La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oli puhetta siitä et haluaako joku tietää kumpi on tulossa, me ehdottomasti halutaan tietää jos se vaan on suinkin mahdollista. Yritin tehdä parit kotitestitkin jotka toinen testi näytti haalean pojan ja oli siis viallinen (ei olis saanu olla niin haalea) ja toinen testi näytti ensin poikaväriä ja sitten muuttui tyttöväriksi.. Ra-ultra on 14.8. ja toivottavasti nähtäis kumpi siellä on... :angelic:
Esikoisen kohdalla mulla oli tosi vahva poikaolo ja kun ra-ultra koitti oli aika shokki kuulla että tyttöhän se onkin. Intuitioon en siis usko yhtään enkä liiemmin raskausoireisiin. Ihana shokki se oli, mutta silti.. Nyt haluan just kaikki rattaat ja tilpehööritkin niin neutraalia väriä että passais molemmille hyvin:)
Sikäli hauskaa että pojalle meillä olis jo jopa nimi valmiina kun taas tytölle ei vielä mitään hajua. Ja esikoisen kohdalla nimivääntöä tehtiin vielä viikko ennen ristiäisiä...
Osaatteko muuten sanoa tuleeko miehen sukunimi nyt automaattisesti uudelle vauvalle suoraan? siis kun esikoisella on miehen nimi. Ei olla siis naimisissa (ainaskaan vielä, heh:wink).
Aattelin vaan..

nannuska: mää oon tehny jo hankintoja, np-ulran jälkeen tilasin vaunut ja ne nyt nököttää yläkerran aulassa odottamassa matkaajaa, vaatehankitoja oon tehny jonkin verran myös, kauppalistalla on vaipat, vanulaput, pumpulipuikot ja kosteuspyyhkeet, varmaan lista kasvaa loppua kohden, onneksi mieskin osaa ostaa kaupasta tarvittavat :)

Nannuska11: ei ainakaan vuonna 2009 tullut suoraan toiselle miehen nimeä, vaan samat isyydentunnustuskuviot vaati.

Heh, tajusimpa tässä samalla, että tämä tosiaan on meidän ensimmäinen avioliitossa syntyvä lapsi, me kun on edetty kaikessa vähän nurinpäin, eli yksi paperirumba vähemmän tällä kertaa :)

Täällä annettiin ihan ohjelappunen kotiin että vähintään tunti pissaamatta ennen ultraa, munhan oli pakko sitten käydä kun meinasi äly karata kun pissatti niin kovasti, me sitten vähän miehen kanssa eksyttiin että minne pitää mennä niin kysyttiin että missä ultrahuone? Terveydenhoitaja neuvoi ja kysyi että onhan rakko täysi.... :grin
Mä sit join kaksin käsin vettä siitä automaatista ennen ultraa :grin

Täällä oudon normaali olo, ei ole ollut niitä jokapäiväisiä jomotuskin mitä töissä... Välillä jopa unohtunutkin että on kyytiläinen mukana... :)
Eilen illalla telkkua katsoessa tuntui pari kertaa sellainen hento hipaisu tuolta sisäpuolelta päin, varmaankin suoli antoi merkkiä että olis iltapalan aika....

15+5 :)

Muokattu viimeksi:
Me hankittiin kans ne yhdistelmävaunut jo :) olisin halunnut odottaa rakenneultraa ja sen jälkeen tehdä vasta ostoksia mut oli niin ihanat et pakko ostaa :)
Ru:n jälkeen varmaan lähtee sitten lapasesta ostelu :) kirppikseltä varasin myös imetystyynyn jonka huomenna haen..

Joo meillä oli ohjeena, et pitäs tulla täydellä rakolla, et ennen ultraa pari tuntia virtsaamatta. Mahan päältä ultras.
Vähän jäi nyt huono fiilis eikä stressi ainakaan lievittynyt =( Niskaturvotusta oli nimittäin 2,6mm ja laskettua aikaa aikaistettiin neljä päivää. Eli nyt jo rv 13+1 sen mukaan ja siihen nähden kai jo vähän myöhässä tuo ultrakin... Nyt pitää viikko odotella kuuluuko soittoa, sillä ne puhelimitse ilmottelee, jos on jotain hälyttävää. Harmittaa, kun ei noita seulojen tuloksia voinut samalla kertoa vaikka niistä jo aikaa pari viikkoa. Sano vaan, että jos ei kuulu mitään niin kaikki ois ok. Mut jotenkin nyt jäi sellainen pelko, että sieltä ne mulle soittaa. Se ultraaja ei kommentonu mitenkään tuota turvotusta, kyl se itte vilkas niitä seulatuloksia, et ois kai se osannu sanoa, miltä ne näytti yhdistettynä tuohon turvotukseen...

Hellu mulla kans selkä kipeenä. Jotain muljahti sunnuntaina ku nostin nuoremman syliin tietysti huonossa asennossa. Oli niin kipee sunnuntai-illan et itku pääs. Eilen oli alkuu myös ihan kauhee, k tuntu et mikää asento ei ole hyvä, mut sitte laitoin carmolis-geeliä ja se helpotti. Edelleen on jäykkänä mut ton geelin käyttö on lievittäny mukavasti. Kylmägeeliä kokeilin ensin mut se ei auttanu millää tavalla.

