haluan maalata uudestaan. Ei ole ajankohtaista. Hemmetti! Kaikkiko pitää samperi jättää viime tippaan? Ei, sanon minä!

Anteeksi purkaus, mutta viime aikoina on hiukan kiehunut tunteet. ..

Meillä kans mies on ihan mukana ostoksissa ettei tarvisi kaikkea kerralla sitten hankkia. Tosin sovittiin et muut isommat (vaunut ostettu) ostetaan ru:n jälkeen vasta :) mut kaikkea pientä on tullut hankittua. Kuten syöttötuoli joka oli tarjouksessa nii kannatti hankkia ;)

Tänään eka päivä töitä loman jälkeen.. En ole koskaan ollut tilanteessa että tuntuu pyörtyvän mut tänään piti mennä istumaan kesken hoitotilanteen. Yhtäkkiä ihan solkenaan hiki valui päältä ja tuntui et jos ei heti pääse istuun niin kuukahdan lattialle. Meni ohi kun istahdin. Huoneessa oli tosi kuuma ja seisoin pitkään, toivottavasti oli vain joku yksittäinen juttu.

Terveen vauvan lisäksi toivon enemmän kuin mitään muuta, että syntymäpaino periytyy minulta eikä mun mieheltä :O mun mies on painanut syntyessään VIIS ja PUOL kiloa. Ei ole synnytyspelkoa muutoin mutta tuo hirvittää ihan kamalasti :( Sillon 80-luvulla ei ole varmaan mitään raskausajan diabetesta seurailtu joten olen koittanut elää toiveissa että mieheni äidillä on jotai sellaista sillon ollut..
Neuvolantätille tätä sanoin niin koitti lohduttaa et jos arvioidaan ettei mahdu syntymään niin toki silloin leikataan ym. Ihan sama mahtuisko mut en kyllä melkeen kuutta kiloa alakautta haluaisi synnyttää :O

Meillä menee päittäin, että mies saa kokoajan vihjailla shoppailusta, kun itse ajattelen vaan: "no ei nyt vielä tarvitse" :D vaunut on jo sentään saatu tilattua

Enni85, sain kanssa tuollaisen pyörrytys heikotus hikoilu kohtauksen ensimmäisenä työpäivänä. Join vettä ja istuin, jolloin tilanne meni ohitse. Tuntui pelottavalta se tilanne.

Joo en tiedä mikä oli kun juon tosi runsaasti vettä aina päivän aikana ja pyrin töissäkin tästä huolehtimaan. Pelottava tilanne oli ja olin vielä oudon ihmisen kanssa siinä joka ei tiennyt et olen raskaana. Pakko oli kertoa kun kyyhötin lattialla et olen raskaana ja liittyy varmaan siihen jotenkin ku ei ikinä ennen ole tuollasta tullut. Ei ole kyllä ikinä hiki valunut ilman jotain urheilusuoritusta noin solkenaan.

mä toivon että tää vauvan on yhtä jääräpäinen kuin nuo meidän edelliset muksut, esikoinen alettiin käynnisteleen 37+5 ja syntyi sitten sektiolla 38+5 kun ei synnytys edenny ja junnu käynnistettiin 39+5 (radi-raskaus ja kasvu normi) ja syntyi 40+1, mutta eihän sitä koskaan voi tietää miten käy, sen näkee sitten kuhan on ajankohtaista, vielä ei onneksi synnytys mietitytä tai pelota

Enni85 onko mitenkään mahollista et ois verensokeri siihen oloon vaikuttanu? Mulla saattaa joskus tulla vaan sellanen kylmähiki ja pyöryttää mut menee ohi niin on epäilys verensokerista mut mulla ei oo diabetesta.

Meillä on jo melkein kaikki hankittu, mies yhtä innoissaan hankinnoista kuin minä. Ollaan pikkuhiljaa osteltu kavereilta ja tuttavilta esim. pinnasänkyä, hoitopöytää, kaukaloa, isompaa turvaistuinta, sitteriä, rintapumppua, belly binderiä, leikkikehää ym edullisesti. Ollaanpa vielä saatukin paljon tavaroita ja vaatteita ilmaitteeks kavereilta. Kuitenkin mä tykkään hypistellä kaupassa nuttuja ja bodyja, ja nyt olikin Prismassa talvivaatteita -70% ja ostin jotain uuttakin. Ainoastaan paremmat rattaat puuttuu, saatiin vähän huonommat rattaat parvekerattaiksi kaverilta.

