La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kauhean hyvin alkanut tämä aamu. Äiti soitti ja kerto murtaneensa nilkkansa. Tää tarkoittaa sitä, että mä joudun nyt varmaan harva se ilta/päivä ravaamaan siellä kylässä ellen jaksa sen jokapäiväistä soittelua. Se kun asuu viel melkein vastapäisessä talossa niin ei voi edes pitkän välimatkan takia luistaa... Ei kyl nyt ois yhtään ylimääräistä energiaa alkaa sitä paapomaan. No nyt se ei ainakaan ihan heti pääse ostelemaan ja kuuluttamaan työkavereilleen ja kaikille naapureille vauvasta, jos joutuu pysymään kotona... Ehkä mä sille ens viikolla asian paljastan niin on sairaslomalaisella ees jotain ilosta ajateltavaa :)

Musta_lammas, meillä äiti on tähän asti jankuttanut kun pitäs käydä useemmin ja ajella mökillä ja kaikkee.. Nyt kun sai tietää asiasta niin pitää ottaa rauhassa ja levätä kotona, jospa se sinunki äippäs olis sitä mieltä että et missään tapauksessa höösää häntä ja nyt vaan lepäilet.. :)

Oi.. Olipa onni lähteä kirpparille :)

Löytyi pieni musta huppari ja iiiihanat beige-ruskeat potkuhousut :happy:

Itelle jopa sininen syystakki, housut, shortsit, espritin tunika ja 2 collegepaitaa, kaikki mallia mamma :woot:
19€ koko satsi, vähä mä oon happy :)
Tuolla vaatemäärällä mä pärjään pitkälle :)

Niin ja sit kävin ostaa sen massun tukijutun, kevytversion.. Kun lääkäri suositteli sitä sillon maanantaina kun kärsin siitä alamassun jomottelusta töissä..
Pistin sen päälle ja maalailin seinää ja siivoilin kämpän niin joo-o, voin suositella, kivan tuntuinen kun hieman puristaa massua sisäänpäin, eikä ole mitään tuntemuksia vaikka tuli jonkun verran tikkailla hypittyä ja heiluttua :)

Innostuin Hemmuttaren kirppislöydöistä niin, että pakko päästä itsekin heti kun se on mahdollista. Ollaan pari päivää mökkeilemässä, eikä täällä ole lähellä kirppareita.
Eilen oli nt-ultra ja kaikki oli hyvin. Piti olla vasta viikon päästä, mutta saatiin lomareissun takia siirrettyä. Ihana kokemus katsoa kun toinen pörräsi masussa ja esitteli itseään hienosti Jännä ajatus että joku siellä vaan hyörii ja pyörii ja en itse vielä tunne mitään.

Ihanaa kun kuulee hyviä nt-ultrakuulumisia vieläkin <3 täällä odotellaan jo innolla tulevaa ra-ultraa joka on jo 10.8 :D meinasiko monikin selvittää sukupuolen? Meidän piti alussa olla selvittämättä, mutta ei millään malta kun on niiiin kova tyttöfiilis, mutta mieheni suvusta tulee oikeastaan vaan poikia :D pakko selvittää! :p

Ite haluais tietää kumpi tulossa, mutta mies taas ei haluu, niin yritä tässä ny sitten päättää kumman tahto täyttyy ra-ultrassa... :)

Me ollaan päätetty että halutaan kuullaa sukupuoli. Mies sai tahtonsa läpi :) ja onhan se sitten helpompi tehdä joitai hankintoja. Isovanhemmat on kieltäneet kertomasta, he haluavat säilyttää jännityksen.

Mä en tiiä kysytäänkö vai jännätäänkö et onko olo oikeassa (siis tuleeko tyttö sen pahoinvoinnin ym mukaan). :)
Mä kyllä väitän että tunnen vauvan liikkeitä jo nyt vaikka viikkoja ei oo ku 12+5 nyt. Aina välillä tuntuu pientä kutitusta ja pieniä tönäisyjä. Ja aina sillon kun en ajattele asiaa :) hentoja mutta selkeitä. Maanantaina ehkä selviää ultrassa että kuvittelenko vai en.

