La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä vasta sokerirasitus joskus viikolla 24-28 jos oikein ymmärsin :wideyed:

Halutaan tietää sukupuoli :)

Voi tsiisus tätä ummetusta, kävin jo Ikealla hakemassa sen lasten korokkeen jalkojeni alle että saisin polvia ylöspäin pöntöllä istuessani, se onneks auttoi.. :)

Saako sieniä syödä? Kamala himo iski kantterelli-pekonipiirakkaan, täytyy kai sitä lähimetsää lähteä katselemaan josko sieniä löytyisi.. :)

R uä 17.8 ja ehdottomasti halutaan tietää sukupuoli. Tuskin maltan odottaa :)
Tyttö vaatteita paljon varastossa, pitää pistää vaihtoon jos onkin poika...
Face kirppikseltä löytyi esikolle jatkettava sänky edullisesti, saa tuunata pinnasängyn uutta tulokasta varten :)
Ei tunnu liikkeitä ei, rv 15+4. Turha varmaan odotellakaan kovin pian, ku istukka edessä :(

Täällä ruä 21.8. Ja tosiaan niinku aikasemmin kirjottelin ni ei haluta selvittää onko tyttö vai poika. Mää oon nyt just ompelemassa pinkkejä ja sinisiä vaatteita. Toivottavasti ei jää tää lapsiluku yhteen niin tulee molemmat värit käyttöön. Toki voihan niitä vaatteita antaa aina lahjaksi eteenpäin. :)

Hemmutar, ääntä kohden vaan! Korvasieni on ainut mikä on kiellettyjen listalla. Mullakin tekee mieli kanttarellikastiketta ja uusia perunoita! Oi nam! :P

Mulla on se rakenneultra 15.9 :) ja ymmärsin että mullakin on sokerirasitus joskus rv 22-24 mulla tais lukee omakannassa että se ois sielä jossain.

Muokkaan. Käväsin kanta.fi niin sielä lukeekin että sokerirasitus tehdään mulle rv 24-28 että on siihen vielä aika. Muisti pätkii jo näköjään! :D

Muokattu viimeksi:
Mulla rakenneultra on 26.8. ellen nyt sitten joudu ton etisen istukan ja radin takia aikaisemmin käymään mammapolilla kontrollikäynnillä, just luin viime viikkoisen neuvolalääkärin tekstit kannasta niin se puhui kyllä etuseinäistukasta ja kirjoittanu kuiteski takaseinässä äkkiäpä se istukka vaihtoi paikka, noo mää luotan tuon Kyssin gyneen kun se tutki kunnolla tuon istukan paikan. Tänään ollu kumma kipuilu päivä alamahalla, vissiin kohdun asento alkaa muuttumaan kun se on kallellaan taaksepäin kun vihloo ja kipuilee tänään oikein urakalla, vuotoja ei onneksi ole kuin aamusen ihan pikkiriikkisen.

Muoks. Niin joo ja sukupuoli kysytään, eihän se vauva välttis sitä ees näytä.

Muokattu viimeksi:
Mulla on rakenneultra 24.8. Ja kyllä me aiotaan kysyä sukupuolta, saadaanpahan vahvistus tai täystyrmäys tälle poika-aavistukselle. Ja sitten on vähän helpompi hankkia tavaroita ja vaatteita. Toivon vaan, ettei sitten ihan kaikki ole pinkkiä tai sinistä, mitä sukulaisilta tulee. Mun isä ja hänen vaimonsa varmaan kuitenkin hankkivat kaikenlaista, kun ovat jo nyt niin innoissaan pienestä.

Ja mulla lukee kannassa että sokerirasitus on viikoilla 26-28.

Meillä ru on 8.9 ja otetaa kans sukupuolesta selvää jos toinen sen suostuu näyttämään. :) esikoista odottaessa ostin aikoinaa tosi paljon neutraaleja (eli valkosia) vaatteita, koska tiedettii että halutaa seuraava pienellä ikäerolla. Helppo kierrättää vaatteet sitten seuraavalle. :)

Mulla ei oo vielä tietoa rakenneultrasta. NT-ultra ens viikon tiistaina, et rakenne varmaan sit syyskuussa. Sukupuoli halutaan tietää niin helpompi hankkia tarvikkeita, kun ennestään ei mitään vielä ole :) ja sokerirasitus mullakin muistaakseni sit joskus 24-28 viikolla, mut siitäkin lisätietoa saan myöhemmin.

Ps. Ummetusta ruvennut olemaan täälläkin, pitääköhän itsekin hommata tuo Hemmuttaren suosittelema jakkara :D

Näin aikoja sitten englantilaisen olet mitä syöt ohjelman ja siinä oli se kelle ruoka maistoi liiankin hyvin niin..kärsi ummetuksesta ja kakkiminen oli vaikeaa, siinä se mikä piiskas sitä tyttöä eteenpäin niin sano että jalkojen alle jotain että polvet nousee ylemmäs ja joku "läppä" tms aukeaa peräsuolessa...
Hehe, toi jäi vaan mieleen siitä.... :bored: :grin

Jotain hyödyllistä sentään näkynyt telkkarissa... :grin

Täällä RU- 10.8. Ja halutaan tietää ehdottomasti kumpi tulee. :)

Mulle kätilö ja neuvolatäti molemmat sanoi että liikkeitä ei voi mitenkään tuntea ennen kuin aikaisintaan vkoilla 16-17, jos tuuri on. Kaikki muut on vaan suoliston kuplintaa ym. :) itse en ole kyllä tuntenut vielä mitään edes sinne päin ajateltavissa olevaa. :) mutta yksilöllisiähän noi on tietty.

