La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siellä kelan paketissa oli aika paljon sellaista mitä itse ei tulis vauvalle puettua. Täytyy ny miettiä vielä mitä tekee ja tutustua paremmin ku kerran kävin vaan kurkkaan mitä paketti sisältää :)
Toisaalta se on niin hieno etuus, että voi olla "pakko" ottaa :)

Itellä esikoisen jäljiltä pakkaus vielä tallessa, nii tuskin tulee otettua, mut pitää miettiä pienemmän talvipuvun+muun talvivaatevaraston hankintaa ku esikoinen on syntyny kesällä, nii sille meni noi äitiyspakkauksen haalarit hyvin päälle. Pitää talven tullen alkaa kirppareita kiertämmän. :)

me varmaan otetaan kelan pakkaus, esikoisenkin on vielä tallella ja sinne oli kiva kerätä ensimmäisen vuoden juttuja :) ja rahallisesti sillä on kuitenkin paljon enemmän arvoa. en muista oliko tässä paketissa sitä kuolalappua, mutta kyllä olis esikoisen aikana tullut tarpeeseen :D aina sai olla vaatteita vaihtamassa.

Täällä taas koko aamu mennyt oksentaessa yöhh. Välillä on pitänyt käydä hypistelemässä eilisiä np-ultra kuvia että jaksaa tätä huonovointisuutta. Seuraava ultraus onkin sitten jo vajaan kuukauden päästä kun päästään varhaisrakenneultraan!

Me varmaan kelan pakkaus otetaan. Eka kun tulossa niin jotenkin sen haluaa vaikka vaatetta kyllä löytyy jo aika paljon. Osa oli siinä pakkauksessa ihan mieleisiäkin ja ne jotka eivät oo niin uskon että ainakin ihan kotivaatteina tulevat käyttöön, en oo niin tarkka ollenkaan.

Ens viikon loppupuolella tai sitä seuraavan vkon alkupuolella tulee jo tieto majaileeko masussa tyttö vai poika ja tietenkin ennen kaikkea ettei ole kromosomipoikkeavuutta.

Me ei oteta kelan pakkausta. Viimekin oli ihan turha, esim. lapsi oli kesällä pakkauksentoppavaate koossa..

Sokerihuurre: Miten saat tietää sukupuolen näin aikasin? Luulin että vasta rakenneultrassa mahdollista nähdä sukupuoli. Mikä tämä nipti testi on? Koskaan kuullukkaan, vaikka toinen tulossa... Joku uusi juttu?

Minullakin on esikoisen Kela pakkaus vielä tallessa, siksi arvelin ottaa rahana, kun ei tarvii mitään... esikoiselle pitää sänky ostaa, alkaa käydä pinnasänky pieneksi ja kohta sitä tarvii toiselle

Esikoiselle ei pakkausta otettu, mut taidetaan tälle ottaa. Ostan esikoisen vuoden makuupussin niin saavat molemmat omansa sit lapsilleen.

Joko ootte vaunuja miettineet?

Kummallekin ollaan otettu pakkaus,niin eiköhän tällekkin tuu otettua.... Yks syy on just se makuupussi.... Haluun säästää ne lapsille... Ja on siel muutenkin hyviä käyttö vaatteita.... ☺

Susa, nipt-testi on testi, jolla voidaan havaita yleisimmät kromosomipoikkeavuudet (13,18 ja 21 sekä tarkistaa sukupuolikromosomit). Testi otetaan rv 10 jälkeen ja otetaan siis äidin verestä, josta sitten jotenkin eristetään vauvan dna. Testin voi saada jos on aiemmissa raskauksissa todettu kromosomihäiriö. Tämä on melko uusi testi ja tullut vanhojen istukkabiopsian ja lapsivesipunktion rinnalle. Etuna tässä on kahteen edellämainittuun, että tässä ei ole minkäänlaista keskenmenon riskiä.

Mulla on aika tuohon nipt-testiin 7. heinäkuuta.

