La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos paljon! Kiva kuulla anni että en ole ainut ihminen tässä tilanteessa vaan että muitakin on ja kaikki on mennyt sitten kuitenkin hyvin, auttaa jaksamaan ja uskomaan omaan tulevaisuuteen :)

Ei kannata ainakaan koon 50 vaatteita hirveästi ostella, moni lapsi on jo syntyessään yli tuosta koosta:joyful: Mielestäni vaatteita kuluu eli kyllä niitä tarvii, varsinkin jos vauva tekee niskakakkoja, pulauttelee (en tykkää vanhan maidon hajusta) tai muuten syötöt sotkuisia. Sittenkun maidosta siirryttiin muuhun ruokaan niin ne tahrat ei vaatteissa häirinny kalaa lukuun ottamatta.

Itse kyllä huomasin, että aivan selvästi tykkäsi tietyistä vaatteista enemmän kuin toisista ja niitä yritti pukea mahdollisimman usein. Eli jos joku vaate ei ole ihan oman maun mukainen niin hektisen alun jälkeen voi jäädä helpostikin käyttämättä. Toinen juttu on, että lapset ja vaatteet ovat erimallisia, eli kaikki ei käy kaikille samasta koosta huolimatta. Meille ei esimerkiksi käyny pitkät ja kaposet vaatteet kun tytöllä oli/on niiiiin söpö pömppis vatsa:happy: Toisaalta lyhyet ja leveätkään bodyt ei käynyt kun selkä oli kuitenkin sen verta pitkä. Kyllä sen nopeasti oppii huomaamaan:grin

Kiits informaatiosta :)
Eipä ole onneksi ollut riskejä/tarvetta lisä tutkimuksille, mut hienoa että kehitetty tuollainen vaarattomampi testi.

Vieläkään ei ole kerennyt apteekkiin, huomenna otan oikein asiaksi käydä. Mutta hetkellinen helpotus ummetukseen löytyi! Mausteinen ruoka! Ja johan maha toimii :D

Ei niitä aivan pieniä vaatteita hirveesti kannata hamstrata, ei se aivan pieni vielä paljoa sotke. Sen verran kuitenkin että puhtaat on aina varalla jos vahinko sattuu... (aikaisemmin mainittu niskapaska tai jos on kunnon pulauttelija)

Mulle kaikki sanoi esikkoa odottaessa että älä osta kokoo 50 ja eihän mulla ollu kuin muutama hassu vaate niin sairaalasta päästessä (vauva oli 10vrk ikäinen) piti passittaa mies kauppaan ostaan lisää. Esikko oli syntyessään 50cm pitkä. Jossei halua koko aikaa olla pyykkään pieniä vauvan vaatteita niin 5-8 kpl kutakin vaatetta on hyvä määrä niin osa on pyykissä, yks päällä ja kaapista löytyy vielä vaihtovaraa.

Muokattu viimeksi:
Esikoinen kasvoi 7 viikossa melkein 9 cm pituutta lisää kun taas junnu 2kk sai pituutta vain reilun 7cm.

Tänään ois eka neuvola takana ja nyt vielä täytyy odotella postista aikaa ultraan. Kun lukee täältä näitä juttuja, niin ei jaksais millään odotella ultraan pääsyä! Onneks sentään otettiin varaslähtö ja käytiin kolme viikkoa sitten varhaisultrassa. Aika tuntuu kuluvan vaan tosi hitaasti. Nyt Itsekin sorruin ensimmäisiin ostoksiin. Kirppiksellä sattui silmiin käyttämättömän näköisiä, pikkuisia vaatteita ja ostinkin mm. pari bodya 0,50e kpl. Varmaan just jäänyt joltain käyttämättä pienen koon takia (50), mutta kyllä tuohon hintaan voi jo varalle ostella muutamia kappaleita. Toisaalta pelottaa jo valmiiksi, miten paljon tulenkaan kaikkea hamstraamaan, kuin jo nyt aloitan. Itseni tuntien, saattaat kaapin täyttyä hyvinkin varhaisessa vaiheessa..

