La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä päin ainakin kontorlloidaan pissa ab-kuurin jälkeen viikon/kahden päästä

Nt-ultra suositellaan tehtäväksi 10+0 - 13+6 (HUS ohjeistus) välisellä ajalla, joten ei oo yhtään myöhässä tuo np-ultra, eikä meiltä ainakaan mitään pään ympärystää vielä edes mitattu ?!?

Okei, no siis se koko pissatulehdus oli mulla ollu oireeton. En siis edes tiennyt että mulla oli joku tulehdus, kun selvisi siitä näytteestä minkä vein mukanani seulontaan.. Ähh, jos tää särytys/jomotus jatkuu huomenna aamusta vielä niin soitan kyllä neuvolaan. Nyt on asioita hoidettavana ettei ehtis oikee tänään enään soittaa..

alinah: mä oon elämäni aikana 2 kertaa sairastanu vti:n ja kumpikin kerta ollu raskausaikana ja kummallakin kerralla on ollu oireeton vti, nytki on alamahaa jomotellu ja pissalla saanu juosta niin soitin eilen neuvolaan sen takia ja terkka oli sitä mieltä että hyvä kontrolloida pissa kun on ennenkin noita oireettomia vti:tä mulla ollu, tänään aamulla neuvolassa käydessä nappasin mukaan labrasta putket (en saanu aamulla annettua näytettä) ja vein +2h näytteen labraan.

mulla lähtee järki tämän alaselkäkivun kaa, toissa päivänä istuin sohvalla ja käännyin jotenkin hassusti niin kuului kaamea paukaus ja aattelin että jotain meni rikki, pitää kattoa että jossei se tässä ala helpottaan niin pitää soitella sit tk:hon kun seuraava fyssarilla käynti on vasta 3 vkon päästä. Varsinkin jos pissan viljely on puhdas ni tietää ettei siitä oo kyse. Kipu tuntuu yhdessä pisteessä selkärangassa :(

Kiitos teille kaikille tsempeistä! Toivottavasti kaikki on hyvin ja vain ylireagoin alkujärkytyksestä, kun odotin kuulevani turvotuksen määräksi jotain 1-1,5 tulosta. Vähän huolestuin, kun yksi sanoin, että yli 2,5 turvotuksesta joutui seurantaan ja epäilivät sydänvikaa, ettei ois meilläkin jotain sellasta. Mut yritän nyt muistaa, että alle 3 tulokset on normaalit vaikka se ultraaja ei valitettavasti mitenkään tuota kommentoinut. Ilmeisesti vähän vaihtelee kunnittain nuo viikot, millon tuo nt-ultra ohjeistetaan tehtäväksi. Terkkari muistaakseni puhu 11-13 rv välillä tehtävästä, et sillon saa luotettavimman tuloksen niin sillä sit säikähdin, et onko toi nyt sit jo vähän epäluotettava, jos on menny suositusten yli. Mut kaipa tämä on ihan normaalia stressaamista, jännittämistä ja huolestumista, kun on ensimmäinen vasta tulossa :) ny vaan oottelee rauhassa viikko ja toivoa, että puhelin ei soi! Prkl kiroan kaikki lehtimyyjän alimpaan hel*ettiin, kun takuulla sydän lyö extra lyönnin aina, kun puhelin soi ja jos joku sellainen nyt viikon sisällä kehtaa mulle soitella!

Musta_lammas: Meilläkin tuota turvotusta oli 2,3mm. Toki meidän pienokainen oli hieman huonossa asennossa, joten tulokseen tuli hieman enemmän tuota turvotusta mitä oikeasti onkaan (pää takakenossa eli niskassa poimuja jotka lisäävät tulokseen mittaa jonkun verran).

Alinah ja toiveissa, täälläkin ollut pari pv tosi kovaa juilintaa. Aiemmin ollut menkkakipua mut nyt ihan semmosta vihlovaa. Ylihuomenna nlalääkäri niin siellä pitää mainita :)

Mulla taas ei ole ikinä kontrolloitu vti:n ja ab-kuurin jälkeen pissaa uudestaan. Mut kuten on huomattu, joka asiassa ohjeistukset erilaiset paikkakunnasta/hoitajasta/lääkäristä riippuen :)
Mulla ei kaikki ollut ok nyt pissanäytteessä, mut ku on oireeton niin ei mitään kuuria edes aloitettu. Oli vain puhe et kontrolloidaan taas joskus ja katsotaan onko mitään muutosta.

Aaaw.. Tultiin juuri neuvolasta ja kyllä tuo vauvan sydämensyke on niin ihana kuulla :Heartred Siellä se jumpsutti tasaiseen ku höyryveturi menemään :)

Hih... Pakko kysyä mutta olen hieman jääny koukkuun noihin vauva sovelluksiin, se se vau.fiin sovellus ja sitten se violetti, odotukseni sovellus..
Kummatkin antaa erilaisen sikiön mitan.. Kumpiko niitä luotettavampi :)
Siis tiedän, ne on vaan suuntaa antavia mutta kuitenkin.. niitä on mukava seurata :) :shy:
Ja näyttää itselle sormilla esim 10cm.... :shy:

Mullakin on molemmat xD .... jotenkin uskon enemmän tohon vau fi mittaan kun ne on samat mitä neuvolasta saadusta kirjasessa
Se neuvolasta saatu kirjanen on sama ku vau.fi ;) ...tuosta violetista(?) en tiedä mitään, mikä se on?

Mä luulin, että en jaksa tätä raskautta niin seurata noista appseistä, kun on jo toinen tulossa. Esikoisen aikana vahtasin useampaakin ja malttamattomana aina odotin, että alkaa uusi viikko. Tässä raskaudessa latasin vaan ton vau.fi:n appsin ja olen yllättänyt itteni lukemalla sitä aina aamulla ekana, että "jahas, mitäs tälle päivälle on kirjoitettu" ja selaan seuraavaankin viikkoon välillä, että nään mitä seuraavalla viikolla tapahtuu :D

Sama täällä, aamulla heti ekana lukasen ne läpi..... Siitä se päivä lähtee käyntiin... :)

Viikonloppuna oli vähän tylsää niin luin sen ihan loppuun asti..... Just sen vau.fiin sovelluksen.. :grin
Oli vähän tekemisen puute..... :woot:

Kiitos ihanat <3 miehen testien mukaan sillä siittiöitä nolla, mutta tuosta jo jonkin aikaa ja elämä muuttunu paljon terveellisempään suuntaan,liekö sillä vaikutusta asiaan :) ihana tää palsta kun saa jakaa ja lukea kokemuksia muiden kans, meillä kun ei täällä uudella paikkakunnalla ole yhtäkään ystävää eikä sukua, jospa lapsen myötä sitten tutustuu :) täällä tehtiin ultra päältä ja täydellä rakolla. nt. 1,7. Istukka oli takana.

Takaisin