La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vattaa kiristää ja mulla jomottaa alavatsaa. Tulee tukala olo. Vaikea kuvailla, mutta huomaat kyllä kun vatsa on pinkeenä/kivikova. :)

Mullahan on sitä alamassun jomotusta aina työpäivän jälkeen kun tulee nosteltua ym kaikkee, juuri se jomotus siellä mistä se ultras ja juniori löytyi... En tiedä onko massu sen kovempi sillähetkellä mutta sinuakin ärsyttävän oloinen tunne..
Voisko se olla sitä supistelua..

Vai tuntuuko vielä näillä viikoilla jomotuksia? Sit siihen lisänä vielä se pirullinen"alapään luiden" jomotus, hommalta kummalta puolen :bored:

Alapään jomotus on varmaan vaan liitosten löytymisestä johtuvaa ja hyvinkin voi ekat supparit tuntua vain epämukavana olona ja jomotuksena. Huilia huilia vaan. On hyvä syy sanoa miehelle, että tekee kotona enemmän kun muuten ei vauva saa tarpeeksi happea.

Mulla on aina petipuuhien jälkeen jomotusta masussa, menee ohi kyllä melko pian kun menee lepäämään. Mutta en sitte tiiä, kyllä noita suppareita varmaan alkaa tunnistaa sitten jossain kohtaa. :D

Kyllähän se mies uskoo kotona ja antaa tehdä rauhassa hommia jos pihalla tms touhutaan...
Mut ihan kauhulla odotan kun reilun viikon päästä töihin paluu lomalta...... Sama vanha p*ska homma jatkuu siellä.... :nailbiting:

Alinah mulle sanottiin neuvolassa, että just petipuuhien jälkeen tulee usein vaarattomia supisteluja, joita sperma voi pahentaa. Mutta tosiaan ne ei haittaa mitään, joten hommia jatkelemaan vaan! :)

Lumikello, joo ei me hommia sen takia lopeteta että tulee noita vaikka ne vähän pelästyttikin.. :)

Kiitos kaikille myötätunnosta, lämmittää mieltä <3

Mulla ei ekassa raskaudessa sattunut harkkasupistukset ollenkaan, kohtu vain meni kivikovaksi ja vatsaa kiristi. Toisessa tuli mukaan se lievä jomottelu ja tässä näemmä tämä on nyt sitten taas pahempaa, mutta niinhän ne jälkisupparitkin on kaiketi kerta kerralta pahemmat, että ehkä sitten nämäkin. Panadol onneksi ainakin nyt tuntui auttavan jomotteluun.

Mietin tässä vain että kun tämä on tällaista nyt lomallakin, että näinköhän joudun laittamaan suunnitelmat uusiksi ja lopettamaan liikunta-alan työt näin lyhyeen... Yksityisyrittäjänä se tietää vain myös että mitään sairaslomaahan ei ole :/ noh onneksi on tuo varsinainen päivätyö, jossa kylläkin teen osittaista hoitovapaata sielläkin, niin ja sekin työ on aika fyysinen... Noh pitää katsoa päivä kerrallaan, millaiseksi olo muuttuu.

Sokerirasitus meni hyvin, arvot oli hyvät, jes.

Varhaisrakenneultrassa kaikki meni myös hyvin! Pikkuinen painoi jo 156grammaa ja kovasti potkutteli menemään sielä, kaikki rakenteet ja elimet oli kehittynyt normaalisti, ihanaa♡ tänään tuli vaunut sopivasti postiin, ihana oli päästä hypisteleen niitä ♡

Mulla ollu alaselän ja vatsan jomottelua. Tänään kätilölle niistä puhui. Ei pitänyt jomottelua hyvänä asiana, silloin pitäisi heti vain levätä. Sen sijaan repäisykivut, nipistely ja vihlonta on normaalia kohdun kasvua..

Katon tämmöstä toisenlaiset äidit jaksoa, tÄmän päiväisen. Tallensin sen liviltä, tuolla on ollut pari keskenmenoa ennen tätä raskautta ja niillä on yksi muksu ja tolla jutalla on 1 tyypin diabetes. Ihan mielenkiintoista seurata tämmöstä ohjelmaa.. Ihan itku tulee, paketti nessuja tarvitaan nyt!

Muokattu viimeksi:
Miulla koskee nykyään mahaan vähän väliä. Eilen töiden jälkeen oli kipeitä supistuksia satunnaisina. Ensin pingottuu alavatsa, sitten sellainen karmea polte siirtyy emättimeen. Ne onneksi yön aikana loppuivat. Tänäänkin on vähän väliä koskenut mahaan ikävästi. :( Toivottavasti kaikki on silti hyvin enkä hukkaa vauvaa töiden takia..

se on sitten saikun paikka jos supistelee jo tässä vaiheessa kipeästi, kipeät supistukset kun saa aikaan sen että kohdun suu alkaa pehmeneen, lyheneen ja avautuun, parempi nyt levätä kuin se että joutuu jonku ajan päästä pakkolepoon kun kohdunsuu on pehmeä ja vauva tahtoo tulla tähän maailmaan, pienen on parempi olla masussa tuonne rv37 saakka.

Mie otin neuvolatädin kanssa nää puheeksi ja hän sanoi ettei kivut haittaa(?). Siksi oon vaan jatkanut töissä.. Maanantaina on lääkäri niin otan siellä nää kipuilut puheeksi. Onneksi töitä on vasta viikon päästä seuraavan kerran muutenkin.

Blossom, mun neuvolantäti ois tos vaihees antanu sairaslomaa, tai käskeny hakea sitä terveyskeskuksesta siihen asti että on neuvolalääkäri.

Huh, täällä sitä istutaan miehen kanssa Naistenklinikalla. En tiiä mistä me oltiin saatu päähän että olis korvaavissa tiloissa mutta höpöhöpö ihan omassa rakennuksessa tää on. :D ollaan ainaski ajoissa, n. 18min odottelua vielä. Ja pissillä pitää käydä ennen uä! :) onneksi otin kotoa vesipullon niin sitä tässä nyt luulin jos se pissa lähtis..

Täällä sokerirasitus on viikoilla 26-28. Mut määrättiin siksi ku olen niin vanha ensi synnyttäjä ;)
Mulla oli paino kans tippunut vaikkei mitään pahoinvointia juuri ole ollut. Syönyt olen ja noita juhliakin oli et tuli herkuteltua vaikka kuinka :)

Terve taas,

ollut kyllä melkoista hulabaloota. Mulla alko nippailut ja täällä Kanta-Hämeessä olivat heti, että pitää tulla äitiyspolille. Muuten kaikki kunnossa, mutta bakteerivaginoosi löytyi ja saikkua tuli... Fyysinen työ, ni ei kuulemma hyväksi mulle. Nyt sit kotona tylsistyn :D Laskeskelen vaan päiviä rakenneultraan.
Vauvan liikkeetkin on tosi voimakkaita, ihana tuntea sen potkut ja töytäsyt. TUntuu olevan paljon vilkkaampi kuin edelliseni <3

Nyt on ultra takana, siellä oli 6 päivää isompi kaveri. Nt oli 1,4mm, hirmuisesti vilkutteli ja taputti meille. Välillä kääntyili toiste päin, nyt on siis rv 13+4 ollaan niin onnellisia että kaikki on hyvin! <3 :) itkuhan tässä tulee, onnesta tietenkin! :) ImageUploadedByVau Foorumi1437722673.410777.jpg

Takaisin