Meillä kans on tarkoitus ottaa äitiyspakkaus, oon ihastanut niihin kuoseihin :woot:

Ja niin kovasti haluais jo ultraan, kun teidän juttuja lukee, tänään tuli kirje ja aika on vasta 3 viikon päästä :sorry:

Me kanssa otetaan äitiyspakkaus, ootan jo että pääsis tutkailemaan laatikkoa :)

Jaiks, maanantaina olis ultra, miten sinne malttaa odottaa..
Tänään töissä kyykkiessä ekaa kertaa housut painoi ihan alavatsaa, liekkö tosiaan tuolla sitten jotain :) :)
En uskalla vielä hurrata ja hyppiä ilosta, maanantaina sitten :)
Onneksi sain sen päivän vapaaksi, ultra vasta iltapäivällä niin ei tarvitse töissä jännittää koko päivää :grin

Onnea kaikille jo ultrassa käynneille hyvistä uutisista :)

Me otetaan äitiyspakkaus, jotenkin se on aina ollut itsestään selvyys, että tulen sen ottamaan :D Ja varsinkin nyt, kun on ensimmäinen lapsi kyseessä.. :) Haluun jo käpistelemään tavaroita! :p

Ihana lukea mukavia ultra-uutisia, mun tarvii vielä viikko jaksaa odotella! :cat: Sais lopulta varmistuksen, että siellä joku asukki oikeesti on.. :)

Tämän vuoden äitiyspakkaus on aivan ihana, ehdottomasti otetaan se kun ensimmäistä odotellaan :)

Meilläki äp tulee tarpeeseen ku eka vauva täälläki. :) mä en oo niin kauheen nuuka kuoseista, pääasia on et muksu saa olla puhtaissa vaatteissa. Ite sitte ompelen lisää vaatteita. 12 metriä odottelis jo kangasta tuolla kunhan vaan joskus pääsis oikeen kunnolla tekemään. :D työt vaan rajottaa melko paljon.. :(

Mun täytyi kans passittaa mies ostsmaan 50cm vaatteita kun kotiuduttiin, tyttö oli 49cm syntyessään ja tolla koolla mentiin pari kuukautta. Alkuun tykkäsin kietaisubodyista, mut melko nopeasti sitä oppi pujauttamaan pään kaula-aukosta kunhan sai neppareilla isommaks.

Mulla on vielä kuukausi ultraan, mut se menee nopeesti kun on loma =D

9+4

Huomenna jo 12+0, mies kysyi äsken että onkos sinulla ollut nyt kuukautisia :facepalm: :grin

Täällä ollut viime päivinä vähän erilaista jomotusta alamassussa kuin silloin "ensimmäisillä" viikoilla, enemmän keskittyy juuri tuonne ihan alamassuun, karvan verran ylhäältä päin katsottuna navan kohdalta vasemmalla puolella..o_O
Taidan olla sekoamassa :grin

kävin tänään ultrassa, viikot vastas 7.1. ei kuulunut sydänääniä. Keskenmeno tuli sain lääkkeet huomiseksi tyhjennystä varten. Poistun ryhmästä. Kaikkea hyvää teille. Kukaan ei enää poistu tästä ryhmästä tämän jälkeen toivottavasti. Onnea Teille odotukseen.

Mun maha on kasvanut yön aikana valtavaksi! Nyt on 11+4, joten ei se pikkukaveri kovin iso vielä oo, mutta mahaa on jo hankala piilotella. Perjantaina on onneksi ultra ja päätin, että sen jälkeen ei ole niin väliksi, jos työkaveritkin mahan hoksaavat.

Pääsin kaverilla hiplaileen tuota tän vuoden äitiyspakkausta ja tosiaankin haluan itselle samanlaisen. Värit on nyt oikein mieleiset.

Meidän vauva sai alkunsa lapsettomuushoidoista ja ollaan käyty ekat ultrat ja muut tutkimukset hoidon jatkona meidän klinikalla. Siellä suositeltiin tuota nipt-testiä. Päätettiin kuitenkin jättää se väliin, koska se olisi kustantanut 600 e ja jos jotain hälyyttävää tulee, niin senhän saa sitten ihan julkisella puolella kai ilmaiseksi.

Takaisin