La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mukavia ultrakuulumisia! :) täällä odotellaan josko ne liikkeet alkais tuntumaan pikkuhiljaa.. vaan saahan sitä odotella...:D

Mää oon täällä aivan itku kurkussa kun multa eilen hukkui yks koru kun kävin hierojalla.. :( ja hieroja soitti äsken että se ei ainakaan sinne oo tippunu. Ärsyttää hirveesti, vaikka tuolla korulla ei paljoa rahallista arvoa ole, mutta mun mies on sen mulle tuonu lahjaksi niin tunnearvoa löytyy.

Taas oli jännä ilta täällä, nyt sentään positiivisessa mielessä, nimittäin eilen ne tuntui, kunnon potkut <3 niin lujasti, että mieskin ne masun päältä tunsi. Siinä sitten ihmeteltiin pitkään vieritysten pienen jumppatuokiota. Voi rakkautta <3 tuli kyllä sopivaan aikaan kun tätä huolta nyt ollut, niin tietääpähän ainakin että elossa ollaan. Vähän yllätyksenä tuli, että näin ajoissa tuntui noin voimakkaana, kun istukkakin edessä ja viikkoja vasta 14+6

Mä oon tänään alkanut tunteen enemmän liikkeitä, tai siis kuplimista ja silittelyjä :love7 Välillä jopa yllättävän lujaa tuntuu :happy: Viikko sitten tunsin ekan kerran pieniä väristyksiä ja yllätyin myös, koska oon ensikertalainen ja viikkoja tulee huomenna vasta tasan 13 :happy: Ultrassa kaveri kyllä pyöri ja potki niin paljon, ettei ihmekään, jos alkaa jo tuntuun :p

Minä en kyllä tunne liikkeitä, vaikka olen yrittänyt hiljaa maata ja tunnustella...
Viikkoja jo 16+5 ja toinen tulossa, istukka on kyllä harmillisesti edessä...
Toivottavasti kaikki kuitenkin kunnossa...

Te kellä liikkeitä on jo tuntunut: missä kohdin vatsaa tunnette liikkeitä? Mulla esim. syke löytyy edelleen tosi alhaalta vatsalta; meinaako se, että mahdolliset liikkeetkin tuntuisivat yhtä alhaalla?

Lumikello: mää oon tuntenu liikkeet hieman hieman navan alapuolellaja pikkaisen vasemmalla puolella siis sen kokonaista 2 tuuppimis kertaa jotka oon selvästi tuntenu.

2 pientä tuuppasua myös täällä (ehkä) tuntunut.. Navasta muutamia senttejä alaspäin, aavistuksen ehkä oikealle, sieltä löytyi syke sillon ja sieltä myös ultralla löytyi kaveri heti..
En tiedä onko ne oikeita tuntemuksia.. Luulis jos suoli olis ollu niin tuntisin useammin.. :)

Joo Turkissa on ilmeisesti nyt super lämmin kesä. Jossain oli et sinne on luvattu viel neljääkymmentä astetta lämmintä :D toivottavasti elokuussa ei enää ihan noin tukalaa :)

Lämmöstä puheenollen.. Hieman etuajassa myös :) Oon katellut infoa niin haalareista kuin lämpöpussista tammikuun vauvalle. Moni kirjoittaa omistaneensa molemmat ja haalarit jääneet käyttämättä.. Tuollanen kaukaloon sopiva lämpöpussi kiinnostaisi, mut arveluttaa et voisko sillä pelkästään pärjätä. Molempia ei tekisi mieli hankkia.

Hymy, joo kyllä täytyy pitää nesteytys kunnossa. Oltiin viime vuonna bulgariassa heinäkuussa ja oli kyllä ihan jumalaton helle.. Että piti kantaa kans mukana isoja vesipulloja. :D

Täällä taas jumpataan jo niin voimallisesti, että liikkeessäkin tuntee. Ja nyt näitä tuntuu koko loppuajan. Malttakaa te joilla vielä ei mitään tunnu. Kyllä ehditte niistä vielä nauttia myös :)

Mulla tuntunut liikkeet n. 1,5 viikkoa, ja nyt makuulla ihan kunnolla jo möyrintää :) eilen nlalääkärissä sanoi että kohdun korkein kohta navan luona ja tuntuukin jo aika ylhäältä nuo liikkeet ja dopplerilla sykkeet :)

16+1 nyt siis :)

Mulla tuntuu aika alhaalla pikkusen liikkeet :) eniten just tossa sectiohaavan kohdalla (poikkihaava) hipsuttelee. Toisin sanoen juuri housun vyötärön kohdalla. Varsinkin jos on tiukempi kuminauha tms. :)

Enni, mä hommasin sen lämpöpussin, mutta kylläkin sellaisen isomman mitä voi vaunukopassa käyttää (kun tuota isoa voi sitten käyttää seuraavanakin talvena). Kaukalossa kulkemista/automatkoille/kauppareissuille hommasin alesta kevyt toppahaalarin.

Meillä oli elokuun vauvalla se lämpöpussi kaukalossa ja tykkäsin. Tosin talveks oli pakko hommata toppapuku, kun halus välillä syliin katselemaan. Tammivauvan kanssa aatelin, et ostan villahaalarin vielä pussiin lisäks, niin sit varmasti tarkenee. Meiltä löytyy myös se isompi pussi vaunuihin, joten on sit oma päikkäreille...

Meillä on ollu toppahaalarit ihan turhia vauva-aikana, ensimmäiset toppahaalarit tais tulla käyttöön vasta noin 1veenä, lapset olleet sen verta kuumakalleja että on riittäny kevyempi pukeutuminen, kaukalossa on matkattu kevytvanupuvussa (lyhyt matka) tai fleecepuku+villapeitto yhdistelmällä (saa autossa villapeiton ottaa pois), rattaissa ovat nukkuneet pehmeä kantokoppa+äippäpakkauksen makuupussi+vanupuku+sisävaatekerta yhdistelmällä ja pakkastaki ollu lähemmäs -20 ja hyvin ovat tarenneet kun sormet ja varpaat on muistanu hyvin suojata toppatumpuilla ja -töppösillä. Vauvahan ei nuku jos sillä on liian kuuma/kylmä. Kaukalopussia oon lapsille harkinnu mut aina se on jääny ostamatta.

Muistan eräänkin pohjoisen reissun esikoisen vauva-aikana kun hää vaan kitisi ja kitisi ja kitisi eikä nukahtanu millään ja mää vähensin pojulta vaatetta kunnes poju oli lopulta sisävaatekerta päällä kaukalossa niin sitten vasta nukahti, pakko oli sit topata kaukalon ja ikkunan välinen kaistale meidän ulkokamppeilla kun ulkona oli pakkasta reippaanlaisesti ettei tuu pienelle vetoa.

Takaisin