La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uskaltaudun viimeinkin kirjoittaan tänne, kaikki viestit oon kyllä täältä lueskellut.

Mulla nyt menossa 8+3 ja meidän tilanne oli vähän erilainen, olin syönyt e-pillereitä tasaisesti jo 2 vuotta ja yhtäkkiä jäi kuukautiset pois ja ihmettelin asiaa, koska mulla on yleensä tasaisesti tullut välipäivinä vuoto. No miehen kanssa ajateltiin, että tehdään nyt varmuudeksi raskaustesti, vaikka kumpikaan meistä ei raskautta oikeasti osannut miettiäkkään. Testi näytti heti selkeen kaks viivaa ja katottiin toisiamme ihan äimänä, että tässä on pakko olla joku vika, käytiin ostaan toinen ja sama juttu.

Soitin sinä iltapäivänä vielä kuntamme neuvollaan ja sovittiin, että meen käymään siellä ja kun tarkkaa tietoo ei mullakaan ollut milloin ollut edeltävät kuukautiset kun olin 3 lattaa sitä ennen putkeen syönyt. No neuvola täti soitti heti ultraan, että jos siellä sattuis mahdollisesti oleen aikaa ja sainkin parin päivän päähän sit sinne heti ajan ja olo oli tosi outo, kun miehen kanssa siellä aulassa odoteltiin, vähän sellanen olo et "mitä mä täällä teen". No siinä sitten sisäkautta harjoittelija alko ultraan ja lääkäri totesi iloisesti, että "yksi sydän lyö tiuhaan kohdun sisällä", viikkoja arvioi olevan 6+5. Olo oli epätodellinen, kun sieltä lähdettiin, kumpikaan ei sanaakaan sanottu.

Lapsi on päätetty pitää vaikka kummankaan elämäntilanne ei ihan 100% hyvä ollut lapsen tuloon, päätettiin kun se pieni herne siinä näytöllä nähtiin, että asiat tulee järjestyyn ja laitetaan kuntoon niin, että lapsen on hyvä tulla tammikuussa maailmaan.

Minkään sortin raskausoireita mulla ei oo vieläkään ilmaantunut,ei edes kävässy, joo tiedän pitäis ehkä olla tästä asiasta kiitollinen. Kuitenkin mä kaipaisin jotain merkkiä ja muistutusta, että sisällä jotain kasvaa. Olo on edelleenkin tosi outo ja en olisi ikinä kuvitellut joutuvani tälläiseen tilanteeseen :)

Nannuska11 kait sä silti pysyt täällä meiän kanssa :happy: Vaik aikastuki noin paljon?

Mulla oli tänään eka neuvola ja neuvolatätin mukaan laskettuaika siirtyy päivällä taaksepäin eli 28.1 :) eli viikkoja olis sitte 8+4 ! Nyt vaa malttamattomana odottelemaan ekaa ultraa joka tulee kuulema olemaan tässä kuulauden sisällä <3 haluisin jo kovasti nähdä että millanen pikku kölliäinen siellä pulikoi :)

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille ja ihanaa maanantai illan jatkoa :)

Minäkin juhannustauolta täältä palailen.

Ihanaa että kaikki on saanut ultrassa hyviä uutisia :grin Ite kärvistelen kun ultra-aika on vasta postissa, viikkoja 9+3.

Esikoinen on tulossa mutta en aikonut synnytyskertomuksia ruveta lukemaan. Joka kerta on erillainen eikä siihen synnytyksen kulkuun hirveästi pysty vaikuttamaan. Tosin ilokaasua en haluaisi, monet sitä käyttäneet ovat sanoneet olotilan olevan, kuin humalassa sen jälkeen...

Tervetuloa kaikille uusille ja te joilla on la muuttunut älkää nyt vain karatko minnekkään :wink

Laurajm, Sulla on sitten vähän samanlainen tilanne mitä mulla oli aikoinaan esikoisen kanssa. Paitsi, että mä tein sen testin vaikka menkat näennäisesti olikin tullut mutta mystinen viikkoja kestänyt oksentelu vaivasi ;) Meilläkin laitettiin asiat siihen järjestykseen, että lapsi oli tervetullut ja se oli kyllä elämäni paras ratkaisu. Tsemppiä tulevaan! Tiedän millainen ajatusmyrsky teillä on menossa.