Meillä ei tarvi kaiken olla uutta, käyn paljon kirppareilla ja teen hyviä löytöjä ja kierrätetään kavereiden kanssa hyviä tavaroita ja ehjiä vaatteita!
Esim nettikirppikseltä ostin Philips Avent -itkuhälyttimen kympillä kun sama maksaa kaupassa 30€.

Muokattu viimeksi:
Joo ei tosiaankaan tarvitse kaiken uutta olla! :) vaatteet yms ovat niin pienen hetken käytössä ja eikä ne kulu mihinkään, uudenveroisia löytää kirpparilta, tosin on ne uudet siellä kaupassakin houkuttelevia! :) Saan melkein kaiken käyttötavaran käytettynä niin raaskii muutamat söpöt vaatteet ostaa uutena kunhan sukupuoli selviää rakenneultrassa muutaman viikon päästä, tai siis jos selviää :D Yllätyin eilen neuvolassa kun painoa ei ollut tullut kuin 2 kiloa alusta lisää, tuntuu kuin olisi tullut 6 kiloa.. jotenkin niin raskas olo...

Soffi: Mulla esikon kanssa jäi liinailut ihan alkuunsa, ku jotenki en osannu sitoa sitä tarpeek kireelle tai jotain vastaavaa. En sitten jaksanut pitkää yrittääkään ja vaihdoin jossain vaiheessa manducaan. Ja vaunuja käytettiin/käytetään koko ajan. Nyt olen jo alusta lähtien ajatellut, että liinailen enempi, mutta en silti uskalla olla ostamatta tuplia (ostin motivaatioks semmosen takinki mihin saa kiinni sen laajennusosan kantoliinavauvaa varten).

Mulle tuli eilen työmatkalla junassa semmonen huimaa-hikeä pukkaa-kohta pökrään fiilis. Olin seisomassa ja pakko oli täydessä junassa hätistellä yks penkki itelle vapaak etten vedä sinne lattialle makaan. Mulla veikkasin rauta-arvoja, olin unohtanu ottaa lisärautatabun aamulla, mut tiiä siitä sitten. Nyt yritän ettiä junassa ettiä istumapaikan aina ku mahollista.

Oon muuten nukkunu alle neljä tuntia viime yönä, enkä sitäkään putkeen. Esikko tuli kipeeks illalla ja kärsä aivan tukossa. Herää ihan koko ajan ku tutti tippuu kun ei voi nenän kautta hengittää ja itkuilee muutenki koko ajan. Aamulla huomasin, et on lämpökin noussu. Kaks viikko kerkes taas oleen päiväkodissa ja tadaa! Kipeenä ollaan:sad001 On kyllä itelläni todella hehkee olo töissä. Pitää niiin koukata apteekin kautta kotiin ja ostaa otrivinia tai muut avastaavaa nenätukko avaajaa toiselle.

Täälläkin kovasti toivotaan, että lapsi syntyisi vasta ensi vuoden puolella. La kuitenkin 3.1., joten ei voi tietää, miten käy.

Zuikkeli, meillä on vähän sama homma; miehen mielestä ei tarvitsisi mitään hankkia vielä pitkään aikaan. Alun perin hän oli sitä mieltä, että kaiken ehtii hankkia joulukuussa. Väsytystaktiikan ja asiasta juttelun jälkeen tehtiin yhessä päätös, että vaunut hankitaan lokakuussa, turvakaukalo marraskuussa ja loput sitten joulukuussa, kun niillä ei niin hätä ole. Vaatteita hankin kirppikseltä ja alesta tässä pikkuhiljaa. Viime viikonloppuna satuttiin erään lastenvaateliikkeen kohdalle, ja huomasin että siellä on loppuunmyynti menossa. Mies ei vastustellut, kun sanoin että haluan käydä katsomassa ja lopulta ostin fleecehaalarin ja housut pienelle.

Mie neuvon kyllä olemaan liian aikaisessa liikkeellä hankitojen suhteen kuin liian myöhään, sitä kun ei todellakaan koskaa voi tietää että miten raskaus menee, entä jos joutuu vaikka sairaalaan toksemian takia hyvissä ajoin jo lepäämään (kuten minä esikoiselta) tai sit kotona pakko lepoon kun supistaa ja vauva meinaa syntyä liian aikaisin? Kysykääpä mieheltä että osaako se hommata siinä tilanteessa hankintoja (rattaita, kaukaloo, pinnistä yms.) kun huoli on kova omasta vaimosta/avovaimosta/tyttöystävästä? Meillä miehelle oli kova paikka kun jouduin toksemian takia sairaalaan ja ravas sitten kodin ja sairaalan väliä, kävi töissä ja korjas vielä satoa pellolta.

