La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hemmutar, mä en tykkää tilailla vaatteita netistä kun en jaksa niitä sitten palautella mut mammavaatetta oon käynyt ostamassa h&m.ltä ja Name it.ssä on Mamalicousin odotusvaatteita, sieltä löysin just aivan ihanat mammafarkut ja olivat vielä 50% alessa.

Mä olen kaikki äitiysvaatteet ostanut H&M.ltä :) kahdet housut on tallessa edelliseltä raskaudelta, nyt olen ostanut yhdet farkut, ja nyt oli -50% kahdet housut mitkä ostin :) yks mamma mekko löytyy, tuntuu että sellasta oikeasti nättiä ja istuvaa äitiysmekkoa on vaikea löytää.. Täytyy kai paitoja kattoa, sellasia mitkä kävis sitten imetysaikanakin :) sellanen nettikauppa kun 9kk.fi niin sieltä oon jo vähän kattonut että josko tilais jotain :)

Huomenta! On se kumma kun ei nukuta yhtään silloin ku sais nukkua.. Mutta nälkä on taas jo kova, ei auta ku tirauttaa kahvit ja laitella aamupalaa muiden kuorsatessa:rolleyes:
Mä löysin feissarin palstoilta edullisia mammavaatteita ja mulla on edellisestä raskaudesta tallessa & käytössä boobin farkunnäköiset mut sellaset ohkaiset & ihanan pehmeät housut. Ne on supermukavat päällä ja siistin näköiset. Palstalta löysin ison kasan hm housuja, farkkuhameen ja sellaisen takin, joka on mulla jo nyt käytössä (samoin ku housut). Ainoastaan farkkuhame oli yllättävän leveä, mut jos ne helteet tuliskin loppukesästä niin sit sillekin löytyy käyttöä :)
Tänään pyörähti rv 14 käyntiin ja maanantaina olis tarkoitus palata takas töihin. Nostelut sun muut on jätettävä suosiolla, haasteelliseks tekee kun en tiiä miten ehdin syödä ja jaksanko olla ja seisoa 8,5h .... Eli nyt jo stressaan maanantaita :nailbiting:

Jänskääjä ja Aphrael, minullakin ultra vasta 21.7. Juuri eilen tuli aika. Oli pieni pettymys kun neuvollassakin sanottiin että ultra on toden näköisesti viikolla 12 ja tuo on jo 14. Eilen itkeä tihrustin pettymystä meidän ulkorappusilla, kun siinä jo kiirellä halusin kirjeen aukaista. Siinä oli taas naapureille ihmettelemistä :D Eli aika herkillä tuntuis mieli olevan. Puolisolla on aina vaan sellainen "tyytyväinen" ilme kun miulla on pahoinvointia tai itkukohtauksia..sanoo vaan hymyillen "kaikki taitaa olla kunnossa". Kyllä tekis mieli räjähtää sen hymyilyille, kun itse saa juosta oksentelemassa :D Toistaiseksi olen pystynyt hillitsemään itseni, koska onhan se aika suloistakin, että hän silleen ajattelee. Tällaista miulle. Nyt on miesvapaa koko viikonloppu! Nämä on niin harvinaisia, että kyllä osaan nauttia yksin olosta. Lähden shoppailemaan ja illalla herkuttelen ja katson jonkun naisten hömppäleffan ja kuuntelen täysillä omaa lempimusiikkia jne. Huippua! :)

Jänskääjä mä ostin verkkokauppa.comista UnbornHeart-dopplerin, maksoi 49 euroa ja ainakin mä tykkään. Se linkitetään älypuhelimeen ja sitä kautta voi tallentaa pätkiä ja lähettää linkkinä kuunneltavaksi muillekin. Ja sykenäyttö siinä on, mutta johtuneeko aikaisista viikoista kun tahtoo pomppia 140 ja 170 välillä koko ajan vaikka kuulokkeista kuuluva syke on tosi hiljainen mutta ihan tasainen (mulla siis eilen kuului ekan kerran rv 10+3). Joku oli tehnyt dopplereista oman ketjunkin, kannattaa käydä lukemassa sieltä muiden mielipiteitä.

