La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä heräsin jopa viime yönä kun kamala aivastus tuli ja sit alko se nuha, pari turistusta ja sit se loppu... Sama aamulla.. Allergiaa ei ole niin voisin epäillä että jotenkin tuo liittyy tähän pakkkkksuna oloon :bored:
Aiemmin tuollaista ei ole koskaan ollu, sen takia ihmettelenkin...

Mulla on kanssa pientä tukkoisuutta silloin tällöin yöllä tai aamulla.

Nuha on myös, samoin kipuilua, jonka jo osaa ottaa rennommin. Ihan saamaton olo vaan, pakko ittensä pakottaa tekee jotain, joka ei oo normaalia minua :D Voisin vaa löhötä ja syödä...

Mulla on ollu aina raskaana melkonen limaneritys aamuisin. Saa hetken niistää ja räkiä vessassa käydessä ja sit puolen välin paikkeilla iskee flunssa joka kestää synnytykseen asti. Kai se vastustuskyky hieman laskee raskausaikana. Pitäis selvitä ostamaan niitä vitamiineja..ja kun vielä muistais syödä niitä :D

Mä eilen ostin nyt sit purkin niitä mama vitskui apteekista. Pääsee nekin alottaa, vaaleanpunaisia nappeja. :D

Nuhaa mullakin just aina kun on pitkällään ollut niin hetken nokka valuu... Et kai sekin tähän liittyy.

Täällä supistelujen kanssa nyt vähän rauhallisempi tilanne. Tai on niitä edelleen, mutta nyt ne on samanlaisia napakoita ja epämiellyttäviä kuin alkuunkin, mutta ei niitä järkkyjä kipuja oo enää ollut (koputtaa puuta...) mutta niin kovasti se sessio silloin säikäytti, että nyt tuntuu, että olen vähän turhankin vauhko näiden "normaalienkin" tuntemusten kanssa :/

Mulla kanssa aamuisin lima juoksee nenästä ja aivastuttaa, nytki otin allergialääkkeen ½h ennen kuin lähdettiin järven rannalle onkimaan niin voi sitä pärskimistä ja niistämistä mitä siellä oli, nyt kotia tullessa rauhottui, mä kun en osaa sanoo että onko heinäallergiasta vai raskaudesta johtuvaa tämä

Mä oon kans kotona ton 11kk ikäisen kanssa ja 4 v käy 2-3 pvä viikossa hoidossa leikkimässä. Nyt on hoitaja lomalla, joten muutaman viikon on vielä sekin kotona. Osaakos kukaan sanoa, kun sain hetken työttömyyskorvausta ennen edellisen syntymää, kun työssäoloehto täyttyi. Nyt oon tässä välin valmistunut, mutta en oo ollu töissä, niin jos ilmottaudun työttömäksi työnhakijaksi, niin rupeenko saamaan sen lyhyen omavastuun jälkeen heti sitä työttömyyskorvausta, vai miten se menee?

Kata88: mun käsityksen mukaan sä saat saman äippärahan minkä sait tuota 11kk odottaessasi/vauva-aikana sait jos nyt oot hoitovapaalla kotona, oikaskaa jos oon väärässä.

Maajo, eikös siitä ollut jossain lehdessä tms että jos ensimmäinen lapsi ei ole täyttänyt 2vee (vai olikohan 3..) niin sais samaa äippärahaa kun sen ekan aikana automaattisesti että sitä ei laskettaisi uudestaan, jos nyt ei välttämättä halua...
Olen voinut nähdä untakin.. Ihan ihme asioita jää nykyään mieleen! :D

Kata88: mun käsityksen mukaan sä saat saman äippärahan minkä sait tuota 11kk odottaessasi/vauva-aikana sait jos nyt oot hoitovapaalla kotona, oikaskaa jos oon väärässä.
Kun se perustuu siihen työttömyysetuuten, ni se on ainoastaan siihen yhteen äitiysrahaan..eli ei enää tähän. Siks aattelin, et jos sais taas sitä etuutta, ni sit se pohjautuis taas siihen...