Meillä insinööri mies on laskelmoinut tapansa mukaan kaiken... huoh! Jos ei yhteisymmärrystä löydy, niin kohta huomaa että kaikki on hankittu. Esikoisenkin kohdalla mä hoidin kaiken hankinnan. Ei tuo ukko osaa silleen miettiä että jos hän joutuiskin kaiken hommaan. Rasittavaa! Mä aloitan koulun ja kodissakin on vielä laitettavaa vaikka kuinka. En ymmärrä miten saan kaiken valmiiksi vauvan tuloon, kun toinen ei yhtään ole kiinnostunut. .. Kohta pitää pyytää omaa ja miehen äitiä hätiin. ..

Mäkin oon kyllä suunnitellut, että kun lokakuu koittaa niin hankitaan vaunujen lisäksi myös se turvakaukalo. :D Siihen mennessä on mahakin varmaan kasvanut niin paljon että miehenkin on helpompi käsittää, missä mennään. Onneksi on paljon sellaista, jonka ehtii hankkia vaikka syntymän jälkeenkin, joten en ole itsekään hirveän huolissani. Pääasia, että meillä on vaunut, kaukalo ja vauvan hoitamiseen liittyvät välttämättömyydet valmiina ja vaatteet pesty, kun vauva päättää tulla. Pinniksen, sitterin ja muut ehtii kyllä tarvittaessa myöhemminkin.

Kyllä se vaan mies vaati sen pienen sydänäänen kuulla ennenkun sisäisti asian kunnolla :)

Otin sitä ääntä neuvolassa puhelimeen talteen sillo maanantaina, maanantaina kuunneltiin illalla yhdessä, sit eilen vaihdoin puhelinta ja lähetin hänelle tekstarina sen äänitiedoston.. Eilen illalla menin jo nukkumaan niin alkoi olohuoneesta kuulumaan tuttu jumputus :)
Oiiiii, toinen kuunteli sitä itsekseen <3
Tuli sitten nukkumaan niin silitti massua :) <3

Niin siis meillähän ei ekassa ultrassa pistetty sydänääniä kuulumaan... :(
Saatiin vaan kuvaruudulta katsoa että siellä se sydän läpättää.

Meillä esikoinen syntyi lokakuun lopussa, niin heinäkuussa ostettiin pinnis ja elokuussa vaunut ja kaukalo. Sit me saatiin koliikkikeinu, hoitoalusta (pesukoneen päällä) yms mun siskolta. Pakolliset tavarat siis vaan hankittiin etukäteen, mut oli ihan hyvissä ajoin kuitenkin. Nyt tän kakkosen kohdalla ei olla hankittu mitään eikä varmaan hankitakkaan muuta kuin ne tuplat ja uusi koliikkikeinu/sitteri kun vanha ehdittiin myydä. Mut meillä siis on jo esikoisen jäljiltä kaikki. Jos tulokas on eri sukupuolta niin sit vaan "vaihdetaan" tuttujen kanssa vaatteita. Meillä lähipiirissä paljon pieniä poikia (esikoinen tyttö) ja muutama kaveri odottaa nyt tyttöä. Eli ollaan puhuttu vaatevaihtareista jos ei ite tarvitakkaan tyttöjen vaatteita tälle murulle. Niin ei tartte ite lähtee myymään niitä vaatteita ja ostelee uusia :)

Oiiii ! <3 voi että! :) joo kyllä varmasti miehet tarvitsee jotain konkreettista silmien eteen että siitä tulee todellista, kun tuntuu että itsekin välillä tarvitsee :)

Meillä on onneksi esikoisen jäljiltä melkein kaikki valmiina, jotain pientä uutta täytyy varmasti ru n jälkeen saada... Ja jos se onkin poika... Niin joutuu hieman uudistaan vaatevarastoa... :) Mietin itsekin noita tupla rattaita, mut esikoinen jo niin iso, että taitaa riittää se seisomalauta. Mullakin on brion vaunut, en kyllä tarkemmin tiedä mitkä, kun käytettynä ostin, mut saa tosiaan rattaiksi ja on kantokoppa ja lämpöpussi ja vaikka mitä, olen tykänny :)

Eikse mee sillee, että sairaalaan rakko täynnä koska ne ottaa aina sen pissatestin ennen sitä ultraa, mutta tietenki ku ultrataan niin rakko tyhjä. Näin mulle ainakin tehty aina..

Takaisin