Mulla supistaa aina, ku rakko pääsee liian täyteen. Ja on tosi napakoita verrattuna edellisii raskauksiin. Noi harkkasupistuksia tulee kyl muulloinkin.

Me kanssa hankittiin npultran ja nipt-testin tuloksen saatuamme vaikka mitä vauvantavaraa. Oli kyllä jo ennen raskautta tullut hommattua jotain.. meiltä ei ees hirveesti enää puutu mitään :o hupsis!

Musta_lammas, voihan :/ tiedän liian hyvin tuon epävarmuuden tunteen edellisen raskauden tiimoilta.. tulosten odottaminen on piinaavaa. Kunpa saisitte hyviä uutisia, eli soittoa ei kuuluisi! Tsempit odotteluun ♡

Mulla alkoi eilen töissä ruokataukoni jälkeen hirvee jomotus/särky vatsassa, mun yks työkaveri tuli sitten aikaisemmin töihin päästämään mut kotiin. Ja tuo jomotus/särky jatkui pitkälle yöhön! No nyt se on onneksi ohi! En tiiä mitä se oli....

Täällä kans tosi kovia kipuja, etenkin öisin. Kuukautiskipujen tyyppisiä, voikohan siellä masussa olla joku hermo mikä sitten oikuttelee kun kohtu kasvaa...

Musta_lammas: Olipas outoa, ettei ultraaja sanonut mitään :sad001 Muistaakseni mulle ultraaja sanoi, että niskaturvotuksen pitäis olla alle 3 mm, joten odota ihan rauhassa tuloksia :Heartred ja ultrakin on tehty ihan ajallaan. Täälä se suositellaan tehtäväksi 12-13+6 ja mielummin loppupäässä. Jaksamista odotteluun!

Itse en ole tehnyt mitään hankintoja! Eilen kävin kyllä hakemassa ilmaisen babyboxin, että on jotain hipelöitävää :joyful:
Samalla tietenkin työntelin vähän vaunuja, mutta liike oli keskittynyt lähinnä emmaljungiin...

Huh neuvolasa käyty tarkistusultrassa ja sokerien tarkistuksessa, siellä se pieni vipelteli menemään ja tällä kertaa kuulin sykkeenkin, ainu vaan etten pissinäytettä saanu annettua niin otin äsken 2h näytteen kotona ja pitäs kiikuttaa se labraan ennen 12 ko pyysin tekeen viljelyn kun pissattaa jatkuvasti, mahtaa olla tuju näyte kun en oo juonu vettä tuon 2h aikana yhtään, vain kupposen kahvia. Ja sokerit on niin kuin pitääkin olla.

Muokattu viimeksi:
Mietin samaa, ei kai tuo mitään vaarallista ole..? Voisi kysyä tuosta jos osaavat jotain sanoa Naistenklinikalla perjantaina..

Musta_lammas: alle 3mm niskaturvotus on normaali turvotus, riskiluvuthan muodostuu tuon turvotuksen ja seulaverikokeiden ja iän ja painon mukaan, joten en usko että mitään häikkää on.

Alinah: voi liittyä kohdun kasvukipuihin myös tai sitten voi olla myös oire vti:stä, kannattaa mainita naikkarilla siitä jos vielä jomottaa/kipuilee.

Täällä ainakin jäätäviä repäisykipuja kun kohdun kannattimet löystyy ja en osaa yhtään varoa kun esikoisen kanssa touhuun. En muista, että esikoisesta ois ollut näin paljon repäisykipuja. Esikoisesta oli kyllä joku jäätävä hermosärky joka tuli ja meni sen mukaan kun vauva painoi jotain jalan hermoa. Välillä piti yölläkin nousta hyppimään, että sai vauvan pois hermon päältä :D

Täytyy kysellä joo.

Jos olis taas joku pissatulehdus en kestä, kun just toissa viikolla söin antibiotin pissatulehdukseen..

Muokattu viimeksi:
Eivät ole. Mikä on hyvin outoa, pitäisköhän soittaa neuvolaan..

No niin tänään kunnon tropit käyttöön, että lähtee tää tauti, ei jaksais enää sairastaa... Neuvolaan piti soittaa ja antoi siunauksensa käyttää panadolia tujumpaa lääkiä. Ei tuosta panadolista oo koskaan ollut mulle mitään apua, ihan turhia...

Ei pissaa aina kontrolloida tulehduksen jälkeen. Jos on oireeton olo niin ei varmasti mitään hätää ole.
Musta lammas: mulle kans sanottiin et alle 3 mm niskaturvotus on ok. Eikö nt ultra pitäisi tehdä viimeistään 13+6 jotta tulos on luotettava. Tällainen ohjeistus meillä ainakin oli, joten ei senkään puoleen mitään hätää.

Takaisin