La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niinpä.... Mietin vaan taas tuota miesten logiikkaa... Noh... Päätin tossa että kerta tämmöseks menee tää touhu niin saattaa tämä neiti saikulla viihtyä, en todellakaan ala miettimään että kehtaanko käydä lääkärissä ym.. En todellakaan ala hajottamaan itteeni saatikka vauvelia, se on nyt tosiaan tärkeintä <3

Täällä nyt 17+4 ja en tiedä oliko ne viime viikon kovat jomotukset syynä mutta täällä on massukumpu ilmestynyt :)
Kunnon pötsi :) :)

Joo ihan säälimättä saikkua vaan jos kerta siellä on asenne tuo! :) voiii tuliko vauvakumpu ihan yhtäkkiä? Itse odottelen milloin se ilmestyisi.. :)

Meillä olis reissu varattuna Espanjaan ja oon sillon viikoilla 27-29. En edelleenkään ole varma uskallanko lähteä..

Muutenkin sellainen olo että onko raskaana ollenkaan kun ei ole mitään oireita tai mitään merkkejä! Hyvä vaan niin ettei ole huono olo tai mitään mutta tuntisi edes liikkeitä niin tietäisi että siellä on kaikki hyvin ja kasvetaan :)

Josefiina, täällä ihan sama. Ei oo mitään oireita, vois parin viikon sisään alkaa tuntea edes liikkeitä.. :o

Sepäs se, tulisi todellisemmaks tämä raskaus jos tuntisi jotain! :D Onko muilla jo liikkeitä havaittavissa ja millä viikoilla alkoi tuntumaan? :)

Mun kaveri kerto että hän tunsi jo esikoista odottaessaan rv 14 liikkeitä ja nyt hän odottaa toista jossa sama, ja ihon päältä tuntu rv 18 eteenpäin. Eka on poika ja tää toinen tuleva muksu on tyttö. Mutta jokainen raskaus on niin yksilöllistä, toivottavasti mekin aletaan pian tuntea liikkeitä! :)

Joo se on tosi yksilöllistä.. noh viimeistään parin viikon kuluttua pitäisi jotain jo tuntua! Silloin olisi 18 vk :)

Esikoisesta tunsin liikkeet rv 16 eteenpäin ja tästä kakkosesta rv 14 oon tuntenut liikkeitä. Nyt rv 18+2 ja läpi päivän tuntuu :)

Mulla huomenna 18+0 enkä tunne mitään liikkeitä vielä :(

Blossom: Espanjaan on varmasti ihan turvallista mennä. Sieltä harvemmin taitaa edes ruokamyrkytystä saada. Ei muuta kk lääkäriltä varmistus ennen matkaa ja todistus niin uskoisin reissun menevän oikein hyvin :) Aika isoja masuja on ulkomailla reissatessa nähnyt et kyllä masukansa aika paljon reissaa :)

Eli ei nuo viikotkaan kerro mitään siihen että millon tuntee.... ei auta kun odotella että potkut alkaa olemaan sen verran vahvoja että tuntuu!! :)

Tää varmaankin ehkä pe-su välisenä aikana pullahti... Nyt on tooooosi vaikea enää vetää napaa sisään, tai vatsaa sisään, ottaa sellainen möykky vastaan :)
Pieniä tuuppasuja tuntunut sillon tällön.. Saatan kuvitellakkin mutta suolen liikkeet tuntuu sitten ihan eripaikassa ja erilailla tuntuu, enemmä kyljessä..

