La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maajo, eikös siitä ollut jossain lehdessä tms että jos ensimmäinen lapsi ei ole täyttänyt 2vee (vai olikohan 3..) niin sais samaa äippärahaa kun sen ekan aikana automaattisesti että sitä ei laskettaisi uudestaan, jos nyt ei välttämättä halua...
Olen voinut nähdä untakin.. Ihan ihme asioita jää nykyään mieleen! :D
Ainakin mulla kaveri on ollu kohta 6 v:n aikana 3 kertaa samalla äippärahalla kun esikoisensa aikaan ja välissä ei oo töissä ollut, mun mielestä se on kanssa noin että saa saman rahan kun esikoisesta toiselta jos ei oo esikoinen täyttäny 3vee.

Tervetuloa Maiju mukaan, ihanan yllätyksen luontoäiti päätti teille järjestää :Heartred

Ei toimi, ei. Meinasin eilen illalla kysyä samaa. Poistin myös ton toisen odotus sovelluksen (se liila) sekään ei mulla jostain syystä toiminut mutta sain sen sitten toimimaan kun käynnistin vielä puhelimeni uudelleen.. Tuo vau.fi odotus sovellus heittää jatkuvasti pihalle?! Mikä lie ongelma?! Minneköhän siitäkin pystyis viestii laittaa? :o

Jos se äippäraha perustuu omiin tuloihin, niin sillon se menee noin, mut jos se perustuu johonkin etuuteen, ni sit sen voi käyttää vain kerran. Tämä on varmaa tietoa.

Maajo, nytkun tarkemmin mietin niin olisinko ihan kelan sivuilta ton lukenu.. En osaa sanoa mistä sieltä mutta siellä tuli seikkailtua ja yks sivu johti toiseen jne... :)

Miten teillä keillä on tämä ihana röllykkä pelastusrengas massussa jo ennen raskautta, näkyykö teillä vauvamasu? :)
Mä odotan sitä kun kuuta nousevaa, joka ikinen kerta kun vessassa käyn niin pitää aina peilin edessä massua kurkata sivuprofiililla :shy: :grin

Missä vaiheessa se yleensä pullahtaa esiin jos on taaksepäin kallellaan oleva kohtu? Työkaverin kanssa juttelin asiasta niin sillä oli ollu aikanaan sama homma niin muka viikolla 25-30.. En kyl usko.. Tais höynäyttää mua...o_O

Mulla eteenpäin kallellaan oleva kohtu ja vauvamaha on ollut näkyvissä jo rv 10 asti. En ihan niin varhain ois kaivannut sitä vielä. Nyt on jo melkoisen kokoinen etureppu!

Mä en osaa ees sanoo näkyykö mulla jo pientä vauva mahaa?! Luulis kun työhousutkin alkanut puristamaan mulla... :D kyllä se sieltä joskus kasvaa.

Mää oon kyllä ollu aika pikkunen, mutta täällä on kunnolla mahaa. Töissä kysyy jo asiakkaatki että ootatko.. nyt 17+4.

Onkos teillä jollakin windows puhelinta? Saako näihin jonku mamma sovelluksen? Mää oon sitä vauvan odotukseni sovellusta yrittäny ku se oli mulla edellisessä puhelimessa, mutta sitä en ainakaan saanu tähän. :)

Hassua, täytyy varmaan tottua noihin masun silittelijöihin kun pari kaveria näin viikonloppuna ja heti olivat silittelemässä ja totesivat et pikku masu jo tuntuu :) kaverit saa silitellä mut toivottavasti ei ketkään mummot kassajonossa :)
Mulla kyllä pieni kumpu näkyy, mahtuu vielä normi housuihin vaikka hitusen kyllä nappi jo puristaa.