Hei. Täällä aivan tuore jäsen :)
Laskettu aika olisi 1.1.2016 ja raskausviikolla 12 ollaan menossa. Tänään oli eka ultra ja kaikki oli hyvin. Pää-asia oli kuitenkin et sain varmistuksen et siellä jokin on (vaikka noita raskaustestejä on tehty aikas monta..). Ensimmäinen odotus on kysessä ja kaikki on todella uutta ja ihmeellistä Ei oikein tiedä miten päin pitäisi olla.
Kaikki sujunut hyvin tähän mennessä. Ainoastaan jännitys on ollut tosi kova ja hiukan pelko keskenmenosta on piillyt takaraivossa. Nyt kun tuo eka ultra on takana ja saatu hiukan varmistusta, uskaltaa raskaudesta ehkä jo jollekin kertoa. Täältä on kyllä ollut todella kiva lukea miten muilla on mennyt ja tajuaa etten ole yksin kaikkien ihmetysten kanssa.

Makoilin tossa hetki sitten sohvalla ja moneen kertaan tuntu sellasta hentoa hipaisua tai muljahdusta :o Ihan erilaista kun toi ilman kiertäminen mahassa, se tuntuu kovana ja ylempää. Tää tuntu ihan alhaalla ja hennosti :)

Täälläkin tuntui aamulla taas jotain.. :) vaikea sanoa oliko liikkeitä, tuntui ainakin ihan samalta mitä esikoisen kohdalla, tietysti vain paljon hennompia. Ensin ajattelin että ihan kuin tuntuisi oma syke tuolla mahassa, että mites minun sydän noin kovasti lyö.. Sitten tuli vahva olo siitä että ne olikin pienen jumppaliikkeitä :) aamusin yleensä just tulee noita tuntemuksia, kun makaa vielä sängyssä. päivän mittaan en ole ainakaan kiinnittänyt huomiota mihinkään, tietysti kun touhaa kaikenlaista niin vie ajatuksia vähän pois :) nyt rv12+4:Heartred

Mä pyysin sen ultran vaginaalisesti kun se täti paino mun mahaa niin kovaa, etten sietänyt sitä kipua. Kun tuli niskaturvotuskuvan vuoro, koitti täti saada pienen kääntymään painelemalla aika rajusti tota alamahaa, no itsepäinen kaveri löhös tyytyväisenä eikä suostunu kääntymään. Kunnes äippä vähän naurahti niin kaveri päättikin näyttää niskansa :) turvotus oli 0.7mm ja hyvä lukema siis. Päätin luottaa siihen ja olla ottamatta sitä verikoetta. Mä olen jo niin rakastunut häneen <3

lauruskaah: mulla kätilö oli tosi leppoisa, pikkumuru vatkas menemään ja kun ois pitäny kuvaa saada vielä toiselta puolelta niin tyyppi nökähti paikoilleen ja hytkytti vaan lanteitaan - sitten kätilö hölpäytti toisella kädellä kevyesti mun massua yläpuolelta niin hissuin tää mun pieni tanssija kääntyi vielä oikein päin ja saatiin loput kuvat :p
Koko homma kesti tosi tosi kauan, olin jotain 45min koko toimituksessa plus höpötykset päälle. Ihanaa oli kurkistella kunnon ultravehkeellä pienen elämää. Eli täälläkin aika hurmioitunut olo :happy:
Ja miestä en ottanut mukaan, hänellä olikin töitä sopivasti ja sain yhdistettyä vähän shoppailua ja lounasta muuten niin stressaavaan päivään :wink winwin tilanne siis.

ensimmäinen ultra takana!! laskettu aika muuttui 1.1>6.1 eli viidellä päivällä eteenpäin. tällähetkellä viikkoja olis siis 11+6.
oli ihanaa nähdä pikkuinen ensimmäisen kerran, kyllä meinas itku tulla ja kestohymy oli naamalla. sain myös sellaisen 3/4d ultrakuvan, ja kunnon kuvat. vähän ihanaa nyt kun kaikki on kunnossa <3 kaikki oli ihan täydellisiä lukemia. sain jo ajan rakenneultraankin. (vasta syksylle) nyt voi sitten ruveta jo kaikille kertomaan raskaudesta!!! :)

Ihanaa lukee näitä ultra juttuja, mut on entistä vaikeampaa odottaa itse ensi viikkoon!! Voi ku aika nyt kuluis nopeasti :)

Hitsi noita teidän ihania ultra juttuja ❤
Perjantaihin on ikuisuus...!!!

Oletteko katselleet millainen äityispaketti olisi Kelalta tulossa? Moniko meinaa ottaa? Ensikertalaisten kyllä kannattaa ottaa, mut olen itse arvellut rahana ottaa, ku tuota pikku vaatetta on muutenkin yli tarpeiden

Takaisin