La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ss: ei kyllä vielä tuommosia mielihaluja oo tullu eteen mutta mun hyvä ystävä rakastui raskausaikana kloriittiin ja pesi koko kodin jatkuvasti sillä :) ja toinen mikä silloli himona oli hammastahna, se ois kuulemma voinu pestä 100xpv hampaat

Tosi kiva, taas ihan niinku tuli puskista ruoat kesken syömisen ylös.. :( no minähän sitten sen jälkeen jatkoin syömistä.. Siinä toivossa että ne nyt pysyis sisällä, onneksi ei toista kertaa tarvinnut juosta vessaan. :o

Olipahan lomaviikko telttaillen! ja sillä välin näköjään monta sivua lukemattomia viestejä. Outoa olla kännypimennossa, vaikkakin hyvää teki :happy:
Nyt rv 17+1 ja liikkeet tuntuu tosi selkeästi. Eilen kuuntelin dopplerilla sydänjumputusta, makasin sängyllä ja ihan huvitti kun tuntui potku ja masukupu liikkui myös. Aika alien olo:bored:
Huomenna takas töihin.. Lomailua ois tehny mieli jatkaa vielä vaan, sen verran kököt kelit oli ja väsy painaa.. Telttailu ja raskaus ei välttis paras yhdistelmä... nimimerkillä viikko jäässä ja lonkkakivussa:meh: Onneks oli sentään muuten ihan mukavaa.
Kuka niistä karvoista höpötti? mullakin sellasia tummia karvoja navan seudulla, välillä jopa rinnoissa, tosi öklöä!!! pinseteillä pois vaan. :confused:

Anopille kerrottu (paljastuttu, kun en alkoholia reissussa ottanu) ja oli kuulemma vuoden paras uutinen! :) nyt jännäämään tiistain ultraa, jolloin varmistuisi nämä viikot, kun itse vähän miettinyt, et mahtaisiko muuttua LA jompaankumpaan kumpaan suuntaan. Tiistaina ajattelin kertoa uutisen myös siskolleni, kun sattuu olemaan hänen syntymäpäivänsä, pitää vaan koettaa keksiä jotain hauskaa, miten voin hänelle ilmaista tulevasta tätiydestään. Tuo siskoni varmaan myös tulee olemaan lapsen sylikummi, koska mulla ei muita sisaruksia ole ja miehen puolelta nyt selvis, ettei kukaan hänen siskosta kuulu enää kirkkoon... Tulee siis hankaluuksia muiden kummien valinnassa, kun olisin halunnut siihen tehtävään esikoisen kohdalla vain sisaruksia. Mulla ei oikein ole sellaisia kavereita, joita kummeiksi viitsisin pyytää, kun yhteydenpidot viime vuosina jääneet ja osalla on jo monta kummilasta ennestäänkin. Miehen kavereihin taas en oikein luota yhden inhottavan "pilan" takia, minkä puolitoista vuotta sitten tekivät... Yksi kaveri hänellä on vähän läheisempi, mutta se on vaan sellainen aika hulttio ja oli tuon pilan yksi pääjehuista niin ei tunnu hyvältä ajatella häntä lapsen kummina. Mut onneks tässä on vielä yli puoli vuotta aikaa miettiä ja ei nykyään tuo kummius niin tärkeää ole ainakaan meille, kun ei mitenkään uskonnollisia olla. Et toimikoon miehen siskot sit vaikka epävirallisia kummeina oman siskoni lisäksi.

Oletteko muut miettineet jo kummiasiaa?

Tulin pari tuntia sitten äippäpolilta koska eilen alkoi hiukan vuotaa verta ja iltaa ja yötä kohden vaan yltyi runsaaksi ja tuntui kivuliaalta. Aamulla vielä oli runsaampaa vuotoa, niin lähdin päivystykseen, mistä ohjattiin äitiyspolille. Kaikki oli pienellä hyvin. Vuoto johtui ilmeisestikin istukan sijainnista, oli sen verran alhaalla. Nyt täytyy lepäillä ja ottaa rauhassa jonkin aikaa. Pari viikkoa voi tulla rusehtavaa vuotoa. Runsas vuoto lakkasi jo päivystyksessä odotellessa. Kyllä säikäytti. Minulla oli raskauden alussa viikolla 6 runsaita vuotoja, kipujen kera..silloin varhaisultrassa löytyi tyhjä sikiöpussi, eli minulla oli ilmeisesti ollut kaksi alkiota. Pelottavia ja säikäyttäviä kokemuksia..

vilttitossu: sympatiat sinulle, itse muistan vielä varsin hyvin viime viikonloppuisen hädän runsaan vuodon takia lomareissulla, sitkeitä nää pienet onneksi on, seurataanko sinulla istukan nousua tarkemmin tässä raskauden aikana? mulle kun gyne tuumas että riittää kun rv20 rakenneultrassa seuraavan kerran istukan paikkaa tutkitaan ellei sitten mun omalla äippäpolilla olla erimieltä asiasta.

Minä oon tänään nukkunut jo kahdet 2tunnin päikkärit, ei auta, olo on kaamea :(
Ja huomenna pitäisi reippaana olla hakemassa pikku neidin sänkyä...

Kurjaa että vuodot pelitelleet yhtä sun toista :( toivotaan, että pian olisivat moiset taaksejäänyttä elämää!

Onko muilla jo harjoitussupistuksia? Mulla alkaneet tässä viimepäivinä tuntumaan :/ mulla näitä ollut edellisissä raskauksissakin ja paljon ja aikasesta, mutta eivät onneksi ole saanut ainakaan aiemmin mitään aikaan vaan lapset syntyneet la tietämissä. Sitä en muista alkoiko näin aikasin aiemmissa raskauksissa..