Hei te tulevat tammikuiset äidit, täällä vielä yksi halukas mukaan:happy093
Koko keskustelun olen seurannut läpi ja täytyy sanoa, että olette antaneet minulle uskoa läpi ensimmäisten 12 viikon vaikeuksien...

Taustasta sen verran, että niin kuin nimimerkkikin jo kertoo, on ikää jo 40v. Miehen kanssa on oltu yhdessä yli kaksikymmentäneljä vuotta ja viimeisten 15 vuoden aikana on lapsia toivottu, yritetty, tekemällä tehty ja rankkojen hoitojen jälkeen saatu nyt koulunsa aloittavat kaksospojat. Poikien syntymän jälkeen toivottiin hetken aikaa uudelleen ja sitten ns. unohdettiin koko asia ja nautittiin elämästä ja arjesta. Kunnes 2 viikkoa ennen syntymäpäivääni tajusin mitä olikaan tapahtunut....

Lapsettomuuden syy on ollut munasarjojen monirakkulatauti eli pcos ja useamman kerran meille kerrottiin, etten raskaudu luonnollisesti ja hoitojenkin avulla erittäin huonosti.
Varhaisultrassa lääkäri kertoi kyllä pcos:n merkkien kadonneen munasarjoista. Ja nelikymppisten naisten saavan luontaisen hormonipiikin. Joten muistakaa se, te kaikki nuoremmat kun saavutatte tämän iän!

Voitte varmaan uskoa kun sanon, että ensimmäiset viikot on menneet miehen kanssa järkytyksessä ja yllättyneinä.

Ja niin, viikkoja on 15+5, laskettu aika on 12.1 ja TAYS:ssa synnytetään.

Tervetuloa Maiju :) Ja varmasti oli suuri yllätys tämä tammivauva, mutta varmaan sitäkin rakkaampi <3

Voi, kuulostaa ihanalta yllätykseltä Maiju! Tervetuloa ryhmään! olemmekin suuntaamassa samaan paikkaan synnyttämään, mutta toivon mukaan ehdin ennemmin lasketunajan perusteella ;)

On muuten tuo dopler ihan lelu, ei mun korvaan kuulu sydän äänet juurikaan, onneksi ultrassa sai nekin kuulla. Ja hyvin tykytti menemään! <3 pikkunen muru. :)

Ultratätiki sano että ne doplerit voi tuoda just kauheen epätietoisuuden jne jos ei saa mitään kuulumaan. Pitäisköhän luopuu koko vehkeestä? :)

Maajo, eikös siitä ollut jossain lehdessä tms että jos ensimmäinen lapsi ei ole täyttänyt 2vee (vai olikohan 3..) niin sais samaa äippärahaa kun sen ekan aikana automaattisesti että sitä ei laskettaisi uudestaan, jos nyt ei välttämättä halua...
Olen voinut nähdä untakin.. Ihan ihme asioita jää nykyään mieleen! :D

Hemmutar, tässä uskossa minäkin elänyt :)

Tervetuloo Maiju :)
Nuorihan vielä olet mutta ihana silti kuulla että hmm, mitenkä sanoisin tämän ettei kukaan pahoita mieltä :)
Että isommillekin ikänumeroilla mahdollista tulla vielä raskaaksi, kun joka puolella pelotellaan että heti 20veenä olet hedelmällinen ja sitten se alkaa laskemaan kun lehmän häntä :)

Itse olet nyt 33 ja oli pieni pelko kun alettiin tähän hommaan että jokohan juna on ajanut tän aseman ohi :grin :wideyed:
Niin, ensimmäistä odotellaan tänne :)

Ainiin, ihan meinas unohtua.......

Toimiiko teillä ketkä puhelimella seikkailette niin tuo vau.fi sovellus, 2 aamuna jäänyt aamun "mietelauseet" lukematta kun ei aukea se sovellus :(
Olen poistanut sen ohjelman ja asentanut uudelleen, kirjautumisen jälkeen toimii ja näyttää sen päivän mitä pitääkin mutta kun laittaa sovelluksen kiinni ja aukaisee uudelleen niin pelkkää mustaa... Ja sit sekin sammuu itekseen...
Mä tarviin aamun aloittamiseen sen sovelluksen aukaisun ja lukemisen! :nailbiting: :grin

Takaisin