Mulla menossa Ultran mukaan 13+4 ja vielä en oo liikkeitä tuntenut vaikka kolmatta kertaa jo liikkeitä odotetaan :) kuplia tuntuu kyllä harva se päivä, mutta en usko että ne liikkeitä vielä olisi.

Sukupuolta kysytään jos se ultrassa näyttäytyy, joskin se kaikki muu jännittää siinä ultrassa enemmän, joten jos ei näy niin pärjään niinkin, kunhan vain kaikki muu olisi mallillaan...

Eiköhän mekin haluta tietää sukupuoli jos vaan toukka haluaa näyttää sen :)
Lääkäri sanoi että elokuun aikana se, kyssiltä tulee kirje kotiin, olenkin posteljoonia kytännyt ikkunasta joka aamu :grin

Miten muilla se "hehkuminen"? Onko sellaista olemassa? :grin
Noo, tukka ehkä kiiltää paremmin (voi johtua uudesta shampoostakin..) mut muuten.. Voi tsiisus.. Leuka täynnä kipeitä patteja, sillo alku raskaudestakaam ei ollut tämmöisiä! Just sellasia että niistä ei ikinä edes mitään finniä kehity.. Samanlaisia yläselkä täynnä :mad:
Onneks on niin kylmiä ilmoja ettei tarvii toppi päällä juoksennella ulkona :grin

Onko muitten tulevat mummot ja ukit keksiny tulevalle lempinimeä? Meillä mummo oli keksiny eka yönä että se on tuikku, äsken tuli viesti että miten tuikku voi? KUKA JA MIKÄ IHMEEN TUIKKU...???!!!? :grin
Tuikku..vauva..aha... o_O

Täällä jo 14+6 :)

Mä oon kyl huomannu et pientä hehkua ilmassa... eilen peilin edessä olin saada sydärin ku tajusin et naaman iho ei oo vuosii näyttäny nii hyvältä ja puhtaalta :D hiukset ja kynnetki kasvaa aivan supernopee. Ei oo isovanhemmat keksiny lempinimee... yleensä lempinimi on siskon lapsille keksitty ku on ilmestyny maailmaa :)

Mites, onko kellään muulla käytössä toi sähköinen ipana äitiyskortti? Jos on niin mitä ootte tykänneet siitä?

Meillä se on, ja oon kyllä ihan tykänny siitä kun sitä pääsee katsomaan mistä vain kunhan on puhelin tai tietokone käsien ulottuvilla :)

Miuku, enpäs oo tuollaisesta kuullutkaan! Kuulostaa kyllä näppärältä. :) Meillä on ihan perinteinen pahvilätyskä, siinä on kyllä se huono puoli että se pitää itse muistaa pitää mukana. :D

Mulla äitiyskortti on automaattisesti aina mukana, kun on laukkukin :) Ja käytän pääsääntösesti vaan yhtä tiettyä laukkua, niin se kulkee sit senki takia mukana. En kyl muistais sitä pitää mukana, jos se olis jossai kirjahyllys niinku noi lasten neuvolakortit.

Mulla kanssa tuo pahviläpyskä kortti ja oon siihen tyytyväinen, ei kaiken tarvis nettiin siirtyä..

Se pahviläpyskä tuntuu todellisemmalta kuin mikään nettiin kirjotettu :)

Huh, tänään käytiin apteekissa kattoo miehen kanssa noita raskausvitskui. Jäi vielä sinne kun ei oo just nyt rahaa, onneksi lomarahat tulee ensi viikon perjantaina niin sit ostan samantien pari purkkia mama vitskui. Kun siinä yhdessä purkissa oli vissiin 120 tabua?

Mä ostin ton 120 tabusen multivitan mama vitamiinit. Mä söin n. Rv 7 asti ladyvitan mamaa, mut oli pakko lopettaa ne kun oksensin ne aina ulos. Nyt tänään kävin ostamas äitiysvitamiineja et jatkossa sit taas niitä syön :)

Äh..mun pitäis myös saada haettua jotain vitamiineja. Ja kalsiumia kun en voi maitotuotteita kauheesti käyttää. Jospa taas joku päivä sais aikaseks :D

Takaisin