La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kerroin esikoisesta äidille aikanaan niin että ostin Onnea Mummi- kortin ja liimasin ultrakuvan siihen. Nyt ajattelin iskeä pojalle isoveli-paidan päälle ja pökätä näytille, sitten kun vihdoin päätän että haluan kertoa..

Me on jo kerrottu perheille, muut tutut on arvanneet kun ovat mut nähneet, ei jaksa enää piiloutua ja vaikka onkin löysä paita niin pömppis paistaa läpi aika rajusti =D

Nyt 16+2 ja hirvittää. Kelläs kaikilla muilla sitä verta olikaan tullu? Mul ei oo aiemmis raskauksis tullu ollenkaa, mut eilen vessareissulla huomasin että tuli sellasta hailakan punasta pyyhkiessä. Sit myöhemmin ei tullu mitään. Ja nyt tänä aamuna rusehtavaa pyyhkiessä. Eli tosi vähän mut pelottaa silti. Mul on ollu maha tosi kovalla ja mietin voisko se vaikuttaa, mutmut. Ja nyt vielä viikonloppu, omas kunnas ei oo päivystystä ja neuvolaaka ei voi soittaa. Alapää aristaa, ja mietin et oisko vaa limakalvot rikki, mut mielikuvitus on niin kova :sad001
Mulla tuli toista kuukautta sitä verta vko 6 lähtien just kakkosella käynnin yhteydessä..ja toki jäi aina vähän siitä vuotamaan...

Sängyn sain haettua, heräämisen jälkeen jopa 3 tuntia oli hyvä olo... loppu päivä on menny ja menee sitten vaakatasossa :(
Jos on hyviä itse hoito vinkkejä kauheaan lunssaan, (mitä saa käyttää) olen pelkkänä korvana...

Pitkään oon hiljaa lukenut vain mutta kerronpas minäki kuulumisia vuorostaan. Meillä ennusteena oli lapseton elämä, korkeintaan hoitojen avulla olis kuulemma ollut joskus mahdollisuus lapseen, mutta toisin kävi ;) tänää oli eka ultra ja viimeseen asti oltiin siinä uskossa ettei siellä mitään ole. Ihana pieni jumppaaja näkyi heti ja miehen kans oltiin onnesta sekaisin, toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin <3 13+1 tänään

Onnea tammivauva! Elämä on yllätyksiä täynnä :) Monesti olen kuullut saman tarinan ettei olisi pitänyt ainakaan helpolla omaa lasta saada ja silti pikkuinen on yllättänyt tulollaan :)

Ihanaa tammivauva! :) meillä oli odotettavissa samaa kohtaloa.
mulla äsken saunassa niksahti selkä. Ihan alhaalta ja kipu oli aivan järjetön. Nyt on vaikee kävellä ku askeltaminenkin käy kipeetä. Saapa nähä mihin tän kans joutuu..

Saa nähdä, miten onnistuu nukkuminen, kun on heti aamusta kauan odotettu nt-ultra! :) pitää varmaan laitta herätyskello viideltä soimaan, että voi käydä yöllä pissalla, jos kerta sinne ultraan ei tyhjällä rakolla saa mennä ja jatkaa sit unia vielä pari tuntia. Toivottavasti mies ei myöhästy töistä, kun tuo ultra on klo 8 ja sillä muuttukin työvuoro jo alkamaan klo 9... Mut ei kai siellä sentään mitään tuntia mene kuitenkaan ja onneks sillä on työ, jossa ei hirveästi haittaa, jos vähän myöhästyy ;)

Ei saa tyhjällä rakolla mennä ? :o naistenklinikalla piti ehdottomasti juuri ennen ultraa käydä rakko tyhjentämässä... ehkä sitte jossain paikoissa otetaan jotain virtsanäytteitä....

Kyllä meillä kanssa piti tyhjällä rakolla mennä kun virtsarakko on siinä edessä niin haittaa näkyvyyttä eikä ainakaan meillä otettu np-ultran yhteydessä pissinäytettä.

Meillä piti rakossa olla virtsaa, kun mahan päältä ultrattiin.

Aika outoa, eipä mulla mitään tommosta ohjeistusta oo tullu että täysi rakko pitää olla kun ultraan tulee. Mulla on perjantaina Naistenklinikalla ultra.

Voi hitsi, meille tullu uudet työvaatteet töihin. Noh, eihän mulle sitten oltu tilattu mitään kokoja kun saan käydä itse ostaa mammahousut töihin jossain kohtaa ja kuitin siitä annan pomolle että saan siitä rahat takaisin ja tämän hetkinen työpaita on vielä sen verran iso että siinä on kasvuvaraa.. Toisaalta en ois halunnukaan noita uusia työvaatteita, oli karseen näköiset.. :D

Meillä tampereella oli isot kyltit että rakko tyhjänä ultraan. Ja kun se paineli vatsan päältä niin jos ois ollu pissahätä ni ois kyllä lirahtanu :D

Mä kävin just ennen ultraa pissalla, mutta jännitin ultraa niin paljon, että rakko ehti täyttyä. Ni kätilö pyysi, et käyn pissalla, jonka jäljen taas jatkettiin ultrausta.

Eilen oli pitkästä aikaa työpäivä, ja ylläripylläri olo oli kyllä illalla kun jyrän alla käyneellä.. Ekat kipeät supistuksetkin koin kesken työpäivän, ööö.. onkohan se huono juttu?!! Teki kyl tosi kipeetä ja jouduin menee takahuoneeseen lepuuttamaan hetkeks :sad001

Mulle on ja aina lääkärit sanonu että hyvin hankalaa saada omia lapsia, mutta kas, silti siis toinen tulossa ilman vippaskonsteja. No ehkä vähän ekstravitskuja otin joo mutta en mitään kummempia. Elämä yllättää ja on tosi ihmeellistä! :)

Oliko kukaan muu ehättäny vielä tekemään hankintoja vauvalle? Tää pösilö siis hankki jo rattaat (jotka nököttää nyt eteisessä) ja nyt olis tehtävä listaa mitä lisäosia tartteis vielä metsästää joko kirppareilta tai uutena:woot: Aattelin pistää myyntiin kaikki edelliset, eli hommaa piisaa.. Onks tää nyt ihan järkevää vielä tässä vaiheessa ni en tiiä, mutta edellisestä raskausajasta viisastuneena parempi tehdä heti kaikki valmiiksi ennemmin kun jättää viime tippaan. :p Ainakin itelle ja miehelle hyvä perustella niin :wink

Pissaohjeistus ultraan?!! what? Ihan normisti kävin ennen nt-ultraa veskissä mutta kummasti rakko näytti olevan jo taas täynnä kun ultraus alkoi. Eipä se ultrausta muutoin haitannut kuin että sai pidätellä aina siinäkohden kun kätilö ultras just likimain rakon kohdalta.. Mitään erityistä ohjetta en kyllä saanu. :wideyed:

Takaisin