La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lumikello, Tuo on juuri se syy miksi mies ei anna mun syödä lakua/salmiakkia. Ja ihan pätevä syykin kyllä, etenkin kun ainakin yhdellä lapsella on ongelmia ja nuorimmaisesta nyt ei vielä voi sanoa kun ei ns ikä riitä.

Mulla löytyy jo soma pieni pallo, mutta oonki aina ollut aika "pieni". Ennen raskautta 170cm/55kg.... nyt on kyllä tullut muutama kilo lisää :p. Varsinkin kun makaa selällään ja koittaa mahaa niin tuntee hyvin kiinteän pallukan <3

Täällä kokoa L ja en tiedä näkyykö maha vai ei.. Mies sanoo että näkyy, siis erilailla kun normaalisti.
Verkkarit vedän jalkaan niin röllykkä paistaa mut sit mammafarkut missä tämä ihana massutuubi niin ihan pienen vauvamasun näköinen.. Parturi kysyi jo eilen että onko sulla mitään kerrottavaa ja katsoi massua :woot:

Täällä tullut uusi ongelma esiin... Äiti, siis tuleva mummo... Se soitti eilen illalla 4 kertaa ja tän aamun aikana jo 3 kertaa kerennyt.. Kamala puhelinterroristi :mad: :grin
Mä olen lomalla niin se hätäilee että vauva tärkein varo koiraa varo kaikkea varo sitä ja tätä ja tuota.. Ihana toisaalta kun on tollanen mut silti.. o_O
Ja kuulema loman jälkeen pitää sanoa töissä että saa nostella, että erilaisiin hommiin.. Niinku se lääkärikin sanoi.. Sit tuli sellainen sana äipän suusta mitä en odottanut.. SITTEN JÄÄT SAIKULLE JOS... se on aina ollut että lusmut saikkuilee ja hyvällä eivät töissä katso sitä.. :grin :wideyed:

Piiiiiiiiitkä aika vielä tammikuuhun..... :facepalm:

Hemmutar :D tuossa just syy, minkä takia en millään haluaisi omalle äidille asiasta kertoa! Jos olisi mahdollista niin esittelikin sille nyytin vasta, kun se on syntynyt :)

Ps. Prkl, kun ei pysy näpeissä mikään. Tiputin just tabletin lattialle... Onneks ei menny kuin vaan vähän kulma kolhuille.

Mä ilmotin äitille heti ku testi näytti plussaa... en osaa kuvitellakaa et oisin jättäny kertomatta. Äiti on ollu aina tukena ja ekana sille kertomassa kaiken :) tää tuleva muksu on jo neljäs lapsenlapsi äitille ni osaa ottaa ehkä vähän rennommin ;)

Meillä kans mun äiti osaa jo ottaa rennosti nää uutiset kun tämä on seitsemäs lapsenlapsi. Aikoinaan siskon kanssa järkytettiin sitä kyllä kun oli juuri sanonut kavereilleen "ei meidän tytöt sellaisia vielä ajattele" kun mummoutumisesta kyselivät. Seuraavana päivänä sisko ilmoitti tulevasta perheenlisäyksestä ja minä muutamia kuukausia myöhemmin. Vuoden kuluttua tuosta äitin lausunnosta hän olikin jo kahden lapsen mummu :D

Täällä kanssa loma alkoi perjantaina, ihanaa!

Mun mies ei baareissa juokse. Tosi vähän käyttää alkoa eikä polttele. Ja tästä olen kyllä äärimmäisen iloinen :)

Lumikello, täällä oli viimeinen pahoinvointi päivä 14+0, tänään 15+1.. toivotaan että jatkuva oksentelu olis ohi.

Sofiaelisabeth, mulla on kanssa tosi alhainen verenpaine. Välillä oon syöny salmiakkia. Sehän on raskauden aikana kielletty/käyttöä rajoitettu just sen takia että se nostaa verenpainetta, mutta jos on alhainen verenpaine niin kyllä sitä syödä voi. Neuvolassa oltiin samaa mieltä. Mut en oo keksiny kuitenkaan mitään niksiä tuohon, mikä parhaiten auttais huimaukseen :/

Hemmutar papp-a on käsittääkseni joku istukkahormoniarvo. Sullahan oli hyvä tuo arvo, ihanteellinen kun on tasan 1 :)

Mulla on kyllä selkeä vatsa jo nähtävillä. Ei paljoo piilotella.

