La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sokerihuurre, hetken jo katsoin että enhän ladannut omaa kuvaa uudestaan! :grin

Henkan ja maukan Basic vaatepuolella tooooosi ihana sellainen musta lyhyt hihaisen tunikamallinen pitkähelmainen t-paita.. Itellä jo 3kpl niitä... Farkkujen kaa huippu niin ei pylly vilka :)
Täytyy huomenna vielä pari hakea....... Kiva mammapaita meinaan :)

Oiii onpas teillä jo massut! Ihanat! :) itsellä olo että olisi ihan turvoksissa koko kropasta ja niin olenkin.. ihan täynnä nestettä.. Mikähän auttaisi :(

Täällä ainakin auttoi ihan vaan aika ja odottelu :)

Mansikasta ja ananaksestahan ne puhuu että ne poistaisi nestettä mut jaa-a..

Kaippa ne hetkellisesti auttaa mutta eipä varmaan tähän tälläiseen jatkuvaan turvotustilaan :D huomenna vk 16 alkaa.. lauantaina ystävän häät niin kiva tunkea korkokengät jalkaan voin jo kuvitella sen tunteen ku neste alkaa kerääntymään :D

Täällä ollut tänään ensimmäistä kertaa varpaat kun nippu nakkeja.. Ehkä joutuu ne tukisukat hankkimaan..
Muuten ei kyllä turvonnut olo, jaloissa vain.. :(

Huomaa että sukistakin jää painaumat ja kun on istumatyö niin varsinkin pakkautuu jalkoihin nestettä, äsken pidin jalkoja taivasta kohden jonkin aikaa josko se auttaisi :) ne tukisukat on siis ihan sitä varten ettei se neste kerääntyisi vai miten ne pelittää? :)

Mäkin oon yllättyny miten nopeesti tää maha pompsahti. Alusta asti ollu raju mahan turvotus, et maha oli sellanen pehmeä höttö. Nyt on sellainen kiinteä/pinkeä pallo, huomaa että turvotukset väistyneet ja alkaahan se beebis olla jo sen kokoinen että ei ihme vaikka ulospäinkin näkyy :) Tällaisesta masusta minä nautin, mutta parin kuukauden päästä jos kasvutahti on tämä, niin maha alkaa olla kovasti jo tiellä. Vaikka kyl mä lupaan nauttia sit siitä viimeisten viikkojen jättimasustakin ♡

Mäkin kauhulla oottelen koska tuo turvotus alkaa, just jaloissa! Uijui :/

Täällä seisomatyö, turvakengästä jalassa kovalla betonilattialla kävellä ees takasin.. Kokeilla jospa ne vähän ees helpottas jalkojen särkyä... Olleet niin maitohapoilla pari päivää :(

Sama täällä, kokeilee tuosta navan alta niin tuntee ihon sormella, mikä niinku liikkuu ja sit tulee se kivikova pallo vastaan, ihan oudon oloinen kun tottunut siihen höttömassuun. :)

Täällä vaikeaa jo olla kauan kyykyssä, hengitys hieman vaikeutuu ja sit jos menet esim lattialle istumaan jalat suorana niin on jo punnertaminen ylösnousussa :D
Hassu tunne, jo tässä vaiheessa siis :)

Mulla oli vielä öö...17+1 ihan höttö heiluva röllykkä... Ja nyt 18+0..
Sieltä se josefiina pullahtaa, odotahan vain :)
Mulla oli suht kovia jomotuksia ennen tän massun esille tuloa.. Melkein viikon verran... Ei tykänny yhtään.. Mut taitaa kuulua asiaan..
Neuvolatätin käynti tiistaina, täytyy kysellä asiasta..

Hemmutar, mullakin oli kovat jomotukset ennen kuin tämä masu pullahti kunnolla esiin. Oli myös joinakin päivinä ihan kosketusarka tuo alavatsan seutu. :)

Tukisukat on kyllä ihan ehdoton hankinta. Jalat ei väsy niin nopeasti raskaan työpäivän aikana, kun käyttää niitä. Ne pitää verenkierron kunnossa ja ehkäisee turvotuksia.

On teillä jo kunnon massuja :)

Ei yhtään kohtalotovereita tässä kilpirauhas asiassa...?
Netistä kun katsoo kilpirauhasenvajaatoiminta.fi niin näyttää että arvot ois hyvät... Nuo terveyskeskus lääkärit on vähän hanurista :(

Onko tietoa, miten piukat tukisukkien pitäis olla raskauden aikana? Ostin Prismasta yhdet, niissä ei oo mitään mainintaa elohopeamillimetreistä, ovatkohan ihan lelut..? Tuntuvatkin aika löysiltä. Pitänee ostaa apteekista sellaiset, joista tietää tarkemmin...

Susa81 minulle aloitettiin lääkitys joskus viikolla 12. Tsh oli 3.64. Kuukauden päästä kontrollissa se oli 2.64 ja nostettiin annostusta.

M
Susa81 minulle aloitettiin lääkitys joskus viikolla 12. Tsh oli 3.64. Kuukauden päästä kontrollissa se oli 2.64 ja nostettiin annostusta.
Mulla on ollu lääkitys koko elämän, vajaatoiminta todettu joskus puoli vuotiaana . Tsh oli 0.26 (ku viitearvot 0.2-4.5) ei kai mulla noin hyvä ole ollut koskaan... Ihme jurnutusta. No täytyy vähän pienentää annosta ja kolmen viikon päästä uudestaan labraan. Jos se nousee 2 tai yli, niin annan kyllä pahaa palautetta >:(

Mun masu ei oo vielä näyttäytynyt. Paitsi ehkä iltapäivän turvotusten ansiosta. Mutta ei kyllä enää "normaaleja" housuja viitsis käyttää liiemmin. Autossakin turvavyö ahistaa ja "painaa". Sen takia ostin turvavyön alentimen - on aivan ihana. Ei tarvitse löysyttää turvavyötä koko aikaa, kun nyt se ei paina mahaa.

mun masu näyttää iltaisin ihan hassulta, ylämaha kiinteän pallomainen ja alamaha normaali löllykkä mikä on ollukki.... haukotus, olipas se yö, ensinnäkin meni puoleen yöhön nukahtaminen ja sit heräsin kun junnu itki et veri valuu nenästä, mies kerkes nopeampana sännätä apuun ensimmäisenä ja tokihan sitä sit piti valvoa kun ei heti uni tullut uudelleen.

Jalkojen turvotuksesta kärsiville kysymys että juottehan tarpeeksi vettä päivän aikana? liian vähäinen veden juontikin turvottaa. Itsellä lähtee nesteet karpalomehulla liikkeelle tai sit tuorepuristetulla sitruunamehulla, kahvi on kanssa nesteenpoistaja jos sitä lipittää paljon niin kannattaa muistaa juoda enemmän vettä.

En kerennyt eilen susalle vastata... Mulla ollu kilpparin vt noin kolmen vuoden ajan. Raskauden alussa lääkitystä nostettiin 25mikrog. Arvot on pysyny hyvin kohdallaan eikä oo ollu mitään kummempaa oireilua ja ongelmaa. Olikohan mulla tsh 2.7 ja t4v 13. :) muistakaa että aina pitää seurata molempia arvoja, toinen ei yksistään riitä kertomaan mitään.

Meillä oli eilen mahassa kunnon potkut meneillään. Mieskin tunsi potkut mahan päältä. :) <3 ja tuosta mahasta...oottakaas ku näätte tän mun jättiläismahan. :P

Takaisin