La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lumikello2015: mulla esikoisen raskaus meni justiinsa tolleen, että jokaisesta vihlaisusta oli pelko keskenmenosta (taustalla kaksi km:a). Opin nauttimaan raskaudesta vasta siinä vaiheessa, kun liikkeet tuntui kunnolla useita kertoja päivässä. Luin myös netistä todennäköisyyksiä siitä, että jos vauva syntyy tällä viikolla sillä on niin ja niin suuri todennäköisyys selviytyä. Mitä isommaksi tuo todennäköisyysluku nousi, sitä enemmän kykenin relaamaan. Oli aika stressaava raskaus. Tämä toinen on ihan eri luokkaa, kun ei tartte kaikesta stressata koko ajan. Tsempit! Kyllä ne pelot siitä taittuu kun viikkoja kuluu!

Mulla oli sama ja tein itselleni "virstanpylväitä": ensin ar-ultran syke, sit nt-ultra, sit ra-ultra (näiden väli oli piinaava kun liikkeetkin niin heppoisia), sitten viikko 22 (koska tämän jälkeen ei enää olisi keskenmeno vaan vauvakin saisi jo ymmärtääkseni apua vaikka todennäköisyys selviytymiseen olisikin pieni) ja sitten vko 30 :D aina kun saavutin yhden niin relasin vähän :)

Vartalotyynyistä oli puhe: mä hankin raskausaikana sen doomoo buddyn ja nukuin sen kanssa ja vaikka imetystyynynä en hirveesti käyttänyt niin oli raskauteen joka pennin arvoinen :) nyt jo ottanut sen käyttöön kun nukkumisesta tullut vaikeampaa :)

Täällä huomenna ensimmäinen nla-lääkäri ja rv 16+0 pärähtää samalla käyntiin. Jänskättää et suostuuko ultraamaan, yleensä täällä Helsingissä ei mut oon aiemmin käynyt myös tuolla lääkärillä (esim jälkitarkastuksessa) ja ultra hänellä ainakin on :)

Täällä ainakin tuo 16-18 viikoilla oleva lääkäriaika on vaan keskusteluaika. En sitä sit ite halunnut...

Täällä palataan pikkuhiljaa elävien kirjoihin... Olipa kaamea lunssa pöpö. Kerkeää vielä pari vapaata viettää terveenä, ennen töihin menoa... :)

Kiitos kannustuksesta ihanat! :Heartred Täytyykin jostain kaivaa tollanen km-todennäköisyystaulukko. Nyt kun viikkoja on jo 14+1 niin eiköhän sekin taulukko ala näyttää aika kivalta. :) Olen yrittänyt mennä päivä ja etappi kerrallaan mutku mä oon NIIN malttamaton ja aina seuraava etappi on ihan liian kaukana. :smiley-angelic006

Niin ja neuvolakäynti meni kivasti. Oltiin melkein 2 h ja neuvolatäti oli huippumukava. Juttu luisti ja kuunneltiin lopuksi vähän sykkeitäkin. Pieni potki menemään niin että th tuumasi että taitaa olla liikkuvaa sorttia niin kuin vanhempansakin. :)

Meillä oli tänään nt-ultra. Mä olin odottaessa ihan kauhusta kankeana (ja kahdesti kävin pissalla odottaessa n.20min). Ensin juteltiin hieman, sitten pöksyt pois (wc-tila) ja tutkittavaksi. Ensin sisäanturilla tarkemmat lukemat ja kuvat, sitten mahan päältä.

Siellä se pieni ihmisenpoikanen nukkui, kunnes jouduttiin herättämään. <3

Tulokset saatiin samantien kätilön toimesta. Nt-luvut oli 0,9-1,1 eli kaikki kunnossa, myös labrojen suhteen. :) Pitäisi varmaan rentoutua hieman.. Jos osaisi.
samalla käynnillä muutettiin laskettua aikaa tammikuun vikasta 26.1. Ja tänään ollaan menossa siispä 13+1. :)
Rakenneultran aikakin saatiin samantien, 11.9. (oisko viikot silloin 20+4).

Tänään sitten uskalsin kertoa kolmelle nuoruusajan ystävälle, joiden kanssa ollaan läheisiä, raskaudestani. Itkuhan heillä tuli - olemmehan yrittäneet jo kauan. Ihania naisia ovat.

Eilen kerroin tädilleni raskaudesta. Hänen lapset ovat 6, 8 ja 10 eli siis serkkuni. He olivat miettineet jo nimeä, sukulaissuhdetta yms. Siis olivat näemmä innostuneet. Sunnuntaina olisi serkusten synttärit, saa nähdä kuinka menee :D

Alinah, minä olen myöskin saanut ekalla neuvolakäynnillä raskaustodistuksen asunnon hakemusta varten. Tästä on tosin melkein 10 vuotta aikaa. Silloin Kelan raskaustodistuksen sai n. rv 22, niin kuin nykyäänkin, mutta sellaisen yksinkertaisen todistuksen, jossa luki, että on raskaana ja laskettuaika on... sai ihan heti, ja me ainakin saimme sen avulla isomman asunnon heti. Toivotaan, että näin on edelleen, ja että saatte pikaisesti asunnon

Täällä myös nt-ultra ohi! Kaikki oli hyvin, pieni potki kauheeta kyytiä meneen koko 20min, mutta niskaturvotuksen ultraaja sano heti alussa, että silmällä näyttää sekin hyvältä ja sitä oli 1,2. Lasketunajankin se muutti 29. Päivästä 27.. Hassua sinällään kun oon ymmärtäny, ettei niitä noin pienestä enään muuteta :D

Täällä meni eilinen päivä melko sumussa.. aamusta alkaen huimas aivan sikana ja sehän kesti iltaan asti.. :( verenpaineet taitaa olla melkosen matalat.. siinä ku hoipertelin eilisen ni samalla sitte hajos puhelimestaki näyttö tuusan pirstaleiks..jokohan ois aika ostaa uus.
Jospas nuo verenpaineet sais jollaki konstilla ylös. :)

Joo täytyy kysellä uudestaan elokuussa neuvolassa siitä todistuksesta, mulla on kyllä ihan järkky väsymys iskeny. Myös tää pahoinvointi (etova olo) kiusaa taas. Eilen illalla söin ruokaa kun sai juosta kesken syönnin taas vessan pönttöä halaamaan.. Jos nyt kokeilisin mustikkasoppaa et pysyiskö se sisällä.. Ja varmasti jatkan nukkumista kun mies on lähtenyt töihin!

Olikos teillä muilla ilmaantunu painon laskua? :eek: Mulla kävi paino jo jossa 65,7 ja enää se on vaan 63,5, vaikka mää oon ihan tismalleen samallalailla syöny ku ennenki. Aineenvaihdunta on tosin himppasen vilkkaampaa nyt ku esim. kuukausi sitten...

Rv 17

Pikkusenko puhelin flippaa taas kun julkaisee kahteen kertaan saman viestin... :S

Verenpaineet saa kätevästi ylös salmiakkilla tai lakulla ;). Itteä väsyttänyt pari päivää armottomasti. Pitäs vissiin hemppa käydä tsekkaamassa kun seuraava neuvola on vasta syyskuussa. Meillä on uudelleen odottajilla ihan törkeen harvoin neuvoloita. Edellinen oli kuukausi sitten.

No oon itse ensi odottaja eikä mullakaan nyt kovin usein taida olla, eka neuvola oli 18.6 ja toinen on 10.8

Takaisin