Täällä kanssa mun äiti on niin innoissaan tulevasta pienokaisesta. On ostellut vauvalle jo vaikka mitä, ja mä en saisi mitään tehdä etten vaan itseäni rasita. Huoh.

Tänään siis rv 15+1, ens viikon to varhaisrakenneultra. Kunpa kaikki olis hyvin!

Täällä äiti osaa suhtautua jo rennommin asiaan kuin esikoista odottaessa :) ei enää nii paljoa kysele/hössötä ;) isäni osti pari kuukautta sen jälkeen, kun kuulivat mun esikoista odottavan, keinuhevosen kirpparilta :D nyt tuskin tulee samankaltaisia hankintoja ennen kuin tää kaveri on syntyny :)

Huoh... Nyt se äippä jo soitti kesken työpäivänsä että kaikki sängyt ym pitää heillekin ja mökille hommata.. :wideyed:

Piti jo isille soittaa että voisko sitä äitiä vähän hillitä niin toinen samanlainen oli siellä päässä.. Varmaan 20kertaa onnitteli ja mitään ei saa tehdä ja voisinko vaan istua ja katsoa telkkaria.. Ja hän hakee koiran takasin mökille ettei satu mitään ja ja ja :wideyed: :eek:

Tälle tytölle tulee tosi pitkä odotusaika :grin

Viikonloppua odotellessa kun kerrotaan miehen äidille, onhan sillä veli mutta taitaa tää mun ukko olla se lempipoika aina ollu mikä auttanut asioissa ym ym..

Ostin kamalan kasan lankoja ja etsin sen ihanan Pätkis potkupuvun ohjeen novitan sivuilta että tämmönen pitäs olla tehtynä tammikuun alkuun :grin

lauruskaah Mie otin plussasta lähtien itelleni tehtäväks ottaa joka viikko masukuvan, mutta vielä ei oo mitään merkittävää muutosta näkyny. Aina oon ollu hoikka niin luulis kuitenkin kohta alkavan näkyä. Viikonpäivä tosin vaihtelee kun välillä tuppaa unohtumaan koko juttu.

Hemmutar se pätkis haalari on sika söpö!

Huomenna olis tarkotus paljastaa uutiset täällä kunhan ultrasta saadaan hyviä uutisia. Äitistä en osaa yhtään sanoa hössöttääkö vaikka onkin jo toinen lapsenlapsi. Iloisia mun vanhemmat varmasti on, olen mä aika näkyvästi viime vuosina vauvakuumeillu :grin

Mies alko eilen stressaamaan äidilleen kertomisesta, eka lapsenlapsi sinne puolelle ja varmasti täys shokki koko asia. Viime kuukausina, jos on jotain lapsiin viittaavaa keskustelua ollu niin anoppi on tokassu "onhan teillä vielä vuosia aikaa miettiä" tai jotain vastaavaa :rolleyes:

Mä oon tämmönen M-L kokoa, että saa nähdä kans koska alkaa näkyä tuo maha. Uskoisin että viimeistään jotain muotoja on tuolla elokuun lopulla viimeistään. :)

Mä oon m-l kokoa ja tasapaksu. Mulla maha näkyy jo. 13+4 menossa.

Mun vaatekoko ois joku 46/48 paidoissa 48 ois tosi passeli, tai siis silloin ku en oo raskaana. Ja kyl mun maha näkyy jo nyt. Toisaalt mulla on suht tasasesti kilot asettunu joka paikkaa, ehkä lantiolle eniten, mutta sillee et vyötärökin näkyy (silloin ku en oo raskaana).