Terveisiä ultrasta/neuvolasta. Kävin aamulla katselemassa pientä rakasta :Heartred Se oli kasvanut niin paljon viime kerrasta, nyt viikkoja menkkojen mukaan 9+3 ja la siis 23.1. Mun omien laskujen ja ovulaation mukaan viikkoja ois tänään tasan 9+0 ja ultran mukaan niin olikin. Pikkuinen jo liikkuikin ja alkoi oleen jo ihan ihmisen muotoinen! Kaikki oli kunnossa muutenkin myös mulla. Nyt sai taas lisää voimaa jaksaa tän kuvotuksen kanssa ku tietää, että pikkuinen on kasvanut ja kaikki ok.

Sokerihuurre: me ei mennä siihen nipt-testiin joten sukupuoli selviää ru:ssa jos iselviää.

Susa81: tuota nipt-testiä ei tarjota automaattisesti kaikille odottajille vain niille joilla on edellisrssä raskaudessa ollut kromosomihäiriö tai niille joiden np-ultra+seula hälyyttää ja tarvitaan tarkempia tutkimuksia

Me varmaan otetaan tuo pakkaus. Tykkäsin esikon kanssa ja siinä on niin paljon kaikkea käytännöllistä, jota en katso rahalla saavan vastaavaa. Lisäksi tuo talvihaalari oli esikon kanssa todella reilu ja kävi cm mittoja paljon pidempään, toivottavasti tämä samanlainen:happy: Minä myös pidän noista väreistä ja kynsisakset haluan kummallekin lapselle omat, kun aikuisten käyttämiä saksia ei saa kerta käyttää, niin varmistellaan sitten tuollakin tavalla. Tuo 2015 pakkaushan on jaossa niin kauan kuin niitä riittää ja yleensä vasta seuraavan vuoden huhtikuun paikkeilla tulee uusi paketti eli ainakin näkee mitä saa.

Heippa kaikki! :)
Täällä tasan 10 viikkoa tänään täynnä ja tuli kutsu ultraan 10.7 :) olen 22 vuotias ja odotan lasta yksin, lapsen isä on varmaan synnyttyä mukana kunhan saa asiaa sulateltua.. no sen näkee sitten, kyllä me pärjätään kahdestaankin ja ihanien ystävien apu on korvaamaton :) olisihan se kuitenkin ihana kun voisi lapsen isän kanssa jakaa tämän kokemuksen.. Olkaa onnellisia jos teillä on hyvä mies siellä tukena! :)

Me jateltiin tuo pakkaus ottaa koska aloitamme aivan nollasta. Eli eka lapsi ja kaikkien sukulaisten lapset ovat jo niin isoja että uskon heidän antaneen kaiken jo pois. Muutenkin tuo on hyvä aloitus kun ei ole hajuakaan mitä oikeasti tarvitsee ja kuinka monet kappaleet. Varsinkin vaatteiden kulutusta on vaikea arvioida. Monet ovat sanoneet että kaikkea ei kerkea käyttämään kun jo kasvetaan ulos. Mutta toisaalta kuvittelisin että esin bodyja/paitoja kuluu tasaisesti, ainakin ruokailujen yhteydessä.. Jos jollain hyviä neuvoja mikä on sopiva määrä vaatteita aluksi, otetaan ilolla vastaan :)

Itse ainakin ajattelin äitiyspakkauksen ottaa sillä ensimmäinen lapsi tulossa niin se on hyvä starttipaketti vauvalle. Tietysti sitä tulee vaikka mitä etukäteen osteltua ja pitääkin mutta mielestäni se on ihan fiksua näin.

Meilläpäin sama homma että sukulaisten lapsoset jo sen verta kasvaneet että kaikesta pienestä on luovuttu. Äitini teki suurimman osan meidän lasten vaatteista kun olimme pieniä niin sieltä tulee kyllä uniikkeja itsellänikin päällä olleita vaatteita <3 ihanaa.

Menisi jo aika hiukka nopiammin kun niin syyhyää sormet vauva ostoksille mutta vielä on niiin aikaista että ehkä ei uskalla... :)

Josefiinalle iso voima hali odotukseen <3 tiedän miltä tuntuu odottaa yksin, jos kaipaat tukea niin mulle voit laitella viestiä :) esikoisen odotusajan olin yksin ja nyt ei enään hänen isästään ole kuulunut, mutta nykyisen miehen kanssa on asiat niin hyvin että kokee jo olevansa isä tytölleni :)

Takaisin