Noi pomot on vielä lapsettomia miehiä, sellaisin 45-55 ikäluokkaa olevia... Hirmu mukavan oloisia muuten..
Noooo, ei pidä repiä stressiä, tehdä sen mitä kroppa ja olo antaa periks..niinkuin äiti sanoikin äsken että pidä pääsi töissä, ei se ole niin unelma jobi että sen takia pitää keskenmenoa hankkia...
Tottahan se äippä puhuu :)

Muokattu viimeksi:
Mulla nyt 18+3 ja ihan varmaksi en osaa sanoa, että liikkeitä olisin tuntenut. Tai siis jotain pientä "kuplintaa" tuntuu sillon tällön, mutta en luota siihen, että ne olis vauvan liikkeitä...varmaankin suolistossa kuplii :D Huomenna neuvolalääkäri ja elättelen toiveita, että saisin kuulla sydänäänet:Heartbigred

Itse tunsin ekat kuplat jo joskus 11+5 tai 11+6 :joyful: Tai en osannut varmaksi silloin vielä sanoa, mutta en ollut semmosta aikaisemmin koskaan tuntenut. Siitä meni noin viikko kun tuntui uudelleen ja pikku hiljaa on lisääntynyt tuntemukset :) Varsinaisia potkuja ei kyllä oo vielä tuntunut, nyt menossa 14+2..

Mulla on kohtu ihan tossa päällä ja jos on vähänkin rakossa tavaraa, näkyy jo selällä ollessa, missä kohtaa kaveri lymyää :joyful: Kohtu siis nousee vielä enemmän näkyviin.

Onko muilla maha kutissut? Tietysti varmaan joku normaali venyminen ja kuivuus voi sen aiheuttaa, mutta oon sitä vähän seuraillut, ettei mikään hepatoosi iske.. :wideyed:

Oi että :)
Mitä tuohon mahan kutiamiseen tulee niin kuivuus aiheuttaa juuri tuota kutisemista..
Itse olen koittanut ahkerasti rasvata jo etukäteen ettei sitten nahka niin pahasti arpeutuisi.. rasvaa vaan/öljyä niin luulisi helpottavan :)

Rasvaus auttaa kutiamiseen, mut tuskin arpien tuloon. Se on ihan geeneistä kiinni. Itse rasvasin edellisessä raskaudessa vatsaa monta kertaa päivässä ja niin perusvoiteilla kuin öljylläkin ja siitä huolimatta sain arpia ja riittävästi. Ehkä saattaa olla, että rasvaamalla niitä ei sit tuu niin paljon. Mene ja tiedä. Mut eipä siitä rasvaamisesta haittaakaan ole :) ite en kyllä enää käytä rahojani apteekin kalliisiin "raskausarpienestovoiteisiin" ;)

Juu ei sitä kokonaan voi arpia estää rasvaamalla vaan se on tosiaan ihotyypistä kiinni mutta maalaisjärjellä kun ajattelee niin uskon kyllä sen auttavan siihen ettei kosteutettu niin pahasti repeä kuin kuiva nahka :) mutta joo eipä siitä haittaakaan ole vaikkei näin olisi, onpahan sitten olo että on tehnyt asian eteen jotain :D minulla on nimittäin ikävä kyllä juuri tuo ihotyyppi jolle niitä arpia tulee :/

18+0 poks! Tammikuu on jo ihan kohta ;D

Täälläkin masukumpu tuli silloin muutama vko sit ihan yhtäkkiä. Tänään menin loman jälkeen töihin ja työkaverit oli ihan ihmeissään minkä vauvapötsin oon 3vkossa kasvattanut :D

Piti tänään vähän dopplerilla kuunnella vauvan tohinoita ♡ kuinka voikaan rakastaa pikku-ukkoa jo näin paljon tässä vaiheessa. Dopplerilla kuuntelun jälkeen söin pari palaa suklaata niin johan tuntui kaksi kunnon potkua :D

Voi kunpa säästyis raskausarvilta. Mun äidille ei kolmessa raskaudessa tullut ainuttakaan. Olisimpa perinyt häneltä tuon geenin. Öljynnyt oon masua, rintoja ja reisiä bio-oililla aina suihkun jälkeen, tai sit kookosöljyllä. Toivotaan että ois apua, ainakin sit mahan kutinaan mikä on kai yleistä sit kun mahanahka kiristyy ja venyy.

Takaisin