Tänään 14+6. Pahoinvointi tiessään ja muutenkin hyvä ja virkeä olo. Nyt odottelen että alkaisi toi maha edes vähän näkyä. Turvotus kun lähti niin nyt ei kyllä vielä voi mistään erottaa että olis mahassa pikkuinen. Josko se pian pompsahtais. :) painoa tähän mennessä oli nyt tän vkon neuvolan mukaan tullut 1,9kg. Ne on varmaan levähtänyt pitkin kroppaa kun ei ne tossa mahassa vielä ole. :)

Onko teillä muilla jo selvästi näkyvillä maha? :)

Itselläni on aikamoinen massu viikkoihin nähden. Turvotustahan tämä on suurin osa mutta sisäänpäin ei pysty vetämään !! Tänään työkaveri, joka siis tietää, sanoi että jos maha noin pömpöttää ni en sitä pysty salata. Jäiks ! En vielä olisi valmis kertomaan ns. "julkisesti" asiasta. Työpaita pingottaa ja omissa vaatteissa kun kulkee niin selkeesti on massua, moni tuttu jo huomannut... Ihanaa toisaalta mutta olisi vielä hetki salassa niin olisin tyytyväinen :)

Itse olen joka neuvola käynnillä laihtunut, mutta maha on kasvanut selvästi. :)

Posti toi tänään ihanan Bola korun <3 ja heti pääsi massulle heliseen :)

Kyllä täällä on mahaa jo aivan liiaksi asti :D vaatteet ei joko mee enää kiinni ja etenkin farkut tahtoo painaa ikävästi mahaa. Eikä tätä enää mitenkään piilotella. Onneksi ei tarvi edes yrittää :) Turvotuskin on jo jokin aika sitten hävinnyt ja painoa ei ole tullut, joten eiköhän tuo ihan vauvva masun alku ole :) Pientä ahdistusta kyllä aiheuttaa mutta eiköhän tässä totu tuohonkin kunhan vielä vähän kasvaa ja on selkeästi raskausmaha eikä näytä vaan siltä että on asunut karkkipussissa ;) :P

Mulle sanoi työkaverit, jotka tietää tästä raskaudesta, että nyt kun tietää mitä katsoa, niin mahan kyllä selvästi huomaa. Ja omasta mielestä se on valtava! :hilarious: Ja onkin kyllä kasvanut, koska en pysty enää pitämään edes normaaleja sukkahousuja, vaan on pitänyt siirtyä äitiysmalliin.
Muualta kropasta olen kuulemma (ja omastakin mielestä) laihtunut. Nyt on 14+6 ja painoa on noin kilo vähemmän kuin ennen raskautta, eli 73 kg/168 cm. Varmaan johtuu pahoinvoinnista ja siitä, että en ole oikein saattanut herkkuja syödä, tuo painon nousemattomuus.

Täällä tänään 16+0... ja voin kertoo että näytän siltä ku olisin kuudennella kuulla. :oops: en ois uskonu että eka näin äkkiä alkaa näkymään valtavana mahana.. :woot: mammahousuja joutuu kovasti jo käyttää ku omat painaa niin hirveesti

Mies tuli äsken töistä ja jäi vaan tuijottamaan massua... Tokas vaan että miten tuo on tuollainen pötsi :grin
Että se on tuollainen koko leveä pötsi eikä mikään soma pieni mahan alku tuossa edessä.. :bored:

Tänään kävin parit housut hakemassa yhdeltä tytöltä millä laskettu aika 3 viikon päästä, hän on samaa koko luokkaa (L-XL) kun minä niin jäin vaan monttu auki katsomaan sitä valtavaa mahaa ja pienessä mielessä mietin että tuleekohan mullekkin noin iso ja ihana massu :Heartred
Sen verran mukava myyjä tyttö oli että lupasi kun ei itse enää tarvitse mammafarkkuja ym niin laittaa viestiä jos minulle kelpaisi niistä edes osa :happy093

Ainii, en tiedä olenko ihan höperöks tulossa mutta kävin tuossa päivällä tunnin kävelylenkin heittämässä koiran kanssa ja toinen jäi unelmoimaan ja haistelemaan joka ikistä kukkaa niin piti vetää perässä... Alko sitten juilimaan ja jomottelemaan alamassua.. En tietenkään muistanu laittaa sitä tukivyötä päälle että olisin testannut..
Laitoin sen sitten kotona ja jatkoin touhuamista niin kohta ei enää massua jomotellut.. Voiko tuo muka tosiaan auttaa????? :eek:

Älkää pelotelko että se niin pian alkaa näkyä :arghh: mulla alkaa uusi työ 10.8 eikä siellä vielä tiedetä mitään :angelic:

Vaik kyll vaatteet kiristää niin mitään en myönnä... rv 14+2

Mä ainakin toivon et alkas massu näkymään.. Tämmöinen piilottelu on aika rasittavaa.. Se kun näkys niin kaikki vois lukea rivien välistä mistä on hommassa kyse eikä tarviis sanoa aina että olen ollut ruoka-aikaan kotona :) :)

Meillä rakenne uä 27.8 ja ehdottomasti haluan tietää kumpi tulee. Jotenkin on tyttö olo....kamalasti tekisi mieli ostaa mekkoja. On ollut alusta saakka joten hauska nähdä kumpi tulee. Oletteko meinanneet käydä rakenne uän lisäksi myöhemmin vielä yksityisellä 4d kuvissa? Minun tekisi mieli mutta maksaa sen 200e helposti. Pitää rueta ostamaan arpoja

Ekan kanssa pystyin käyttää koko raskausajan normi vaatteita... toisen kanssa on toisin kun farkut on jo jääny kaapin perälle :nailbiting: mutta mutta ei kyl tarttis viel näkyä ennen rt-ultraa sit voi hyvillä mielin julistaa tätä maailmalle :)

Takaisin