Kirpparilla olis ollu viime viikolla joku angel doppleri hintaan 10€. En sit kehannu ostaa kun ajattelin että en löydä sillä mitään ja sitten petyn ym.. :)

Eipähän täälläkään uni kovin pitkään vieraillut, vaille 6 jo ylös... Seiskan aikaan jo tein kääretorttua suklaamousse täytteellä :grin
Ihania nämä himot... o_O :grin

Lumikello2015 katsoinkin netistä juuri tota verkkokaupan doppleria ja ajattelin tänään mennä vilasemaan josko se sitte mukaan tarttuis :)
Kiitos "tuotearvostelusta" :D

Susa81: ihania ultrakuulumisia! Minua tosin ihmetyttää tuo ettei voinut enää ottaa verikokeita? Minulla on nt-ultra vasta ensi viikolla (viikkoja 12+5) ja siinä samalla vasta otetaan verikokeet? Eli minulla ei nuo verikokeet ole enää siis luotettavat vaikka lääkäri määräsi ne noille viikoille? Kiva.

Muistanko väärin mut aiemmin taidettiin keskustella tuosta milloin verikokeissa pitäisi käydä ja kummallista kyllä niiden ajankohdat vaihteli paikkakunnan omien käytäntöjen mukaan. Luulisi olevan yhteinen käytäntö kun meilläkin oli tarkat viikot ja jopa päivät milloin verikokeet piti olla otettuina.

Sama täällä (pohjois-savon alue), tarkat viikot ja päivät antoivat neuvolassa milloin pitäisi käydä niissä, luulisi koko suomen maassa olevan samat "säännöt" ja ohjeet :eek: o_O
Verikoe viikolla 9+0 - 11+6, mieluiten siinä keskivaiheilla.
Ultra on sitten 12+5.
Piti vielä ihan tarkastaa ajanvarauslapusta niitä päiviä ja aikoja mitä sai mukaan.. :wideyed:

mä kävin eilen ultrassa ja oli viikkoja ultran mukaan 12+1 ja kysyin vielä että onko verikoe vielä luotettava niin se meinasi että kyllä se voidaan vielä ottaa. Huslabin sivuilta "Verinäytteen ottaminen voidaan tarvittaessa myös tehdä erikseen raskausviikkojen 8 (8+0) ja 12 (12+6) välillä. Yli 13. raskausviikolla otetussa näytteessä merkkiaineiden kyky erottaa korkean riskin raskaus häviää."

Tammimamma: Tosi erilaiset käytännöt tuntuu olevan joka paikassa. Kätilö tosiaan sanoi, että verikoe pitäisi ottaa viimeistään 11+6 (neuvolan mukaan piti olla 11+5) että tämän jälkeen tulos voi olla mitä sattuu...
No minä piikkikammoinen olin helpottunut, ku ei tarvinnut mennä ja kätilö kyllä perusteli hyvin, että uskoo kaiken olevan hienosti, pään ympärillä olisi nähtävissä näillä viikoilla kuun sirpin mallinen turvotus, jos sitä olisi liikaa... Minä koitan uskoa ammattilaista ja olla turhia murehtimatta. 7viikkoa rakenne ultraan, ei kannata vielä alkaa ressaamaan... :)

Mua kehotettiin neuvolasta käymään rv 10 noissa verikokeissa. Ja aika ihme että nuo ohjeistukset vaihtelee ja sit joku ei pääsekkään verikokeisiin huonon ohjeistuksen takia. Tärkeät verikokeet kuitenkin kyseessä, joka meillä nosti edellisessä huonosti päättyneessä raskaudessa epäilykset että kaikki ei ole hyvin koska veriseulassa mitattava istukkahormoni oli niin alhainen. Erikoislääkärin kanssa juuri kun asiasta juttelin niin piti näitä verikokeita todella tarpeellisina ja oma kokemuksenikin sen jo kertoo. Eikä nyt ole tarkoitus pelotella ketään, kerroin vain oman kokemukseni.

