La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Enni: minäkin haaveilen syysreissusta, mutta se kaatuu työasioihin. Mielestäni hyvin voi vielä tuolloin matkustaa, valitsee vain turvallisen ja suht lähellä olevan kohteen. Ja kohteessa sitten oman voinnin mukaan liikkuu!

Ja asiasta kymmenenteen kun joku mainitsi suomi loven. Vollotin ensin kun kuuntelutin miehelle sen ykkös jakson jarkko martikaisen valssi tanssitaidottomille. Kauhee pillitys ja taustalla samalla tuli tv:stä se eilinen kakkos jakso. Rauhotuin jo hetkeks kunnes anna puu alko laulamaan tv:ssä (suomi love) ja kauhee vollotus alko uudestaan. Sanoin miehelle että tällaset ohjelmat pitäis kieltää :D en ole kauhee tunteiden näyttäjä ollu enn3nkään niin tää on ihan hirveetä.

Lara88, mulle on käyny muutaman kerran samallalailla. Enkä myöskään keksiny mitä pilaantunutta olisin syöny, jäi epäselväksi sitten mistä tollanen iskee.

Onko kellään puhjennu huuliherpes? Mulla on ollu nyt viikon ja ai hitto kun kirvelee. Uskaltaako apteekista hakee niitä rasvoja? Vähän alkaa olla jo tuskaa. Tai jos on muita vinkkejä millä hoitaa, niin kelpaa.

En minäkään ole normaalisti mikään vollottaja tyyppi joten pistän ihan täysin raskauden piikkiin :)

Tammimamma: meillä olisi tuo Kroatia varmaan ensisijainen kohde nyt. Sinnehän ei lennä ku kolmisen tuntia. Ollaan vaan aina kovia liikkuun ja kiertään niin koittanut tässä miestäkin muistutella, että jos vauva on tulossa nii ei varmaan voi ihan samaan tahtiin mennä mitä ollaan totuttu.
Tulee vaan jotain kauhukuvia maalailtua omaan mieleen mitä kaikkea pahaa voisi tapahtua, mut jospa ne ajatukset muuttuu!

Mimi: herpekseen toimii hyvin aminohappo l-lysiini. Rv 10 jälkeen voi kuulemma huoletta ottaa jos on tarvis. Mulla toimii hyvin se 500mg tarvittaessa, se 'sammuttaa' heti tilanteen ja on turvallisempi kuin mitä lääkeaineet.

Meillä olis ulkomaan matka tulossa jo tässä kesällä. Heinäkuussa lähdettäisiin Espanjaan. Matkaa ei ole vielä varattu, mutta eteläiseen Espanjaan olisi tarkoitus. Vähän jännittää, että miten lennon jaksaa (4,5h). Onko muilla ollut matkoja tai onko tulossa?

Lara88: Mulla on ollut useampikin tuollainen kohtaus tässä alkuraskauden aikana ja vauvalla kaikki hyvin. Uskon että on vaan yksi raskausoire. Mä en ole myöskään mihinkään ruokaan pystynyt tätä linkittää.

Enni: oih, Kroatia kuulostaa ihanalta! Uskon, että jaksat hyvin vielä tuossa vaiheessa kierrellä :happy:

Toiveissa: lennon varmasti jaksaa, mikäli oma vointi on hyvä! Ja muistaa juoda vettä ja jaloitella :)

Me lähdetään heinäkuun vika päivä kahdeksi viikoksi bulgariaan :) sieltä ku tuun pois niin pääsen pikkuhiljaa varailemaan jo ultraa että nähdään pienokaisen sukupuoli <3
Bulgariaan onneks lentää vaan sen 2h50min, mä pelkään kovin kyllä lentää, mutta se mikä määränpäässä odottaa, on vaan silkkaa täydellisyyttä <3

Lara88: mulla kanssa möyrys eilen illalla mahassa ja suolistossa, mutta en oksentanu enkä ripuloinut, mietin jo että mitä sopimatonta söin eilen mutta en kai mitään, varmaan 7 rennietä söin illan aikana että maha rauhottui ja pystyin nukkumaan, vieläkö vähän öklö olo ja lorisee ihan kummasti maha kun syö jotain.

Miten aattelitte reissussa noiden syömisten suhteen? Välimeren maissa on just ihania kaikki kalaruoat, mutta voikohan esim. rapuja syödä?

Nannuska, mitä toi aminohappo on ja mistä sitä saa? :) Tänään oon kokeillu bebanthenia ja se on auttanu vähän :D

Me aiottiin lähtä elokuussa Kroatiaan, mutta päätettiin jättää se nyt kuitenkin väliin. Ollaan tehty nyt raskauden aikana muutama miniloma ja syömiset on tuntuneet sen verran hankalilta, että en jaksaisi niitä kahta viikkoa miettiä. En syö punaista lihaa tai kanaa, joten usein vaihtoehdot ovat sitten tonnikalaa tms tai vuohenjuustoa tms, joita en oikein uskaltanut ulkomailla syödä.
Ollaan onneksi ehditty reissata useita kertoja ja seuraavan kerran mennään sitten kolmistaan :)

Me lähettii kanarialle sillo ku olin esikoisesta n. 4 kuukautta raskaana. Lennolle suosittelen ehdottomasti tukisukkia, helpottaa oloa vähän. :)

Yleisimmissä turisti kohteissa on oikeastaa se hyvä että ravintolassakin tietää suurin piirtein mitä saa. Me löydettii sillo kanarialta tosi hyvä pihvi paikka ja mä pyysin kaikki pihvit erittäin kypsänä. Ne pihvitki vielä kypsennettii suoraa meidä noka edessä ni ties tasan tarkkaa mitä pannulle meni ja mitä saa. Aamupalat me tehtiiki sitte ite hotellilla ni siinäki oli helppo kattoo mitä suuhun laittaa.

Me ajateltiin kans jos vaa mun rahat riittää ni tehtäis pieni viikonloppu matka jonnekki saksaan tai englantiin. Mutta tääki vielä hyvin epävarmaa. :)

mimi: solgarilta löytyy 500mg ja 1000mg (luontaistuotekaupat jne myy). Löysin ton aminohapon kun googlailin tietoja ja helpotusta herpekseen.

Mä oon lähdössä lokakuussa Suomipop-risteilylle :p Jännittää kyllä kuinka reissusta selvii hengissä :) Ajattelin elää kerran elämässä ainakin jonkunlaiset festarit :joyful:

Mullaki on tippa linssissä vähä väliä kaiken näkösistä syistä :D

Oi vitsi, miehellä alko jo loma ja itellä viikon päästä. Luksusta <3 Mie oon menossa parin viikon päästä festareille. Vähä harmittaa ko muut rellestää, mut jaksampa paremmin kaks päivää ;)

mimi: kotikonstina sekoita suolaa ja hunajaa, sivele pumpulipuikolla ruven päälle tai sitten hammastahnaa

Mä ajattelin kanajutut jättää väliin ulkomailla, tai no tutun ravintolassa voisin syödä koska tiedän ettei oo pilaantunutta yms ja on tarkka ruuan laadusta. Mut en oo muutenkaan kova kanan ystävä, niin en usko että kanaa syön sielläkään. Mä en oo koskaan sietänyt medium lihaa joten pihvien pitää olla oikeesti kypsiä että suostun syömään :D oon muutenkin aika nirso että en usko että mitään kauheeta ongelmaa ruuan kanssa tulee. Mistä niitä tukisukkia oikeen saa?

Takaisin