Voihan meitä hätäisiä.. Torin sivuilla oli Hartan Topline X -yhdistelmärattaat myynnissä ja me käytiin eilen hakeen ne :)
Tosi käteviltä vaikuttavat, hyvin pidetyn näköiset ja kaikki toimi. Olivat niin meidän näköiset kankailtaan, et tuossa ne nyt odottaa uutta käyttäjäänsä :)
Miehen sisko oli sitä mieltä, et uutena pitää ostaa ja aikoi tulla maksussa vastaan. Kun näki kuvasta noi niin ei kuulema tarvikaan olla uudet ;)
Mää oon jotenkin niin onnellinen. Ollut ihan tajuttoman rankat kaks viikkoa ku kokoajan ollut kiire jonnekin. Väsy on sen mukainen! Mut tää onnentunne on niin :love017

Mulla oli aikasta mielenkiintoinen vuorokausi. Palattiin tänään 10 päivän Espanjan lomalta ja oli aika jännä paluupäivä. Yöllä klo 02 tuli hirveä verenvuoto-kohtaus. Luulin, että pissasin unissani housuun, mutta se olikin verta. Oikein hulahti n.1-2dl vessanpönttöön. Kauhea itkukohtaus ja herätin miehen, että se oli nyt tässä, keskenmeno. Lento Suomeen lähtikin klo 08. Joten kentälle piti lähteä jo klo 06. Itkin koko aamuyön ja lentokentällä oli yhtä tuskaa. Mitään kipuja ei kuitenkaan ollut, ja verenvuoto oli loppunut heti sen yhden hulautuksen jälkeen. Soitin kuitenkin Suomeen yksityiselle lääkärille, jossa kävin ultrassa ennen matkaa. Halusin varmistaa, että voinko lentää, jos keskenmeno alkaa koneessa. Lääkäri sanoi, että on parempi tulla kuitenkin kotiin ja että on turvallista, koska se näki viimeisestä ultraus-raportista, että kaikki oli kunnossa 10+4 viikolla. Nyt siis mennään rv 12+5. Selvisin lennosta ja olin varannut samalle lääkärille ajan klo 18. Tulin hetki sitten kotiin. Verenvuodosta ei ollut mitään havaintoa kohdussa. Sanoi, etyä se ei ole voinut tulla mistään sikiöön liittyvästä, vaan että se on omaa verta. Kaikki oli siis erittäin siistin näköistä, juuri niinkuin pitää ja tarkisti samalla jo etukäteen niskapoimut, sekin oli ok, vaikka varsinainen seulonta-aika mulla vasta to. Ette arvaa, miten huojentunut olo. Voi olla että uni tulee ens yönä aika hyvin ;).

Hemmutar, mä tilasin kanssa jo anopilta sen pätkis-puvun, aivan ihana!

Toiveissa, hui!! Onneksi kaikki hyvin! :)

Kerrankin oikeassa paikassa oikeeseen aikaan! Löysin alesta niin ihania ja edullisia poikavauvan vaatteita ja parhaimpana löytönä ihana Name it.n talvihaalari (oon etsinyt sellaista kevyempää mutta lämmintä haalaria, joka on kiva pukea automatkoille kun vauva on kaukalossa)10eurolla!

Sokerihuurre, mä löysin novitan sivulta linkkinä jonkun joka on tehnyt puvun niin se oli lahkeellinen, mä ajattelin sellaisen tilata :)
Sit tooosi vauvaväristä lankaa ostin, musta ja sellainen harmaakirjava niin saa niistä tehdä sukkia ym... :)
Meijän tuo koira on sellainen kuolapetteri ja se rakastaa sukkien kuljettelua suussa, tummat sukat on ainoat missä ei karvat näy :grin

Olipahan yö...

Eilen keittelin pitkästä aikaa kananmunia.. Tein ruispalaa ja kinkkua ja juustoa ja kananmunaa ym leivän illalla ja annas olla kun yöllä alko koskemaan mahaan ihan sikana, siis ylämahaa.. Kamalia kananmuna röyhtäsyjä ja mietin jo että meenkö laittamaan sormet kurkkuun että helpottaa, en sit menny, jotenki sain nukuttua ja nyt sit sellainen tööt olo että tuntee että olis mahaan koskenut..

Ja arvatkaas vaan syönkö seuraavaan 10vuoteen keitettyjä kananmunia!! :grin

Takaisin