Tää on kamalaa! oksentelen joka aamu vaikka viikot on 12+3. Tänäänkin pitäisi lähteä ajamaan helsinkiin ja One Directionin keikalle ja katsomaan uutta koiranpentua meille ja olen koko aamun oksentanut vessassa ja kuoleman väsynyt. Kaikista eniten ärsyttää oma mies kun mä oksennan niin et meinaan tukehtua 20 min tuolla vessassa niin hän on ihan välinpitämätön ja ainoo mitä sanoo niin "NO NYT MEILLÄ TULEE KIIRE!!" ihan kuin se jumalauta ois musta kiinni koska oksennus tulee. No mä voin siinä vaiheessa olla välinpitämätön kun oon oksentanut laina auton täyteen :):):) kun ei tällä ololla niin merkitystä kunhan vaan ei tuu kiire!!! HUOH. Ja meillä tosiaan ei ole mikään kiire. Anteeksi avautuminen muta helpottaa kun pääsi tänne riehumaan.

Tsempit vilma-sofialle. Ei noi miehet oikein tunnu tietävän miten mihinkin suhtautua. Mutta itsekin haluaisin riehua, jos valittais tuollaisessa tilenteessa kiireestä :( Mutta tuskinpa se ajatteli sen sanoessaan, että siinä mitään pahaa on, että niin sanoo. Ainakin yleensä noi "sammakot" tuntuu olevan ajattelemattomuutta. Semmosia ne on.

Meillä neukkari varasi ajat verikokeisiin ja ultraan ensimmäisellä käynnillä. Muistaisin että näin teki esikoisenkin aikana, mutta nyt pääsen niskapoimuun jo viikolla 11+9, ja vertakin otettiin oikein 16 putkiloa!! :o neuvoloita mulla on taas tuplamäärä viime raskauden aikaisista komlikaatioista johtuen ja tälläkertaa kun on se enkelipienikin kyydissä... olis kyllä ihanaa vaan nauttia raskausajasta, mutta pitäis vissiin olla hieman parempi mielikuvitus, että tuola vessanlattialla raskaudesta nauttiminen olis jotenkin mahdollista.. :D

Hemmutar: meillä on sama ohjeistus täällä Ylöjärvellä tuon verikokeen suhteen.

Mulla on tänään toi alavatsa ollut jotenkin outo. Ajoittain vähän niinku kosketusarka (ajattelisin et tuo kohdun seutu), kun painelee tuosta alavatsasta ja tuollanen outo epämiellyttävä tunne. Tämä ei ole kokoaikaa, mut raastaa ku ei tiedä onko tuolla elämää :(

Ei muuta ku nenä kohti iltavuoroa ja seitsemän päivän työputki alkakoon!

Mie oon miettiny että jospa tuolla massussa jotain olis kun välillä muistuttelee olemassa olostaan :)
Noh, maanantaina se selviää ultrassa :) onneks on se vapaapäivä kun se ultra on vasta klo 14.. :nailbiting:
Voi tsiisus mun kanssa.. Kauppareissulla piti pyörähtää kirpparin kautta... Löysin niiiiiiiin ihanan pikkuvauvan myssyn.. Luonnonvalkoinen neulemyssy missä naru leuan ali ja pienet korvat myssyn päällä :oops: Pakkohan se oli ensi talveksi kaikenvaralta ottaa :)

Onko kenelläkään muulla ollu maha kipeä? Tai lähinnä alamaha. Mulla tulee välillä vähänniinku kramppeja ja menkkajomotuksia. Tuntuu inhottavilta ja sattuu. Oon ottanu niihin kipuihin panadolia ja sillä on menny ohi. Huolestuttaa :/

Mimi, mulla on ollu aika ajoin ihan kunnon menkkajomoja alavatsassa ja alaselänpuolellakin tuntuneet. Ja ainakin ultrassa näkyi tällä vkolla hyvin voiva beebis :) Kohdun kasvukipuja varmaankin ovat.

Takaisin