La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lauruskaah, just niitä multivitan mamma vitskui kattelin kanssa. Niitä siis ensi viikolla hakemaan.. :) kun näyttäis mun pahoinvoinnitkin loppuneen täysin niin tässä pystyy alkaa elää normaalisti.. :)

Ainiin, kuuntelin äsken taas pikkusta.. :) makuu asennossa sitä tulee kuunneltua, nyt tuntuu kuin olisi "perhosia" masussa kutittaa oudosti.. :o

Mul tuntu tänään sellasia hetkellisiä vihlasuja, tuli heti olo et ne on kai niitä liikkeitä kun pikkunen tekee itelleen tilaa :) vaikkei oiskaan niin ajatus on ainakin kiva :D

Lauruskaah millä viikolla olet ? Itsellänikin tullut näitä nimenomaisia "vihlaisuja". Voiskohan ne liikkeet sit jo muka tuntua... :D heti innostuin ajatuksesta !! Ihanaa <3

Vihlaisut on yleensä kohdun kasvua, pienen liikkeet tuntuu kuplinnalta, kutittelulta, hennoilta töytäisyltä ja kalamaisilta liikkeiltä. Mulla tänään 14+3 ja hyvin huomasin tiistaisessa ultrassa että kun pieni liikkui niin mää en tuntenu niitä. Toki useat tuntee jo varhaisilla viikoilla liikkeet.

Mä en esikoisen kohdalla tuntenut mitään ennenku rv 15 alkoi perhonen mahassa möyrimään :wink nyt taas olen tuntenut tuota kutittelua ja muurahaisten juoksua mahassa jo rv 9 asti. Tunnen myös noita inhottavia kasvukipuja, kun vihloo ja nipistelee.

Joo ne vihlasut johtuu kohdun kasvusta. Varottelivat neuvolassa mua siitä, että ihan normaaleja ovat eikä tartte pelästyä vaikka välillä voi tuntua todella ikävältä. :) mul yleensä vihlasee, jos käännyn sängyssä tai nousen liian nopeasti ylös. Täällä ei kyllä vielä liikettä tunnu ja mennään 16+2, mutta ei niitä liikkeitä kuulemma vielä muutamaan viikkoon kannata ootella :( kyllä jotain pientä kuplintaa on, mutta luulen et se on toi suolisto x)

Mä tunsin esikoista odottaessa liikkeet n. viikosta 16 lähtien, mikä on yleisesti myös aika aikasta varsinki ensiodottajilla. Neuvolassa sanoivat mulle sillo että yleensä liikkeet alkaa tuntuu vasta siinä viikosta 20 eteenpäin. Uudelleen odottajat tuntee ehkä vähä aikasemmin. Mutta tosiaan, tää on hyvin yksilöllistä. :) nyt odotellaan koska alkaa taas liikkeet tuntumaan. Toivottavasti pian ni helpottaa aina vähä omaa oloo ku tuntee toisen liikkuvan masussa. :)

Mulla kanssa käytössä multivita mama ja kalsiumlisä, koska käytän todella vähän maitotuotteita :)

Hemmutar, mä kanssa pohdin siitä pätkis-puvusta että haluaisinko sen pussimallisen vai lahkeellisen. Päädyn varmaan siihen lahkeelliseen, pussimallista ei sit saa mihinkään kaukaloon turvavöiden takia niin jäis vain vaunuttelukäyttöön.

Me haluttiin kyllä ehdottomasti tietää sukupuoli. Helpottaa hankinnoissa, kun en halua ostella itse pelkästään valko-beige-unisex vaatteita yms. Ja nyt kun sukupuolen tietää niin jotenkin konkretisoitui koko raskaus eritavalla.

Mä oon tuntenu jo jonkun aikaa kuplintaa ja hipaisuja, etuistukka mulla on mutta väittäisin että nuo ei kyllä mitään suolistotuntemuksia ois. Tiedä sitten :)

Vitamiineista, mulla käytössä Minisunin Mama-vitskut ja Möllerin raskausomegat.

Tänään jo rv 15+3!

Sokerihuurre, oletko tutustunut miten siihen novitan sivuun, löysitkö mistään sellaista kuvaa siitä lahkeellisesta puvusta minkä saisi tulostettua :)
Sieltä yhden blogin kautta löytyy se mut hiirellä kun yrittää klikata sitä kuvaa niin se heti alkaa tsuumaamaan sitä isommaksi :(

Olitko Kuopion suunnalta? Miten muistelin että KYS oli sinun synnytyspaikka?
Ykkösrastilla oli paljon lankoja -30% :wink

Jänskääjä mulla nyt rv 14+5 :)

Maajo eli periaatteessa mun haavekuvahan on totta, pikkunen tekee tilaa kun venyttelee kohtua isommaksi, eli tavallaan liikkuu. :D en mä mitään kunnolla tunne mut noin on hyvä ajatella :D

Ounou. Mulla on tullut vasemman puolen lapaluun kohdalle ja alaselkään töissä järkkyjä kipuja. Ihan kuin siellä ois jotkut lihakset ihan kireellä tms silleen sisäsesti sattuu ja välillä säteilee myös keuhkoihin. Ja nyt sattuu vaikka ei töissä olis. Eli seisomatyö ja usein selkä vähän etunojassa esim pesupaikoilla. Voisko olla kun oon normisti hoikka ja nyt jo vatsa painaa ja huonoon ryhtiin vetää. Täytyy kyllä hommata tukivyö ja joku reppu selkään ja täyteen kiviä etten meen yhtään etukumaraan :D! Iloisesti oottelen raskauden loppuaikaa.....

Koskas muuten teillä oli ne rakenneultrat ja kai kaikki haluaa saada sukupuolen selville? :) vai oliko tästä jo keskustelua :o

Mulla rakenneultra sijoittuu tonne 24.8 alkavalle vkolle, eli elokuun lopulle. Sukupuoli halutaan tietää et otetaanko tyttöjen vai poikien vaatteita, kun sukulaisilla on molempia ja sit tietävät paremmin kumpia tarjota :)

Rakenneultra elo-syyskuun vaihteessa. Ollaan vielä kahden vaiheilla, että halutaanko tietää sukupuoli. Onneksi on vielä aikaa miettiä. :)

Me halutaan tietää kumpi tulee, helpompi sitten hankkia sen mukaisia vaatteita ym.

Meilläkin elokuun vikalla viikolla rakenneultra. Halutaan tietää sukupuoli :) minulla on poikaolo mutta en tiedä johtuuko se siitä että vain haluaisin pojan, en tiedä edes miksi :D pääasia tottakai että vauva on terve.

Minä en ole vielä tuntenut liikkeitä, niitä odotellessa siis :) sitten varmasti asia konkretisoituu. Niin ja tosiaan eilen sokerirasitus, arvot olivat kunnossa jee :)

Meillä on rakenneultra 14.8, huh miten nopeesti aika menee! Ja jos vaan näkyy, niin halutaan tietää sukupuoli. Helpottaa tosiaan hankintoja, tietää mitä vanhoja juttuja voi laittaa kiertoon yms.. :)

Takaisin