Voi kökkö, alkoi vähän ahdistaan kun luin tuon iltalehden jutun tuosta pienestä Säde vauvasta :( Muutenkin pienesti mietityttänyt lähteä reissuun ja meilläkin se kohde vaihtunut vähän mihin mentäisiin. Mulla raskaus olisi 25-26 viikoilla tuolloin kun reissuun lähdetään joten melkein samoilla tuon tarinan kanssa :( Kamala kohtalo ollut kyllä!

Hei nyt apua?! Ehkä joillekin tyhmä kysymys, mutta minulle ei :p Mitä meinaa toi "Tammikuunmammat 2016" aina joidenkin profiilikuvien alla. Olen uusi käyttäjä joten en siksi ymmärrä. En ole tyhmä hehe.

Täälläkin vauvamasu alkaa olee jo aika selvästi näkyvillä... melkee nyt jo toivon ettei oliskaa näi iso ku pakko jo pitää väljempiä housuja ja jos farkkuja haluaa pitää niin pakko laittaa mammafarkut. Onneksi ne on supermukavat !

Juu, toi säde-vauvan kohtalo, en ole itkevää sorttia mutta kyllä nyt kyynel vierähti poskelle :(

Eilen juuri mietin nukkumaan käydessä että olisipa ihana käydä vielä laivalla, Tukholma tai Viro.. Eipä tee enää mieli lähteä, lähtee sitten kun vauva syntynyt ja voi jo minilomaks jättää mummon ja ukin luo hoitoon (tai ottaa mukaan reissuun :) )

Mut ymmärsinkö oikein tuosta jutusta että jos he olisivat olleet matkatoimiston kautta niin asiat olisi toimineet paremmin? Omatoimimatkalla olivat?

Mua itteä alko jotenkin nyt pelottaa meidän Turkin matka alanyaan. Ton pienen säde-tytön kohtalo kauhistuttaa, voi toista! :( itkua voisin vääntää mutta keskellä Helsingin keskustaa en pysty.

Oon ihan sanaton miten voi olla noin törkeetä kohtelua..

Ihan hirveää...kyllä tuli kyynel silmään! Ei noita vakuutusyhtiöiden pikkuprinttejä kukaan kokonaan lue ja luulisi että tilanteessa saisi enemmän apua! En kyllä itse uskalla mihinkään lähteä juurikin noiden bakteereiden takia ettei vaan käy mitään... :(

Siva: ne joilla on tuo teksti ovat tän ryhmän salaisessa ryhmässä ja siitä tuo teksti tunnuksena.

Ootteko nähneet missään mitään luotettavia tutkimustuloksia siitä, onko tää jatkuva älylaitteiden käyttö raskauden aikana turvallista? Mulla esim. on joku vehje jatkuvasti lähellä.

Mullakaan ei toimi se vau.fi sovellus! ;(
Ja vatsa näkyy jo huolella, siis ihan älytön pallo vaikka nyt vasta 16 viikko menossa. Ei enään pysty edes löysillä vaatteilla piilottamaan. Sitä loppuraskautta odotellessa, oonkohan sitten yhtä levee mitä pitkä :D

Ihan epistä kun saatte nauttia massusta jo, varmaankin kadun vielä tätä itkemistä massun koosta.. :grin

Sitäkin miettinyt että voiko tää jomottelu olla että se kohtu kääntys tai jotain.. Sellaista menkkajuilintaa, ei kuitenkaan tarvista soitella minnekkään lääkäriin tms.. Epämiellyttävää vain..
Tuonne ihan alas ja sitten muutaman sentin navasta alaspäin, siellä suunnalla se juilii... :rolleyes:

Täällä käytiin juuri neuvolalääkärin "tarkastustuksessa". Oli kyllä aika turha reissu paitsi että oli ihanaa päästä taas kuuntelemaan sydänäänet ja tieto siitä että en joudukaan sokerirasitukseen paitsi jos glukoosi tai paino nousee paljon! Jee! Muuta siellä ei oikein tehtykään :D varmaan 15 min meni

Takaisin