Mulla tulee harjotussupistuksia aina kun ollaan peittoa heilutellu. Kyllä säikäytti ekan kerran pahasti :D Muuten ei oo vielä tullut ;p

Itsellä on jonkin verran tullut rusehtavaa vuotoa mutta ei minkään näköisiä kipuja. Yleisesti rusehtava vuoto onkin ihan harmitonta. Silti, toivon mukaan kaikilla vuodot loppuisi niin mielenrauha pysyisi :)

Itselläni huomenna ultra ! Onneksi se heti aamusta ettei tarvitse koko päivää jännitellä :D

Maajo, ei seurata istukkan nousua sen enempää kuin rakenneultrassa sitten. Onneksi olimme kotona, koska oli hyvin lähellä ettemme olisi lähteneet festareille tai ystäviemme luo viikonloppureissuun. Voin kuvitella miten hirvittävää se on ollut, kun ei ole ollut edes kotona.

Nyt vain täytyy huolehtia ettei altista tulehduksille, eli esim. unti ja peiton heiluttelu on kieltolistalla. On ollut huonot lomasäät, niin meillä oli varattuna kylpyläreissu, nyt sitten jouduimme perumaan sen. Toisaalta ei haittaa, kunhan tulokkaalla olisi vain kaikki hyvin :)

Minä en tiedä miltä niiden supistuksien pitäisi tuntua? Erottaako sitten varmasti jos sellaisia tulee?

No ne oikeat supistukset sitten aikanaan kyllä erottaa ;) ja harjoitussupistuksetkin helpompi tunnistaa sitten kun masu on isompi. Mutta harjoitussupistukset ei ole kipeitä (joskin mulla kyllä toisesta ja tästä kolmannesta tuntuvat aika napakoita olevan, ei nyt aivan kipua, mutta ei kaukana lievästä kivusta kuitenkaan) ja maha tai siis kohtu menee aivan kivikovaksi, sitten varsinkin kun maha on iso niin itsellä ainakin koko vatsa menee aivan pinkeäksi ja kovaksi.

Tuli näistä supistuksista ja liikkeistä mieleen semmoinenkin, että mulla ainakin aikaisemmilla vauvoilla ollut siellä myöhemmässä vaiheessa tosi usein hikka :) se on kanssa hassu tunne kun masu nykii vauvan hikan tahtiin :)

Kurjia nuo vuodot :/ säikäyttävät varmasti.

Meillä on kummijutut vauvalle selvillä. Näillä näkymin ei kasteta kirkkoon vaan pidetään nimiäiset, ja sen myötä helppo valita kummit kun ei tarvi miettiä kuka kuuluu kirkkoon ja kuka ei. Mä en halua sukulaisia kummeiksi, heillä on jo omat tittelit lapsen elämässä, minun veljet on enoja jne ovat lapsen elämässä sitä kautta aktiivisesti mukana muutenkin. Ollaan ajateltu mun 2 lapsuudenystävää kummeiksi jotka on jo tätä nykyä myös mun miehelle läheisiä ihmisiä. Miehellä taas ei oo läheisiä ystäviä joten hänen puolelta sitten miehen toiveesta miehen toinen veli vaimoineen ajatuksena pyytää kummiksi.

Mulla supistukset tuntu vaan selkä kipuna :woot: esikoisen kanssa menin kättärille tarkistukseen selkäkivun takia ja siellä kerrottiin että joo sä synnytät :wideyed: noo nyt tietää miltä ne tuntuu ja varmaan kaikilla vähän erillaiset...

Jänskääjä, Mullakin huomenna sr ultra. Tosin vasra 10.20 eli joutuu aamun hermoilemaan. Nuorempi lapsikin kun jäi anoppilaan yökyläilemään niin ei voi edes hänen puuhiinsa keskittyä. Joudun varmaan kiusaamaan teiniä ;)

Millä viikoilla teillä on tullu harjoitussupistuksia? Mä tänään aamulla mahallani makoilin ja pieni pallura mahassa pingistyi niin et piti nousta ylös, mut viikkoja vasta 13+2 ni en uskonu et vielä vois harjotella.

Mulla on ensi perjantaina ultra, ei jaksa odottaa! :) kunpa sielä näkyis jo sitten joku ihmisen näköinen pikkumuru! :)

Vilttitossu: meiltä ei kielletty yhtään mtään, sanottiin vaan et omien vointien mukaan ja heiluteltiinkin täs yks aamu miehen kaa peittoja pitkästä aikaa ja hyvälle tuntui eikä vuotoa tullut.

Harkkasuppareita tulee silloin tällöin, se on vaan niin hassua kun alamahaa alkaa pingottaan. Noo onneksi kohta pääsee vähän helpommalla kun mies jää 5 viikon lomalle ni on sit itellä helpompi levähdellä kun se touhuilee lasten kaa.

Mykerö mulla ultran mukaan nyt 14+1 ja jokusen päivän nyt tuntunut, että suunnilleen samoilla on tullut ekat kun sullakin.

-nana-, ihanaa että täällä on toinenkin MKS:n asiakas! :)

Hurjaa on et nyt jo supistelee, esikoisesta kun en osannut vielä tunnistaa supistuksiks, enkä olis varmaan sit isomahavaiheessakaan tunnistanu ellei joku olis kertonu miltä supistaminen tuntuu =D

Takaisin